Snuiten of ophalen
vrijdag 27 augustus 2010 om 15:28
Nu ik erg verkouden ben vraag ik me af, wat doen jullie snuiten of ophalen.
Ik ben een ophaler, erg goor, maar snuiten ook dus.
Ik merk dus bij de kinderen die ik opvang dat de kinderen die altijd snuiten, altijd een loopneus hebben.....
Volgens mij komt dat omdat je lichaam dan geen signaal krijgt dat het verkouden is en dus meer snot blijft aan maken, maar ja dta is maar een gedachten, iemand antwoord hier op?
En wat doen jullie snuiten of ophalen.
Waar een mens mee kan zitten hé!
Ik ben een ophaler, erg goor, maar snuiten ook dus.
Ik merk dus bij de kinderen die ik opvang dat de kinderen die altijd snuiten, altijd een loopneus hebben.....
Volgens mij komt dat omdat je lichaam dan geen signaal krijgt dat het verkouden is en dus meer snot blijft aan maken, maar ja dta is maar een gedachten, iemand antwoord hier op?
En wat doen jullie snuiten of ophalen.
Waar een mens mee kan zitten hé!

vrijdag 27 augustus 2010 om 15:33
Als je snuit dan komt er meer snot diep in je holtes (vanwege de druk). Als je ophaalt dan komt het via je mondholte / keelholte / maagholte uiteindelijk vanzelf naar buiten en dus niet in je holtes. Zodra snot diep in je holtes gaat zitten dan krijg je allerlei nare ontstekingen (aldus mijn huisarts...)
vrijdag 27 augustus 2010 om 15:36
Ik haal alles lekker op. Sterker nog: ik kan mijn neus niet eens snuiten. Probeer het altijd wel, maar op de een of andere manier lukt het niet. Misschien is mijn snot een te dikke substantie.
Wel heb ik altijd zo'n fase in mijn verkoudheid dat het begint te lopen, wel een paar dagen/nachten lang Heeft iemand anders dit ook? Ik stop dan altijd een stuk zakdoek in mijn neus(als niemand mij ziet dan hé), maar misschien heeft iemand een betere oplossing?
Wel heb ik altijd zo'n fase in mijn verkoudheid dat het begint te lopen, wel een paar dagen/nachten lang Heeft iemand anders dit ook? Ik stop dan altijd een stuk zakdoek in mijn neus(als niemand mij ziet dan hé), maar misschien heeft iemand een betere oplossing?
vrijdag 27 augustus 2010 om 15:36
vrijdag 27 augustus 2010 om 15:39
Maar voor je eigen gezondheid is het beter om op te halen, dus ookal is het niet netjes, snuiten is ongezond, blijkt.
Ik vind snuiten zoveel goorder trouwens dan zahctjes ophalen.
Sommige mensen snuiten gewoon ongenegeerd in gezelschap.
Ieuwwww zo ranzig als je dat snot hoort snotteren ergens in en dat diegene dan doodleuk verder praat en niet eens zijn handen wast......ieuwww de horror.
Ik vind snuiten zoveel goorder trouwens dan zahctjes ophalen.
Sommige mensen snuiten gewoon ongenegeerd in gezelschap.
Ieuwwww zo ranzig als je dat snot hoort snotteren ergens in en dat diegene dan doodleuk verder praat en niet eens zijn handen wast......ieuwww de horror.
vrijdag 27 augustus 2010 om 15:44
Snuiten! Ik weet dat ophalen gezonder is, maar de enige keer dat ik een voorhoofdsholte-ontsteking heb opgelopen was bij heel verkouden gaan vliegen, dus kennelijk ben ik niet zo gevoelig voor de gevolgen van snuiten. Overigens krijg ik van meer snuiten niet meer een loopneus, ik vind dus juist dat ophalen niet effectief is en dat je dan bezig blijft. En ik vind het smerig klinken en wil dat anderen niet aandoen.
Overigens vind ik ophalen dus echt een verschrikkelijk smerig geluid en kan ik me er in de trein of zo ontzettend aan ergeren als iemand dat continu doet. Lang leve de muziekspeler om me voor die geluiden af te sluiten, vooral in het verkoudheidsseizoen.
Overigens vind ik ophalen dus echt een verschrikkelijk smerig geluid en kan ik me er in de trein of zo ontzettend aan ergeren als iemand dat continu doet. Lang leve de muziekspeler om me voor die geluiden af te sluiten, vooral in het verkoudheidsseizoen.
vrijdag 27 augustus 2010 om 16:42
Mijn vader riep altijd als we verkouden waren haal op die wekker snot is lekker, mijn moeder riep dan he jakkes ...( naam vader) en zei dan vervolgens snuit je neus.
Maa ja ik hoor overal dat ophalen beter is heeft m'n vader toch gelijk:P op het lekkere na dan
Maa ja ik hoor overal dat ophalen beter is heeft m'n vader toch gelijk:P op het lekkere na dan
Het gras aan de overkant is niet groen.
zaterdag 28 augustus 2010 om 20:17