Gezondheid alle pijlers

Schrale lip, koortslip? Herkenbaar en tips?

23-11-2014 15:24 9 berichten
Onze dochter heeft al een tijdje een schrale lip (lijkt het). Eerst bepanthen gesmeerd, maar daarmee ging het niet weg. Nu sinds gisteren fusidinecreme, maar ook dat doet nog niks. Herkent iemand dit misschien? Zou het een koortslip zijn? Of een schimmelinfectie misschien? Onder haar mond zitten ook wat lichtrode vlekjes. Haar bovenlip is bovenaan wat roder dan onderaan op die lip.

Ze zegt nu wel ook dat het zeer doet, dus ik stop met de fusidinecreme. Er zitten nu ook velletjes aan. Heb er nu net maar weer bepanthen op gedaan en ga dinsdag sowieso even langs de huisarts. Iemand misschien tips wat ik nog kan proberen aan huis-, tuin- en keukenmiddeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het van mezelf, maar nooit diagnose gehad. Ik denk dat het een van de vele vormen van eczeem is die vaak in de war wordt gebracht met herpes.

Voelt idd vervelend, gaat bij mij vaak ook wel weer vanzelf over als de weerstand weer beter is.

Maar de dokter is een betere bron :p
De zee is groen
Even naar de huisarts.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ik zou ook even een bezoekje brengen aan de huisarts... dit kan echt van alles zijn, dat kun je zo niet zeggen.
Ik ga dinsdag idd even eczeem had ik nog niet aan gedacht.

Iemand tips wat ik er voor nu het beste op kan doen?
ik heb mn hele leven al last van koortslippen, maar het rode op de lip van je dochter lijkt niet op een koortslip. Meestal voel je een koortslip al op het moment dat ie begint op te komen, voordat je hem uberhaupt ziet, dus waarschijnlijk had ze dan al eerder aangegeven dat het pijn deed. Ik heb altijd droge lippen in de winter en heb dan ook altijd een pot vaseline bij me. Als mn lippen uitdrogen krijg ik nog eerder een koortslip.

Zou inderdaad even naar de huisarts gaan
Ik heb dit ook vaker en wat het beste voor mij helpt, is smeren met vaseline.
Heeft ze er last van? Anders kun je het misschien beter zo laten en er niks op smeren.

Ik heb een keer zoiets gehad dat met een schimmeldodend middeltje weer wegging, maar daar moet je niet mee gaan experimenteren (zeker niet met zo'n kleintje, als het ook eczeem kan zijn bv.)
Ik smeer nu alleen iets wat vet houd (lanette met vaseline).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven