Sensibiliteitsstoornis in been
zaterdag 26 oktober 2013 om 21:16
Enkele weken geleden had ik voor het eerst restless legs, waardoor ik de halve nacht wakker heb gelegen. Sinds de ochtend erna heb ik een doof en tintelend gevoel in m'n been (vanaf voet tot middel, één kant). Een MRI van m'n ruggenmerg wees niets uit; de volgende MRI (van m'n hoofd) staat gepland. Het gekke is dat ik dus minder voel; warm en koud kan ik bijvoorbeeld niet onderscheiden. Wanneer m'n huid in aanraking komt met iets kouds of warms, voel ik wel een intense pijn, maar kan ik dus niet duiden wát ik voel. Het is een dikke week iets minder geweest, maar nu weer volledig terug. Wat ik niet begrijp is dat ze mijn bloed niet hebben getest op vitamine B12 deficientie. Volgende week dus weer naar de huisarts hiervoor.
Heeft iemand ervaring met dergelijke klachten of met de gevolgen van een vitamine B12 tekort? Ik ben zelf maar aan het googlen geslagen omdat ik gék word van dat been. Heb ook niet het idee dat die MRI een verklaring gaat geven...
Heeft iemand ervaring met dergelijke klachten of met de gevolgen van een vitamine B12 tekort? Ik ben zelf maar aan het googlen geslagen omdat ik gék word van dat been. Heb ook niet het idee dat die MRI een verklaring gaat geven...

zaterdag 26 oktober 2013 om 21:51
Nee, niks dat te maken heeft met mijn huidige klachten. Hoewel ik wel moe ben en bleek zie, maar dat heb ik wel vaker met periodes en dat is zo'n vage klacht dat je bij elk ziektebeeld ziet. Wel heb ik een chronische endeldarmontsteking en dat kán een oorzaak zijn lees ik. Of toch niet, omdat B12 in je dunne darm opgenomen wordt?

zondag 27 oktober 2013 om 09:00
maandag 28 oktober 2013 om 11:16
quote:eleen schreef op 27 oktober 2013 @ 09:00:
Dan hoop ik alleen nog op reacties van mensen met soortgelijke klachten.
Nou rustig aan, mensen proberen je te toch helpen?
Ik had hetzelfde gevoel in mijn onderbeen door een hernia in de onderste rugwervels. Al had ik er ook andere klachten bij (veel pijn in mijn been en heup).
Overigens heb ik de indruk dat een tekort aan vitamine B12 tegenwoordig wordt gezien als dé oplossing voor allerlei klachten.
Dan hoop ik alleen nog op reacties van mensen met soortgelijke klachten.
Nou rustig aan, mensen proberen je te toch helpen?
Ik had hetzelfde gevoel in mijn onderbeen door een hernia in de onderste rugwervels. Al had ik er ook andere klachten bij (veel pijn in mijn been en heup).
Overigens heb ik de indruk dat een tekort aan vitamine B12 tegenwoordig wordt gezien als dé oplossing voor allerlei klachten.