Gezondheid alle pijlers

Salmonella klachten - ik word hier gek van

15-07-2013 20:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Zo'n 6 weken geleden kreeg ik wat buikklachten; vaker naar de wc, af en toe diarree, kramp. Ik dacht dat mijn darm gewoon wat spastischer was geworden, maar ik ben toch maar naar de huisarts gegaan. Uit de kweek bleek salmonella. Ik kreeg er geen antibiotica voor, omdat dit een soort was die het lichaam zelf kon opruimen.

Ik blijf er maar last van houden. De ene dag heb ik 1x ontlasting en weinig klachten, de andere dag - vandaag - maar liefst 7x en ook weer diarree en kramp. Ik word er echt ontzettend moe van en het staat me ook in de weg om er lekker op uit te trekken. Ik eet gezond, drink heel veel, blijf mijn dagelijkse dingen doen, en toch blijft die darm zo spastisch doen. Af en toe zit er slijm bij (geen bloed zichtbaar) en ik heb het gevoel dat ik nu ook een scheurtje in mijn anus heb of een aambei want het doet branderig pijn als ik ontlasting van normale consistentie heb.

Zijn er mensen op dit forum die ook een salmonella infectie gehad hebben en er zo lang last van gehad hebben? Ik ben nooit echt ziek geweest zoals op internet staat beschreven. Geen koorts of overgeven, alleen diarree. De klachten lijken eerder op een spastische darm.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik had voorheen nooit echt buikklachten en ik ben pas 22. Zou ik me zorgen moeten maken? Ik ben nogal een angsthaas...
Gekke vraag hoor, maar wat zegt je huisarts?
Die zegt dat je langdurig klachten kan houden als je gevoelige darmen hebt. Toch vind ik de klachten niet normaal hoor... Ik denk dat ik morgen nogmaals ga bellen. Ze schrijven wel antibiotica voor bij minder ergere zaken.
Het spijt me dat ik de brenger van slecht nieuws ben... Maar helaas heb ik dit zelf ook meegemaakt. Ik ben er alleen wel echt erg ziek van geweest. 3 weken non stop water diarree en kilo's afgevallen. Op mn slechts woog ik nog een kleine 50 kilo. (Normaal gesproken zo'n 60-65 kilo, ik ben 1.65m).

Al met al ben ik er zowat een jaar zoet mee geweest. En nog steeds (3 jaar verder) ben ik erg gevoelig. Van het minste geringste krijg ik kramp of ga ik weer aan de diarree. De artsen in het ziekenhuis hebben me er ook voor gewaarschuwd dat het erg lang kon gaan duren. Omdat je lichaam zelf de bacterie moet bestrijden en deze vrij hardnekkig kan zijn.

Het enige advies wat ik je kan geven is extra goed voor jezelf te zorgen. Slaap voldoende, vermijd stress en eet veel vezelrijk voedsel. Ik ontbeet met brinta en verder veel donker brood. Veel fruit en volkeren pasta's en meergranen rijst. Inmiddels kan ik weer aardig wat witbrood verdragen maar dat heeft even geduurt.

Ik weet precies hoe het is om er vreselijk moe van te worden en er klaar mee te zijn, maar je verandert er nu niks meer aan. Probeer je er niet al te druk om te maken want stress is nu ook erg slecht voor je..

Heel erg veel sterkte!
quote:restless86 schreef op 15 juli 2013 @ 22:13:

Het spijt me dat ik de brenger van slecht nieuws ben... Maar helaas heb ik dit zelf ook meegemaakt. Ik ben er alleen wel echt erg ziek van geweest. 3 weken non stop water diarree en kilo's afgevallen. Op mn slechts woog ik nog een kleine 50 kilo. (Normaal gesproken zo'n 60-65 kilo, ik ben 1.65m).

Al met al ben ik er zowat een jaar zoet mee geweest. En nog steeds (3 jaar verder) ben ik erg gevoelig. Van het minste geringste krijg ik kramp of ga ik weer aan de diarree. De artsen in het ziekenhuis hebben me er ook voor gewaarschuwd dat het erg lang kon gaan duren. Omdat je lichaam zelf de bacterie moet bestrijden en deze vrij hardnekkig kan zijn.

Het enige advies wat ik je kan geven is extra goed voor jezelf te zorgen. Slaap voldoende, vermijd stress en eet veel vezelrijk voedsel. Ik ontbeet met brinta en verder veel donker brood. Veel fruit en volkeren pasta's en meergranen rijst. Inmiddels kan ik weer aardig wat witbrood verdragen maar dat heeft even geduurt.

Ik weet precies hoe het is om er vreselijk moe van te worden en er klaar mee te zijn, maar je verandert er nu niks meer aan. Probeer je er niet al te druk om te maken want stress is nu ook erg slecht voor je..

Heel erg veel sterkte!Wat vervelend zeg dat je er zo ziek van ben geweest!!! Ik ben geen gram afgevallen *klopt af*. Ik neem aan dat jij wel antibiotica hebt gekregen? Ze willen dat mij dus niet geven omdat ze de klacht niet erg genoeg vinden. Ik eet nu complete potjes koriander leeg omdat ik gelezen heb dat het helpt tegen salmonella. Dacht dat het wel hielp maar ben nu toch weer aan de diarree... ik voel dat mijn darmen nu onrustig zijn, heb niet eens zoveel kramp. Wat een klote bacterie zeg!!!! Ik moet zondag ook nog op vakantie en daar zie ik nu een beetje tegenop. Grrrr..... is er niet iets dat ik kan eten dat ontsmettend werkt ofzo? Ik zorg trouwens goed voor mezelf. veel water, veel slaap, fruit, groente, etc. even geen alcohol...
Wat rot voor je ! Ga Chlorella Vitaal tabletjes van Bloem slikken. Opbouwen tot maximale dosis en voorlopig zou houden. Dit werkt enorm goed .

Wat betreft je wondje of aambei, smeer hier iedere dag kokosolie op, werkt zeer bacterie-dodend en helend. Ook kan je hiervan een theelepeltje per dag zo in de mond innemen, dan gaat dit ook van binnen bij jou z'n werk doen . Het is een multi-functioneel wondermiddel ook voor bakken en braden, huid/wondverzorging, haarverzorging etc....

Je kan het kopen bij de Tuinen, Natuurwinkels of toko. Neem de onbewerkte kokosolie dus de lichtgeurende natuurlijke variant .

Heel veel sterkte ermee en ga snel Chlorella slikken, hopenlijk heb je er al profijt van op je vakantie .
Je kunt je wondje verzorgen door ermee in een badje met biotex te gaan zitten. Die tip heb ik van de huisarts gehad. Biotex maakt/houdt het schoon en dat wondje kan de kans krijgen om te herstellen.

Advies is 2 tot 3x per dag zo'n badje te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven