Gezondheid alle pijlers

Seretide en bijwerkingen?

23-02-2011 10:11 11 berichten
Dit verhaal blijkt een nogal lange staart te krijgen.

In verband met herkenbaarheid daarom toch maar de tekst verwijderd.

Excuses aan degenen die de moeite hebben genomen te reageren.
anoniem_106919 wijzigde dit bericht op 06-04-2011 11:28
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
het zou mij verbazen als het door de seretide zou komen, bijwerkingen merk je juist in de eerste 2 weken en meestal niet (als ik het goed gelezen heb) pas na die 2 weken. Dat je die kramp kreeg na het inhaleren zegt niet heel veel omdat seretide langere tijd in je lichaam werkzaam blijft. gebruik je het apparaatje op de juiste manier? of inhaleer je te krampachtig? kan ook meespelen..
Alle reacties Link kopieren
Heb je jezelf niet een gekneusde rib gehoest?

Dat kan heel goed namelijk en geeft uitstralende pijn naar de gebieden die jij beschrijft. Ik kan me niet voorstellen dat het door de seretide komt. Aan een gekneusde rib doe je trouwens niks.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Nachtpauwoog,

Krijg je de seretide alleen voor de hoest..? Mijn dochter van 10 krijgt de seretide omdat ze astma heeft, daar wordt seretide namelijk bij voorgeschreven, bij hoest volgens mij wordt seretide niet zomaar gegeven. En noscapine bij de hoest helpt dat niet..?
quote:MereldeMus schreef op 23 februari 2011 @ 10:31:

Heb je jezelf niet een gekneusde rib gehoest?

Dat kan heel goed namelijk en geeft uitstralende pijn naar de gebieden die jij beschrijft. Ik kan me niet voorstellen dat het door de seretide komt. Aan een gekneusde rib doe je trouwens niks.Dit heb ik ook ooit eens gehad, erg pijnlijk, maar voelde niet echt als kramp. Wel was ik heel krampachtig aan het ademen/lachen. en hoesten was erg pijnlijk. daar kreeg ik dan wel een soort "spierpijn" van in mijn buik.
Voor hoest seretide vind ik niet raar, heb zelf hoestvariant astma en gebruik het voor mijn jongste kind als'ie hoestaanvallen krijgt, wat hem er ook vrij snel vanaf helpt.

De bijwerking is mij niet bekend maar 'ken' het middel dus alleen via het gebruik van mijn zoons.

Hoest je al minder/niet meer? Kun je in overleg met de huisarts het gebruik staken en aanzien of je hoestvrij blijft? Eventueel aan huisarts een ander middel vragen (bijvoorbeeld symbicort)? Bij symbicort heb ik nog wel last van wat kuchjes bij gebruik, dat is een bijwerking.
*
anoniem_106919 wijzigde dit bericht op 06-04-2011 11:27
% gewijzigd
*
anoniem_106919 wijzigde dit bericht op 06-04-2011 11:27
% gewijzigd
*
anoniem_106919 wijzigde dit bericht op 06-04-2011 11:28
% gewijzigd
Volgens mij heb je veel meer aan Ventolin bij hoest. Ventolin zet namelijk de longblaasje open. Seretide verwijdt geloof ik je luchtweg. Heb je niet zo veel aan.

Ik heb 2 jaar geleden ventolin gekregen voor het hoesten. Ging gelijk een stuk beter. Nu gebruik in Ventolin ook voor mijn astma
Hmm mijn bericht is mosterd na de maaltijd... Het internet hier op mijn werk lag er ineens uit en hij heeft er dus zeker een uur over gedaan om mijn bericht te plaatsen, sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven