Gezondheid alle pijlers

Salmonella klachten - ik word hier gek van

15-07-2013 20:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Zo'n 6 weken geleden kreeg ik wat buikklachten; vaker naar de wc, af en toe diarree, kramp. Ik dacht dat mijn darm gewoon wat spastischer was geworden, maar ik ben toch maar naar de huisarts gegaan. Uit de kweek bleek salmonella. Ik kreeg er geen antibiotica voor, omdat dit een soort was die het lichaam zelf kon opruimen.

Ik blijf er maar last van houden. De ene dag heb ik 1x ontlasting en weinig klachten, de andere dag - vandaag - maar liefst 7x en ook weer diarree en kramp. Ik word er echt ontzettend moe van en het staat me ook in de weg om er lekker op uit te trekken. Ik eet gezond, drink heel veel, blijf mijn dagelijkse dingen doen, en toch blijft die darm zo spastisch doen. Af en toe zit er slijm bij (geen bloed zichtbaar) en ik heb het gevoel dat ik nu ook een scheurtje in mijn anus heb of een aambei want het doet branderig pijn als ik ontlasting van normale consistentie heb.

Zijn er mensen op dit forum die ook een salmonella infectie gehad hebben en er zo lang last van gehad hebben? Ik ben nooit echt ziek geweest zoals op internet staat beschreven. Geen koorts of overgeven, alleen diarree. De klachten lijken eerder op een spastische darm.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik had voorheen nooit echt buikklachten en ik ben pas 22. Zou ik me zorgen moeten maken? Ik ben nogal een angsthaas...
Gekke vraag hoor, maar wat zegt je huisarts?
Die zegt dat je langdurig klachten kan houden als je gevoelige darmen hebt. Toch vind ik de klachten niet normaal hoor... Ik denk dat ik morgen nogmaals ga bellen. Ze schrijven wel antibiotica voor bij minder ergere zaken.