Gezondheid alle pijlers

Spataders verwijderen

28-10-2009 08:31 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort laat ik bij beide benen spataders verwijderen.

Ik heb daar veel last en pijn van, dus het wordt tijd.

Ik laat het onder lokale verdoving doen, maar ik zie er vreselijk tegenop..

Iemand ervaring met lokale verdoving?

En hoe zit het met de dagen daarna? Veel rust, benen omhoog? Of kun je gewoon in beweging blijven?

Gr..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het helaas twee keer moeten doen. Eerste keer onder lokale verdoving. Vond dat ik het toch wel voelde trekken deed wel wat pijn. Wat ik ook heel vervelend vond dat ik gewoon kon horen wat de zusters zeiden terwijl ik werd geopereerd. Over hun roosters en wat een verschil er tussen patienten zat wbt de pijngrens. Dit heb ik na de operatie aangegeven en heb toen de tweede keer algehele narcose gedaan. Je krijgt dan een roesje van een half uurtje. Dit vond ik een stuke beter.

De pijn erna valt erg mee, je loopt wat moeilijk een dag of twee daarna is het alleen een zeurderige pijn. Het vervelendst is de strakke panty die je om moet houden en dat je niet mag douchen voor een week. Ik heb dit wel gewoon gedaan. Panty eraf, douchen, drogen en dan panty er weer om. Maar dit mag eigenlijk niet! Je moet juist niet veel rusten maar in beweging blijven. Niet sporten maar wel lopen en fietsen bijvoorbeeld.

Al met al valt het erg mee.
Bij mij zijn uit beide benen spataders gestript. Volgens mij gebeurt dat standaard met een ruggeprik. Ik had er geen last van,vond het gewoon ontzettend lelijk. Ze zijn vanuit de lies verwijderd. S morgens vroeg naar het ziekenhuis,s middags weer naar huis.Je moet wel in beweging blijven daarna ivm trombose maar je voelt zelf wel aan wat niet gaat. Ik vond het dag en nacht dragen van de trombexine kousen het ergste. Door erfelijke factoren zijn ze bij mij overigens gewoon weer terug gekomen,kan wel bezig blijven....Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven