Gezondheid alle pijlers

snel vet haar

21-06-2011 18:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik een mirenaspiraaltje heb laten plaatsen, een week of 6 geleden wordt mijn haar na het wassen heel snel weer vet.

Kan dat van de hormonen zijn?

Nu moet ik er bijzeggen dat ik last heb van exceem en een poosje een speciale shampoo heb gebruikt, maar daar ben ik nu mee gestopt. Toch wordt mijn haar na 1 dag alweer vet.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
odi et amo
hmm dat had ik ook altijd, totdat ik de diane35 ging slikken. Nu heb ik soms wel weer last van exceem..

Dus ik denk inderdaad hormonaal!

Wat bij mij helpt, elke dag wassen met milde shampoo.. betere oplossing heb ik niet helaas.
Dit exceem had ik al voordat ik het spiraaltje heb laten zetten,

Eerst een hele droge hoofdhuid en nu dus heel vet.
odi et amo
Ik krijg na het zetten van een mirena (nu 2 keer gedaan), altijd een hele vette huid voor een tijdje. Dit wordt uiteindelijk vanzelf minder. De tweede keer viel me op dat mijn haar inderdaad ook iets sneller vet werd. Niets aan te doen. Gaat vanzelf wel weer over.

Mijn tip:

was je haar 2 keer als je het wast (dat ontvet net wat meer). En was het dan om de dag. En probeer dan eventueel langzaam af te bouwen naar nog minder. Dan is je haar de tweede dag wel ietwat vet, maar hoe vaker je wast, hoe sneller je haar ook vet wordt. (Als reactie van je hoofdhuid op het feit dat het ineens zijn vet kwijt is wordt er snel veel extra geproduceerd). Succes!
Dank voor jullie snelle reacties.
odi et amo
Toen ik was gestopt met de pil kreeg ik ook ontzettend vet haar.. Ook mn huid was ontzettend vet.

Nu, ongeveer een half jaar later is het eindelijk weer stabiel!

Het zou dus (denk ik..) best aan je spiraal/hormonen kunnen liggen.
ik moet altijd elke dag mijn haar wassen want anders ziet het eruit alsof het al 2 weken niet is gewassen. Zowel toen ik de pil slikte als nu ik dat niet meer doe (al ruim een jaar niet meer)

Ga die tip van 2 maal achter elkaar wassen en dan een dag niet maar eens uitproberen. Dank je!
Nog een tip. Met lauw water je haar wassen.

Hoe heter het water, hoe harder de talgkliertjes gaan werken.. (en dus vet gaan produceren)

Dat heeft mijn kapper me ooit verteld..
quote:gember999 schreef op 21 juni 2011 @ 18:34:

Ik krijg na het zetten van een mirena (nu 2 keer gedaan), altijd een hele vette huid voor een tijdje. Dit wordt uiteindelijk vanzelf minder. De tweede keer viel me op dat mijn haar inderdaad ook iets sneller vet werd. Niets aan te doen. Gaat vanzelf wel weer over.

Mijn tip:

was je haar 2 keer als je het wast (dat ontvet net wat meer). En was het dan om de dag. En probeer dan eventueel langzaam af te bouwen naar nog minder. Dan is je haar de tweede dag wel ietwat vet, maar hoe vaker je wast, hoe sneller je haar ook vet wordt. (Als reactie van je hoofdhuid op het feit dat het ineens zijn vet kwijt is wordt er snel veel extra geproduceerd). Succes!

Je haar wordt bij de eerste wassing volledig ontvet, daar is geen tweede keer voor nodig. Twee keer wassen is sowieso niet goed voor je haar en overbodig. Wel is het zo dat je shampoo op schoon haar wat beter kan inwerken, maar dat is dan niet reinigen maar "verzorgen".

De productie van vet kun je van buitenaf niet veranderen, dan zou iedereen van zijn vette pieken af zijn gekomen door steeds een dag langer te verlengen.
Mijn kapster zegt dat je haar juist nog sneller vet word als je het elke dag wast (wat ik dus ook doe)

Je hoofdhuid raakt er dan aan gewend.

Je kan het best langzaam afbouwen, en wassen met lauw water of afsluiten met kouder water, dan sluiten de haarschubben.

Ik kreeg als advies om warmte rollers erin te zetten, dan is het de volgende dag ook nog mooi (ipv stijltang dan, wat ik normaal elke dag deed) en dan hoef ik het niet elke dag te wassen.

Maar dat is ook omdat ik graag volume in mn haar heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven