Gezondheid alle pijlers

Spataderen

20-01-2014 17:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die op vroege leeftijd al spataderen hebben of hebben gehad.

Ik ben nog maar 19 en heb binnenkort een afspraak voor mijn 2e operatie. Op mijn 13e kreeg ik mijn eerste spatader. Echt een hele grote van mn enkel tot in mn lies. Nu heb ik in allebei mn knieholtes een spatader. Van 1 heb ik echt veel last en word ik binnenkort dus een operatie voor.

Zijn er meer mensen die er last van hebben? En zo ja wat doen jullie er tegen?
Niets aan te doen.

Alleen opereren bij een lekkage. Spuiten doe ik niet, want daar los je niks mee op.
Ik heb ze gekregen op mijn 34 ste dus ik weet niet of dat vroeg is maar ik kan je wel vertellen dat het wel lastig is ik zit te twijfelen of ik het zal laten weghalen. Ben niet zo'n held in dat soort dingen. Die van mij is van mijn knie tot aan mijn lies en ik heb overal van die kleine jeukende aderen.
Ik had ze al jong, de eerste toen ik een jaar of 17 was, toch heb ik er 25 jaar later iets aan laten doen.. Ik heb de hoofdader weg laten laseren, verder niets cosmetisch laten doen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik ben van vorige donderdag geopereerd aan mijn aders, ze hebben er 2 lange stukken uitgehaald (van lies tot enkel) en nog een verbindingsstuk. Ik voel me redelijk, de eerste dagen beter dan nu, ik denk dat vandaag weer wat pijnstillers neem.

Ik kreeg mijn spataderen na de zwangerschappen, een leeftijd of 32-33. Eerst het dichtspuiten geprobeerd, een 4-5tal keren, dit hielp nt meer.
Ik ben pas gelaserd. Heeft niets geholpen helaas
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb er ook een aan de voorkant van m'n onderbeen en nog en kleintje aan de achterkant en die zijn er ook al rond mijn 17e-18e gekomen.

Mijn opa had ook hele slechte vaten en heeft ondanks alle operaties en bloedingen toch nog heel wat jaren van zijn pensioen kunnen genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven