Gezondheid alle pijlers

Roos en jeuk hoofdhuid

03-12-2023 14:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik loop al bijna een jaar rond met een jeukende en schilferige hoofdhuid. Ik ben al naar een dermatoloog geweest, mede omdat ik ook veel last heb van haarverlies, maar die vond het meevallen en zei dat ik ketoconazol kon gebruiken om het te minderen. Inmiddels ben ik al meer dan een halfjaar verder maar is het niet verbetert en heb ik minimaal drie maanden ketoconazol gebruikt. Nu gebruik ik al twee maanden Selsun, maar daar merk ik ook nog geen verschil. Mijn hoofdhuid voelt ook erg vettig aan en ik heb het idee dat de roos ook niet helpt met mijn haaruitval.

Zijn er mensen hier die wellicht hetzelfde hebben meegemaakt? Wat heeft voor jullie geholpen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter, exact hetzelfde. Ook langere tijd ketoconazol gebruikt, dat deed niks. Haar hele hoofdhuid was kapot gekrabt met korsten enzo. Nu gebruikt ze shampoo voor vet haar en Roos van La Roche Possay en binnen twee of drie keer gebruiken was ze van de jeuk en de korsten en de schilfers af! Deze is het: https://www.beautyplaza.com/nl-nl/p/ker ... W2EALw_wcB
Alle reacties Link kopieren Quote
Lente19251003- schreef:
03-12-2023 15:02
Mijn dochter, exact hetzelfde. Ook langere tijd ketoconazol gebruikt, dat deed niks. Haar hele hoofdhuid was kapot gekrabt met korsten enzo. Nu gebruikt ze shampoo voor vet haar en Roos van La Roche Possay en binnen twee of drie keer gebruiken was ze van de jeuk en de korsten en de schilfers af! Deze is het: https://www.beautyplaza.com/nl-nl/p/ker ... W2EALw_wcB
Bedankt!
Wellicht het proberen waard
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou ik zeker doen, die 15 euro was het hier meer dan waard!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij werkte 'AS I AM Dry and Itchy Shampoo & Conditioner'. Werd aangeraden door een medeforumster. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
urim schreef:
03-12-2023 16:46
Voor mij werkte 'AS I AM Dry and Itchy Shampoo & Conditioner'. Werd aangeraden door een medeforumster. Ideaal!
Volgens mij heb ik die al eens in het verleden gebruikt. Is dat een twee in een?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mayflower schreef:
03-12-2023 22:40
Volgens mij heb ik die al eens in het verleden gebruikt. Is dat een twee in een?
Nee, shampoo en conditioner apart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het al jaren, sinds klein kind. Ketoconazol nooit geholpen, misschien de eerste paar maanden. Ik gebruik nu de locoid scalp lotion. Is van de doc dus wel recept nodig. Hierdoor jeukt het niet meer, maar als ik het 2 weken niet gebruik komt het terug. Ik heb dan ook de chronische variant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laley schreef:
05-12-2023 00:31
Ik heb het al jaren, sinds klein kind. Ketoconazol nooit geholpen, misschien de eerste paar maanden. Ik gebruik nu de locoid scalp lotion. Is van de doc dus wel recept nodig. Hierdoor jeukt het niet meer, maar als ik het 2 weken niet gebruik komt het terug. Ik heb dan ook de chronische variant.
Deze heb ik 8 maanden terug ook gekregen. Hielp niet echt veel naar mijn idee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven