Gezondheid alle pijlers

Snuiten of ophalen

27-08-2010 15:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik erg verkouden ben vraag ik me af, wat doen jullie snuiten of ophalen.

Ik ben een ophaler, erg goor, maar snuiten ook dus.

Ik merk dus bij de kinderen die ik opvang dat de kinderen die altijd snuiten, altijd een loopneus hebben.....

Volgens mij komt dat omdat je lichaam dan geen signaal krijgt dat het verkouden is en dus meer snot blijft aan maken, maar ja dta is maar een gedachten, iemand antwoord hier op?

En wat doen jullie snuiten of ophalen.

Waar een mens mee kan zitten hé!

Snuiten of ophalen?

Totaal aantal stemmen: 46

Snuiten (20%)
Ophalen (20%)
Snuiten maar wel eens ophalen (15%)
Ophalen maar weleens snuiten (46%)
Ik heb begrepen dat ophalen gezonder is. Iets met druk in je holtes als je snuit. Hoe het precies zit weet ik niet, misschien ff Googlen?
ophalen en rochelen.

Nee even serieus, ik haal meestal op en af en toe snuit ik een keer, maar elke keer snuiten, dat gaat niet werken als ik heel verkouden ben. Kan ik net zo goed een badlaken om mijn hoofd knopen, dat zit dan zo vol.
Googlen kan ook, maar ervaringen zijn leuker.
Ik griezel van het geluid van snuiten, bleeegh!

Maar constant gesnif is ook superirritant. Ik ben meer van het zo subtiel mogelijk ophalen en af en toe deppen mocht het nodig zijn.
Als je snuit dan komt er meer snot diep in je holtes (vanwege de druk). Als je ophaalt dan komt het via je mondholte / keelholte / maagholte uiteindelijk vanzelf naar buiten en dus niet in je holtes. Zodra snot diep in je holtes gaat zitten dan krijg je allerlei nare ontstekingen (aldus mijn huisarts...)
ophalen.

Het is trouwens voer voor discussie hier thuis.

Man zegt snuiten en ik zeg ophalen.
Ik haal alles lekker op. Sterker nog: ik kan mijn neus niet eens snuiten. Probeer het altijd wel, maar op de een of andere manier lukt het niet. Misschien is mijn snot een te dikke substantie.

Wel heb ik altijd zo'n fase in mijn verkoudheid dat het begint te lopen, wel een paar dagen/nachten lang Heeft iemand anders dit ook? Ik stop dan altijd een stuk zakdoek in mijn neus(als niemand mij ziet dan hé), maar misschien heeft iemand een betere oplossing?
Ik geef voorkeur voor snuiten. Ophalen doe ik heel zelden, waarschijnlijk omdat mij ooit verteld is dat ophalen niet netjes is. Als ik een enorme loopneus heb haal ik uit nood weleens op, maar pak intussen een zakdoek, en snuit ik alsnog.
World of Warcraft: Legion
Snuiten! Ik kan mezelf namelijk behoorlijk irriteren aan het ophalen, dus doe ik het zelf ook niet..
eerst een tijdje ophalen en op een gegeven moment snuiten want dan begint het ophalen me te irriteren

hahah wat een onderwerp lol
Maar voor je eigen gezondheid is het beter om op te halen, dus ookal is het niet netjes, snuiten is ongezond, blijkt.

Ik vind snuiten zoveel goorder trouwens dan zahctjes ophalen.

Sommige mensen snuiten gewoon ongenegeerd in gezelschap.

Ieuwwww zo ranzig als je dat snot hoort snotteren ergens in en dat diegene dan doodleuk verder praat en niet eens zijn handen wast......ieuwww de horror.
Ik haal mijn snuit op.
Ophalen vind ik wel een beetje vies, maar ik doe het wel. Toen ik nog klein was, vertelde onze huisarts me een keer dat ophalen beter is dan snuiten.
ophalen is ook een vreselijk geluid maar ik heb het zelfde verhaal van mijn huisarts gehoord als iklijkslimmerddanikben (ik trouwens ook)

dus ophalen is gezonder.

ik probeer me wel in te houden in gezelschap
Snuiten! Ik weet dat ophalen gezonder is, maar de enige keer dat ik een voorhoofdsholte-ontsteking heb opgelopen was bij heel verkouden gaan vliegen, dus kennelijk ben ik niet zo gevoelig voor de gevolgen van snuiten. Overigens krijg ik van meer snuiten niet meer een loopneus, ik vind dus juist dat ophalen niet effectief is en dat je dan bezig blijft. En ik vind het smerig klinken en wil dat anderen niet aandoen.

Overigens vind ik ophalen dus echt een verschrikkelijk smerig geluid en kan ik me er in de trein of zo ontzettend aan ergeren als iemand dat continu doet. Lang leve de muziekspeler om me voor die geluiden af te sluiten, vooral in het verkoudheidsseizoen.
Ik doe ophalen. Ja, dat klinkt goor. Maar dat is LANG niet zo goor als snuiten in een zakdoek en deze dan vervolgens (vol!) weer in de broekzak stoppen.
Mijn vader riep altijd als we verkouden waren haal op die wekker snot is lekker, mijn moeder riep dan he jakkes ...( naam vader) en zei dan vervolgens snuit je neus.

Maa ja ik hoor overal dat ophalen beter is heeft m'n vader toch gelijk:P op het lekkere na dan
Het gras aan de overkant is niet groen.
Nog even iets goors. Hoe doen jullie dat met hoesten? Wanneer je veel slijm ophoest, slik je dit dan door of spuug je het uit? Ik heb al eens gehoord dat je jezelf steeds infecteert wanneer je dit doorslikt. Maar dat is dan met snot ophalen toch net zo?
Als er niemand kijkt spuug ik het uit. Als ik het moet doorslikken krijg ik kokhals neigingen.

Tja met ophalen net zo ehmm zou kunnen geen idee.
Het gras aan de overkant is niet groen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven