Gezondheid alle pijlers

Rs virus pasgeboren baby

03-12-2019 00:24 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kraamvisite gehad waarvan iemand heel erg verkouden was. Wist dit helaas niet van te voren, anders had ik wel gevraagd om niet te komen.

Desbetreffende persoon is gelukkig niet in de buurt geweest van de baby. Echter zaten we wel in dezelfde ruimte. Ik ben mega bang voor de rs virus. Hoe groot is de kans dat een baby iets oploopt via iemand die zich in dezelfde ruimte bevind?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
05-12-2019 07:28
Dat had gekund. Deze keer koos ik er voor om hulp te adviseren. Omdat ik oprecht denk dat dat het beste is, en ik TO en haar kindje het beste wens.
Ik zie vooral terug in dit topic dat je anderen, die TO een hart onder de riem willen steken, er op een gemene manier op attendeert om te loepen en niet meegaand te zijn. Ik vind dat iemand niet het beste wensen maar eerder je gelijk proberen te behalen.
En daarbij koos je er volgens mij in elk van deze TO’s topics voor om op deze manier te reageren. Dus niet alleen in dit geval. Maar dat even terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
05-12-2019 08:04
Ik zie vooral terug in dit topic dat je anderen, die TO een hart onder de riem willen steken, er op een gemene manier op attendeert om te loepen en niet meegaand te zijn. Ik vind dat iemand niet het beste wensen maar eerder je gelijk proberen te behalen.

Afgaande op haar topics vind ik dat TO een serieus probleem heeft. Het kan natuurlijk zijn dat mijn geschreven tekst anders overkomt dan ik het bedoel, omdat de lezer mij niet kent en (dus) niet weet hoe ik mij in het dagelijks leven uitdruk en met welke intentie ik dingen doe of zeg.

Edit: ik lees nu je aanvulling. Nee, ik heb niet in elk van TO's topics zo gereageerd. In het begin heb ik anders gereageerd, omdat ik zelf heel goed snap dat je angstig kan zijn. Ik snap alleen niet dat je daar geen actie op onderneemt.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
05-12-2019 08:08
Afgaande op haar topics vind ik dat TO een serieus probleem heeft. Het kan natuurlijk zijn dat mijn geschreven tekst anders overkomt dan ik het bedoel, omdat de lezer mij niet kent en (dus) niet weet hoe ik mij in het dagelijks leven uitdruk en met welke intentie ik dingen doe of zeg.

Edit: ik lees nu je aanvulling. Nee, ik heb niet in elk van TO's topics zo gereageerd. In het begin heb ik anders gereageerd, omdat ik zelf heel goed snap dat je angstig kan zijn. Ik snap alleen niet dat je daar geen actie op onderneemt.
Maar hoe weet je dan zo zeker dat ze er al geen actie op onderneemt?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
05-12-2019 08:12
Maar hoe weet je dan zo zeker dat ze er al geen actie op onderneemt?

Dat is in een eerder topic van haar ter sprake gekomen (toen er nog "normaal" op haar angst-vragen werd gereageerd).
Alle reacties Link kopieren
Wie weet heeft ze inmiddels wel hulp gezocht...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het van harte, vandaar ook mijn initiële vraag aan het begin van dit topic.
Eze schreef:
03-12-2019 12:16
Kennelijk weet je het juist niet, dus nog maar een keer: de meeste mensen (inclusief babies!) die het rs-virus oplopen, worden er gewoon verkouden van. Iemand die gewoon verkouden is, kan juist heel goed het rs-virus onder de leden. Het rs-virus is zelfs het meest voorkomende verkoudheidsvirus (bron: rivm website over rs)!
Ben toevallig 2 weken terug met onze baby bij de eerste hulp geweest en een hele duidelijke uitleg gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
05-12-2019 14:52
Ben toevallig 2 weken terug met onze baby bij de eerste hulp geweest en een hele duidelijke uitleg gekregen.
Lees even de -heel duidelijke- allereerste zin op deze pagina; https://www.rivm.nl/rs-virus
Het rs-virus is het meest voorkomende verkoudheidsvirus bij kinderen.

Ik denk dat je de uitleg die je op de eerste hulp gekregen hebt (waarom ging je daarheen?) niet goed begrepen hebt.
Eze schreef:
05-12-2019 18:43
Lees even de -heel duidelijke- allereerste zin op deze pagina; https://www.rivm.nl/rs-virus
Het rs-virus is het meest voorkomende verkoudheidsvirus bij kinderen.

Ik denk dat je de uitleg die je op de eerste hulp gekregen hebt (waarom ging je daarheen?) niet goed begrepen hebt.
Ik ontken niet dat het het meest voorkomende verkoudheidsvirus bij babies is want dat zal vast. Het gaat mij erom dat in de tijd van verkoudheid zoals nu herfst/winter een hoop mensen zijn die verkouden zijn. De kans dat een volwassene het RS virus heeft is heel klein en iemand die gewoon verkouden is, kan een baby geen RS virus geven.
Je kan zelf bij het boodschappen doen ook een verkoudheid oplopen. Je kindje komt op allerlei plekken waar het, zeker in deze tijd een verkoudheid kan oplopen. Dus als je zo panisch voor het RS virus bent dan kun je in deze tijd echt helemaal niks meer.

Waarom ik naar huisartsenpost ging?
Mijn zoontje van 6 maanden is op en af verkouden sinds hij naar de opvang gaat.
Toen hij daar van het ene op het andere moment koorts bij kreeg en heel benauwd werd heb ik de huisartsenpost voor advies gebeld omdat het in de avond was. Het protocol is dat je met een baby onder het jaar met deze klachten langs moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
05-12-2019 22:18
Ik ontken niet dat het het meest voorkomende verkoudheidsvirus bij babies is want dat zal vast. Het gaat mij erom dat in de tijd van verkoudheid zoals nu herfst/winter een hoop mensen zijn die verkouden zijn. De kans dat een volwassene het RS virus heeft is heel klein en iemand die gewoon verkouden is, kan een baby geen RS virus geven.
Je kan zelf bij het boodschappen doen ook een verkoudheid oplopen. Je kindje komt op allerlei plekken waar het, zeker in deze tijd een verkoudheid kan oplopen. Dus als je zo panisch voor het RS virus bent dan kun je in deze tijd echt helemaal niks meer.

Waarom ik naar huisartsenpost ging?
Mijn zoontje van 6 maanden is op en af verkouden sinds hij naar de opvang gaat.
Toen hij daar van het ene op het andere moment koorts bij kreeg en heel benauwd werd heb ik de huisartsenpost voor advies gebeld omdat het in de avond was. Het protocol is dat je met een baby onder het jaar met deze klachten langs moet komen.
Tess, de informatie die je geeft is echt onjuist. De kans dat iemand die verkouden is, het rs virus heeft, is behoorlijk groot, en het virus is ontzettend besmettelijk. Dat is nou net waarom bijna alle babies het in hun eerste levensjaar wel een keer oplopen. Het virus wordt overgebracht door kleine druppels in de lucht (na hoesten, niezen), of lichamelijk contact (handen geven, via speelgoed...)
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
06-12-2019 09:10
Tess, de informatie die je geeft is echt onjuist. De kans dat iemand die verkouden is, het rs virus heeft, is behoorlijk groot, en het virus is ontzettend besmettelijk. Dat is nou net waarom bijna alle babies het in hun eerste levensjaar wel een keer oplopen. Het virus wordt overgebracht door kleine druppels in de lucht (na hoesten, niezen), of lichamelijk contact (handen geven, via speelgoed...)
Nou dit. Met zekerheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven