Gezondheid alle pijlers

Schildklier gaat er morgen uit

03-07-2013 22:04 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat er een knobbel in zit van 3cm bij 2.5cm waarvan niet met zekerheid kan worden gezegd dat het géén kanker is, wordt morgen de helft van mijn schildklier verwijderd.

En plotseling zie ik er als een berg tegen op. Stom, want ik wil niets liever dan dat dat ding eruit gaat.

Enfin... iemand hier die dit ook heeft gehad? Hoe voelde je je na de operatie? Hoe was het herstel?
Geen antwoorden op je vragen maar wil je veel sterkte en beterschap wensen
@Scamp: liefff
Bij mij hebben ze 2/3 van mijn schildklier weggehaald. Ik had struma. Misschien is het qua operatie een beetje vergelijkbaar. Ik vond de operatie heel erg meevallen. Weinig pijn. Alleen een heel raar gevoel in mijn hals, net of mijn hoofd loszat. Ik ben lang heel erg moe geweest van de narcose. Heel veel sterkte morgen en ik hoop dat je goed nieuws krijgt

Succes morgen!
Allereerst heel veel suc6 gewenst Bali-girl..

Bij mij hebben ze de gehele schildklier verwijderd ivm schildklierkanker. Evenals 4 segmenten halslymfe. Behoorlijk wat meer dan dat er bij jou uitgehaald gaat worden, maar evengoed is het me meegevallen. Ik heb meer problemen gehad met het instellen van de Thyrax die ik moest gaan slikken dan de hele operatie op zich..

Zet em op! Ik denk aan je...

Bloosje
Nou ja.. dat dus..
succes
Thkx voor jullie berichtjes.

En @Bloosje, als het voor jou is meegevallen dan zal het met mij ook wel goed komen :-)

Jullie dus geen problemen met de stembanden (zenuwbeschadiging) overgehouden? Gekscherend zei mijn man dat het wel een stuk rustiger (lees aangenamer) in huis zou zijn als het stemgeluid tijdelijk een stukkie minder zou zijn...

Mannen! :-)
Tuurlijk komt het goed meid, sowieso! Ik had een rasperige stem, dat heeft even geduurd, maar dat is weer helemaal bijgetrokken. Dus mocht het zo zijn, dan moet ik je man teleurstellen... Het is van tijdelijke aard!

Hoe lang moet je blijven?
Nou ja.. dat dus..
Bij mij is hij ook in z'n geheel verwijderd ivm kanker. Ook nog kliertjes eromheen. De operatie is me heel meegevallen. Wat wel tegenviel is dat de bijschildkliertjes niet meteen aan t werk gingen en ik een calciumhypo kreeg en aan het infuus moest en dit duurde wel even. En ja mijn stem is iets veranderd ik merk t alleen als ik zing (kon ik al niet maar nu is het gruwelijk) en als ik moet roepen, Succes!
Haha, nou dat is voor mij dan een hele gerustelling en rasperig is ook wel weer sexy toch?

Volgens mij mag ik zaterdag weer naar huis maar dat ligt aan of ik drains krijg geloof ik. We zien het wel.

Thanks voor je support Bloosje!
Ik heb ook nog maar een halve schildklier. Operatie (2003) is me heel erg meegevallen en ik voelde me meteen daarna al fit. Litteken is vrijwel onzichtbaar weggewerkt. Nooit meer ergens last van gehad (ik had ook een bobbel en die veroorzaakte hyper). Geen medicijnen of niks, ik was meteen weer okay.

Stembandzenuw: eentje schijnt geraakt te zijn, maar ik had al last van schorheid door die bobbel zelf, voor operatie dus al. In Belgie schijn je dan logopedie te krijgen als dat nodig mocht zijn. In elk geval -en dat wist ik niet-: behalve niet hard proberen te roepen ook niet fluisteren, schijnt ook heel slecht te zijn.

Maar je hoeft niet tegen de operatie op te zien, het is een goed bereikbare plaats en weinig last, ik heb ook helemaal geen pijn gehad daarna. Drain was niet nodig bij mij (weinig wondvocht, weinig bloedverlies)..Mocht de volgende ochtend naar huis en ik kon eigenlijk meteen alles weer, al moet je dan ff jezelf in acht nemen, geen (af)wasmachines in-en uitruimen, die wond een beetje ontzien, rustig aan doen.

Veel succes en beterschap!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Oké, dat is redelijk te overzien.. Ik had aan beide kanten drains, weinig van gevoeld. Ik neem aan dat ze de plek gaan onderzoek, hebben ze je daar al iets over verteld? Vervolg afspraak voor de uitslag, bijv?

Meid, op naar een sexy stem! Lekker slapen, als dat gaat.. En als je hier verder nog wilt kletsen dan zie ik het wel.. .

Liefs Bloos
Nou ja.. dat dus..
@Nilufer: ik heb na de operatie nog heel lang calcium moeten slikken dat is later toch op een of andere manier weer bijgetrokken. Slik jij nu nog calcium? Enne, toch wel jammer dat ze er niet gelijk prachtige zingstembanden ingezet hebben! Hahaha...
Nou ja.. dat dus..
Ja heb nog een tijd calcium geslikt en nog 1 x een spoed infuus hier in het streekziekenhuis. Litteken zie je nauwelijks wat van!!!
Same here! Wel goed ingesteld met de Thyrax?
Nou ja.. dat dus..
Hé ja, zingstembanden... dat zou een leuk cadeautje zijn. Knobbel weg en een mooie stem rijker.

Zal zo vast lekker slapen, drukke dag met mini mannetje gehad. Hem zal ik vreselijk missen, ben nogal verliefd op en verslaafd aan mijn dreumesje.
Suc6 vandaag meid! Voor je het weet ben je weer thuis bij je kleine dreumes..
Nou ja.. dat dus..
Eej Bali-girl, hoe gaat het met je? Hopelijk is het je meegevallen..
Nou ja.. dat dus..
quote:bloosje schreef op 06 juli 2013 @ 22:33:

Eej Bali-girl, hoe gaat het met je? Hopelijk is het je meegevallen..Die zal nu nog wel in het ziekenhuis liggen.
Hi meiden,

Ik ben er weer. Kan niet zeggen dat het me meegevallen is, ook niet echt tegen maar ik voel me toch nog niet helemaal top. Maarrrr, de klier is eruit en daar ging het om. Volgende week mogen de hechtingen eruit en krijg ik de uitslag vh pathologisch onderzoek.

Hadden jullie ook nog zo'n globus (alsof er een aardappel in je keel zit) gevoel zo vlak na de operatie? Tot gisteren hing er een enorm "ei" aan mijn hals - die is gelukkig weg maar die aardappel krijg ik maar niet weggeslikt.

Moest wat langer blijven ivm het calcium, kreeg erg veel tintelingen in mijn vingers en lip, maar goed ook dat is weer opgelost met een pilletje. Nu ff wat fitter worden. Maar wat is het zalig om thuis te zijn...
Hoi Bali-girl! Daar ben je weer... Ik wilde je niet haasten hoor, was echt medeleven! Nog niet helemaal top, dat is niet raar het is toch een ingreep. Het 'ei' herken ik niet, als in een soort van zwelling? Bij mij hebben ze ook rechterhalslymfe verwijderd dus was tot aan m'n kaaklijn alles opgezet.

Hoe is je stem? Ik was nog wel een tijdje schor.

Spannend hoor de uitslagen. Ik duim voor je!
Nou ja.. dat dus..
Ik duim ook voor je. heb in mei een ounctie gehad nadat bij toeval twee kleine knobbeltjes (1,4 cm was de grootste) waren gezien op mijn schildklier. Uit de punctie bleek dat het goedaardig was. wachten op zulke uitslagen duurt altijd te lang. probeer je lekker op je kindje te richten. veel sterkte
Hoi Bali-girl, hoe waren je uitslagen? Hoop dat het goed heeft uitgepakt..
Nou ja.. dat dus..
Hi Bloosje lief dat je erom vraagt.

Het krijgt allemaal helaas nog een staartje. Er is pappilair schildklier kanker geconstateerd. Dus, je raad het al, de andere helft gaat er ook uit én ik mag in de bunker. Maar goed, prima behandelbaar en de beste kanker die je kunt krijgen.. We kunnen elkaars handen schudden dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven