Smalle interdentale ragers
vrijdag 28 december 2012 om 23:05
Ik kom er niet uit via internet. Ik moet hele smalle ragers hebben. Dan staan er aanduidingen in millimeters. Maar waar slaan die millimeters dan op? Hoe dik het borsteltje is? Of het ijzerdraad? En wat het ene merk small noemt is bij de ander large.
Ik heb nu Jordan 0.5 mm. Mini. Kleinste wat ik in de winkel kon vinden. Maar ze zijn niet helemaal geschikt, ik moet nog kleiner hebben. Wie helpt?
Ik heb nu Jordan 0.5 mm. Mini. Kleinste wat ik in de winkel kon vinden. Maar ze zijn niet helemaal geschikt, ik moet nog kleiner hebben. Wie helpt?
vrijdag 28 december 2012 om 23:18
quote:Fame schreef op 28 december 2012 @ 23:16:
Ik heb 2.5 en 3 mm.
0.5 mm? Dat is nog dunner dan flosdraad!
Nou, ik denk dus dat dat slaat op het ijzertje, niet op de borsteltjes.
Maar ik snap het echt niet zo. Ik heb van de mondhygieniste 2 mm gekregen maar die lijkt wel smaller.
Wacht, ff ertussen steken (maar zij zei al dat die ook te groot zijn en dat ik smallere moet zoeken).
Ik heb 2.5 en 3 mm.
0.5 mm? Dat is nog dunner dan flosdraad!
Nou, ik denk dus dat dat slaat op het ijzertje, niet op de borsteltjes.
Maar ik snap het echt niet zo. Ik heb van de mondhygieniste 2 mm gekregen maar die lijkt wel smaller.
Wacht, ff ertussen steken (maar zij zei al dat die ook te groot zijn en dat ik smallere moet zoeken).
vrijdag 28 december 2012 om 23:21
quote:Buttercup78 schreef op 28 december 2012 @ 23:15:
Deze zijn fijn. Maar eerlijk gezegd gebruik ik ze niet meer, want ik heb nu een airfloss van philips. Ben benieuwd wat de mondhygiënist daarvan zegt...
Ik heb ze van de week bij gebrek aan beter gebruikt. Maar ze passen niet in het plan van de mondhygiëniste. Het schijnt best ernstig te zijn bij mij: parodontitis en ik wil kijken of ik het met héél goede mondhygiëne weg kan krijgen.
Vond ze trouwens ook niet zo lekker voelen.
Deze zijn fijn. Maar eerlijk gezegd gebruik ik ze niet meer, want ik heb nu een airfloss van philips. Ben benieuwd wat de mondhygiënist daarvan zegt...
Ik heb ze van de week bij gebrek aan beter gebruikt. Maar ze passen niet in het plan van de mondhygiëniste. Het schijnt best ernstig te zijn bij mij: parodontitis en ik wil kijken of ik het met héél goede mondhygiëne weg kan krijgen.
Vond ze trouwens ook niet zo lekker voelen.
vrijdag 28 december 2012 om 23:24
vrijdag 28 december 2012 om 23:25
Het merk TePe heeft een heel assortiment aan maten. Dit overzicht vond ik zo snel daarvan (http://www.tepe.com/filea ... Angle/ISOguide_DE_big.jpg), ze beginnen bij 0.4!
Mijn tandarts is niet zo blij met waterpiks e.d., die schijnen het vuil nog dieper je pockets in te spuiten...
Mijn tandarts is niet zo blij met waterpiks e.d., die schijnen het vuil nog dieper je pockets in te spuiten...
vrijdag 28 december 2012 om 23:30
Ik snap er dus niks van.
Mondhygieniste geeft me 2 mm mee, zegt ze.
Ik koop 0.5 mm, zegt de verpakking.
IJzerdraadje van beiden lijkt even dik. Borsteltje van die van 0.5 is dikker dan die van 2 mm.
Bij beiden is het zo dat ik het ijzerdraadje voel schuren tussen mijn kiezen. En op 2 plekken krijg ik de rager tussen mijn kiezen maar komen ze er aan de andere zijde niet uit.
Mondhygieniste geeft me 2 mm mee, zegt ze.
Ik koop 0.5 mm, zegt de verpakking.
IJzerdraadje van beiden lijkt even dik. Borsteltje van die van 0.5 is dikker dan die van 2 mm.
Bij beiden is het zo dat ik het ijzerdraadje voel schuren tussen mijn kiezen. En op 2 plekken krijg ik de rager tussen mijn kiezen maar komen ze er aan de andere zijde niet uit.
vrijdag 28 december 2012 om 23:33
quote:tof schreef op 28 december 2012 @ 23:25:
Het merk TePe heeft een heel assortiment aan maten. Dit overzicht vond ik zo snel daarvan (http://www.tepe.com/filea ... Angle/ISOguide_DE_big.jpg), ze beginnen bij 0.4!
Mijn tandarts is niet zo blij met waterpiks e.d., die schijnen het vuil nog dieper je pockets in te spuiten...Spreek jij Duits? Daar lees ik bij: drahtdurchmesser en dan het aantal mm.
Mijn tandarts is niet zo blij met waterpiks e.d., die schijnen het vuil nog dieper je pockets in te spuiten...Spreek jij Duits? Daar lees ik bij: drahtdurchmesser en dan het aantal mm.
vrijdag 28 december 2012 om 23:34
vrijdag 28 december 2012 om 23:36
Ik heb helaas de duurdere van interprox nodig. Als je bij de tandarts komt even vragen. Die mm slaan op de lengte van de haartjes geloof ik. Ik gebruik namelijk die van klein naar groot loopt. Van 0,5 naar 2,4 geloof ik. Zijn wel hele fijne en volgens de mondhygienist moet je er niet 'lief' mee omgaan. Mag best ruig rageren. Eerder lukte t mij ook niet om de rager tussen mn tanden te krijgen, maar dat gaat steeds beter.
vrijdag 28 december 2012 om 23:36
quote:prinzessin schreef op 28 december 2012 @ 23:34:
Ik heb het onlangs gevraagd bij de tandarts. Die zei dat ze er aan de andere kant niet uit hoeven komen.
Ik heb de oranje en groene van volgens mij interprox. De oranje zijn het kleinst. Gebruik alleen die sinds een goedkoop merk eens klem bleef zitten.
Nou mijn mondhygieniste vindt van wel.
Ik moet zelfs met gaasjes de achterzijde van mijn achterste kiezen schoonmaken.
Ik heb het onlangs gevraagd bij de tandarts. Die zei dat ze er aan de andere kant niet uit hoeven komen.
Ik heb de oranje en groene van volgens mij interprox. De oranje zijn het kleinst. Gebruik alleen die sinds een goedkoop merk eens klem bleef zitten.
Nou mijn mondhygieniste vindt van wel.
Ik moet zelfs met gaasjes de achterzijde van mijn achterste kiezen schoonmaken.