Gezondheid alle pijlers

Schilfers gezicht seborroisch eczeem

19-05-2018 13:04 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben en wat voor hun werkt?

Ik heb dit vooral naast mijn neus en tussen mijn wenkbrauwen ( ook in mijn wenkbrauwen ). Ben al naar dermatoloog geweest en die heeft dit bjj mij vastgesteld.

Alle tips worden heel erg gewaardeerd want wil er heel graag vanaf komen!
Max1996 schreef:
24-06-2018 15:52
Thanks! Ik ben inmiddels begonnen met de triamcinolon 1 maal daags voor het slapen gaan? ben heel benieuwd. Ben wel huiverig met hormoonzalven
Je kunt met Triamcinolon het beste beginnen met twee keer per dag smeren (niet te dun want dan werkt het niet, en niet te dik vanwege verhoogde kans op bijwerkingen). Als je klachten afnemen, kun je naar een keer per dag smeren overstappen. Probeer wel uit de volle zon te blijven met dat spul op.

Ik snap trouwens niet dat je daar nu pas mee begonnen bent. Je hebt het toch al een tijdje in huis? En ik had ook in een eerdere post gezegd dat het mij goed geholpen heeft. Waar wacht je dan op, vraag ik me af? Maakt mij verder niet uit hoor, maar ik vind dat vreemd.
FunnyFace8 schreef:
25-06-2018 07:09
Je kunt met Triamcinolon het beste beginnen met twee keer per dag smeren (niet te dun want dan werkt het niet, en niet te dik vanwege verhoogde kans op bijwerkingen). Als je klachten afnemen, kun je naar een keer per dag smeren overstappen. Probeer wel uit de volle zon te blijven met dat spul op.

Ik snap trouwens niet dat je daar nu pas mee begonnen bent. Je hebt het toch al een tijdje in huis? En ik had ook in een eerdere post gezegd dat het mij goed geholpen heeft. Waar wacht je dan op, vraag ik me af? Maakt mij verder niet uit hoor, maar ik vind dat vreemd.
Ik werk niet graag met 2 zalven door elkaar heen, was nog bezig met de ketoconazol!:)
nachtvlinder1977 schreef:
25-06-2018 03:05
Maar dan zou je ook kunnen wassen met jodium toch? Of is dat ook niet sterk genoeg?
Als je het niet erg vindt om met een oranje neus rond te lopen zou je het kunnen proberen. Maar kortstondig desinfecterende middeltjes hebben eigenlijk nauwelijks effect op dit soort eczeem, ook al is de aanleiding bacterieel.
FunnyFace8 schreef:
25-06-2018 07:09

Ik zou triamcinolon nooit als onderhoudsmedicijn gaan gebruiken want dan raak je er "verslaafd" aan en wordt je huid steeds eczeemgevoeliger. Onderhoud zou ik doen met een antibacterieel of schimmeldodend middel.
Ooit eens op een ander forum de tip gelezen dat rozemarijn op een relatief milde manier gisten kan inperken/wegkrijgen.
Er waren een aantal mensen die bij seborrhoïsch eczeem heel veel baat hadden bij de anti-roos shampoo van guhl met rozemarijn.
Nu is de samenstelling van die shampoo helaas veranderd, dus ik weet niet of het nog werkt.
Misschien is er nog een andere shampoo met rozemarijn te krijgen, of eens proberen thee te trekken van rozemarijn, en daar een kompres van maken, en op de aangedane plekken leggen, het is niet duur en wie weet helpt het.
Antoon69 schreef:
25-06-2018 10:45
Ik zou triamcinolon nooit als onderhoudsmedicijn gaan gebruiken want dan raak je er "verslaafd" aan en wordt je huid steeds eczeemgevoeliger. Onderhoud zou ik doen met een antibacterieel of schimmeldodend middel.
Nee klopt gebruik het nu als stootkuur, 1 week 1 maal daags en a.s. vrijdag weer even verder overleggen met de arts
Max1996 schreef:
25-06-2018 11:09
Nee klopt gebruik het nu als stootkuur, 1 week 1 maal daags en a.s. vrijdag weer even verder overleggen met de arts
Ik hoop wel dat je huid niet inmiddels flink ontstoken is op die plekken. Anders moet je eigenlijk eerst daar ook iets aan doen. Kan me trouwens niet voorstellen dat een dermatoloog dit niet goed zou kunnen behandelen. Het is toch een beetje huis tuin en keuken eczeem.
Antoon69 schreef:
25-06-2018 11:48
Ik hoop wel dat je huid niet inmiddels flink ontstoken is op die plekken. Anders moet je eigenlijk eerst daar ook iets aan doen. Kan me trouwens niet voorstellen dat een dermatoloog dit niet goed zou kunnen behandelen. Het is toch een beetje huis tuin en keuken eczeem.
Heel veel mensen die dit hebben vinden geen oplossing hiervoor, helaas
Antoon69 schreef:
25-06-2018 10:45
Bij mij ging het op een gegeven moment gewoon definitief over. En ik gebruikte het iedere keer dat het terugkwam. Dus dat je huid er verslaafd aan raakt lijkt me stug. Kun je dat onderbouwen?

De zon is ook schimmeldodend trouwens. Dus je kan ook met je kop in de zon gaan zitten en kijken hoe het eczeem daarop reageert. Alleen niet in combinatie met medicatie doen.
FunnyFace8 schreef:
25-06-2018 20:19
Bij mij ging het op een gegeven moment gewoon definitief over. En ik gebruikte het iedere keer dat het terugkwam. Dus dat je huid er verslaafd aan raakt lijkt me stug. Kun je dat onderbouwen?
Bij sommige mensen is er sprake van een zeer sporadische aanval en bij anderen is het een constant op de loer liggend probleem. De meesten vallen in die laatste categorie en dan zul je zien dat bij regelmatig gebruik van triamcinolon de tijd tussen genezing en het punt dat opnieuw eczeem optreedt steeds korter wordt totdat je bij wijze van spreken het middel dagelijks nodig hebt. Dit is een algemeen bekend probleem bij gebruik corticosteroiden op de huid. Wordt de aanval getriggerd door bijvoorbeeld een af en toe optredende allergische reactie of een verkoudheid of griep dan blijft het eczeem na genezing ook weg omdat de oorzaak is verdwenen. Ander punt is dat eczeem zich makkelijk uitbreidt: als er eenmaal een plekje is ontstaat vrij snel een tweede etc.. Als er nergens een plekje is blijft het ook langer weg. Vraag het allemaal maar eens na aan je huisarts. Als jij triamcinolon maar eens in de paar maanden kort nodig is loop je volgens mij weinig risico op gewenning.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 25-06-2018 23:25
1.62% gewijzigd
Sowieso mocht ik triamcinolon niet langer dan 2 weken achter een volgens gebruiken volgens mijn huisarts en dit zie ik ook terug op internet.
Even een update: Tijdens mijn vakantie op Mallorca geen / weinig last gehad van mijn eczeem en nu ik alweer 2 weken terugben keert het toch weer terug. Elk jaar het zelfde. Weer begonnen met Triamcinolon maar had daar voor mijn vakantie niet veel resultaat mee behaald.

Als iemand nog iets weet wat zou kunenn helpen, please tell me.

Na zo'n 5 jaar wil ik er wel een keer van af
Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat eczeem iets chronisch is en je er dus niet vanaf komt.
Later is nu
Jij denkt blijkbaar nog steeds dat er een definitely oplossing is.
Vaak is het pappen en nathouden.
Denorex shampoo helpt mij beste, dus zou je je gezicht en wenkbrauwen nog mee kunnen wassen. Maar echt over gaat het niet ermee. En overleg eerst met je arts!
miedo schreef:
12-08-2018 15:25
Jij denkt blijkbaar nog steeds dat er een definitely oplossing is.
Vaak is het pappen en nathouden.
Denorex shampoo helpt mij beste, dus zou je je gezicht en wenkbrauwen nog mee kunnen wassen. Maar echt over gaat het niet ermee. En overleg eerst met je arts!
Als ik sommige verhalen mag geloven dan kan dit eczeem wel "genezen" worden jaa..

misschien tevergeefs maar ik blijf het proberen!
Denorex werkt bij mij beter dan ketoconazol (nizoral), voor het eczeem van de behaarde hoofdhuid.
Voor mijn gezicht gebruik ik ketoconazol creme, maar mijn moeder triamcinolon. Zij gebruikt het sporadisch. Ik ook.
Ik merk wel dat ik nu minder last heb van mijn eczeem dan toen ik jonger was, ben nu 32.

Als het in mijn haar echt heel erg is, dan gebruik ik clarelux schuim. Is ook een corticosteroïd. Werkt wel bij mij als een trein. Heel soms smeer ik het ook in mijn gezicht, is het niet voor bedoeld, maar dan is het wel meteen (of na 2x) weg.
Miss_Bean schreef:
12-08-2018 17:52
Denorex werkt bij mij beter dan ketoconazol (nizoral), voor het eczeem van de behaarde hoofdhuid.
Voor mijn gezicht gebruik ik ketoconazol creme, maar mijn moeder triamcinolon. Zij gebruikt het sporadisch. Ik ook.
Ik merk wel dat ik nu minder last heb van mijn eczeem dan toen ik jonger was, ben nu 32.

Als het in mijn haar echt heel erg is, dan gebruik ik clarelux schuim. Is ook een corticosteroïd. Werkt wel bij mij als een trein. Heel soms smeer ik het ook in mijn gezicht, is het niet voor bedoeld, maar dan is het wel meteen (of na 2x) weg.
Bedankt voor je verhaal! Wat zijn je ervaringen met ketoconazol? Zelf heb ik het ook gebruikt maar met triamcinolon krijg ik betere resultaten toch.
Ik zelf heb triamcinolon nooit gebruikt. Ooit in het begin volgens mij wel hydrocortison crème, maar dat is heel lang geleden.
Ik denk dat je zelf moet gaan uitvinden wat voor jou het beste werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven