SOEP-model
donderdag 14 april 2011 om 10:30
Zijn er hier medici of paramedici aanwezig die mij kunnen vertellen wat het SOEP-model inhoudt? Ik werk al jaren niet meer in de gezondheidszorg, ben uit de tijd van het SAMPC. Ik weet dat het een analysemodel is wat probleemoplossend is gericht, maar verder kom ik niet, ook niet met google.
Waar staan de letters in SOEP voor?
Waar staan de letters in SOEP voor?
donderdag 14 april 2011 om 10:42
Ah, ik vroeg het me ook al af. Mijn man moest laatst met enige spoed naar het ziekenhuis en kreeg een verwijsbrief mee met zijn ziektegeschiedenis. Ik vroeg me al hevig af wat die soep daar nu moest.
Des te meer omdat er op stond dat hij de diagnose depressie had. Man is nog nooit een dag in zijn leven depressief geweest
Des te meer omdat er op stond dat hij de diagnose depressie had. Man is nog nooit een dag in zijn leven depressief geweest
donderdag 14 april 2011 om 10:49
quote:appeltje_n schreef op 14 april 2011 @ 10:47:
Subjectief - wat de patient je vertelt
Objectief - wat je kunt vaststellen met (aanvullend) onderzoek
Evaluatie - Diagnose, conclusie
Plan - Behandeling/advies
Mijn dank is groot! Daar was ik naar op zoek.
Sweet Summer, dat wat jij gegoogled had had ik ook al gegoogled. Maar dat was dus geen afdoende antwoord op mijn vraag.
Subjectief - wat de patient je vertelt
Objectief - wat je kunt vaststellen met (aanvullend) onderzoek
Evaluatie - Diagnose, conclusie
Plan - Behandeling/advies
Mijn dank is groot! Daar was ik naar op zoek.
Sweet Summer, dat wat jij gegoogled had had ik ook al gegoogled. Maar dat was dus geen afdoende antwoord op mijn vraag.
donderdag 14 april 2011 om 10:53
S = subjectief; Wat de patient vertelt en wat de dokter vraagt en denkt.
O = objectief; Voorgeschiedenig, anamnese, onderzoeksgegevens.
E = evaluatie; Probleemformulering en differentiaaldiagnose
P = Plan; eventueel aanvullend onderzoek, therapieplan.
Het doel hiervan is om een consult zo uitgebreid mogelijk vast te leggen. Wanneer de patient de volgende keer bij een andere/nieuwe arts komt, is deze al enigzins bekend met de geschiedenis van de patient.
O = objectief; Voorgeschiedenig, anamnese, onderzoeksgegevens.
E = evaluatie; Probleemformulering en differentiaaldiagnose
P = Plan; eventueel aanvullend onderzoek, therapieplan.
Het doel hiervan is om een consult zo uitgebreid mogelijk vast te leggen. Wanneer de patient de volgende keer bij een andere/nieuwe arts komt, is deze al enigzins bekend met de geschiedenis van de patient.