Gezondheid alle pijlers

Spiraal wel menstruatie klachten?

15-08-2013 13:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ueb altijd een heftige menstruatie gehad, vooral de week ervoor, hartkloppingen, veel pijn etc.

Nu heb ik sinds drie jaar een spiraaltje (mirena). Een jaar na de plaatsing had ik geen bloedverlies meer. Wel merk ik af en toe weer hartkloppingen, ineens één of twee puistjes, vocht vasthouden en buikpijn. Omdat ik dus al jaren niet meer ongesteld word heb ik geen benul meer van mijn cyclus. (ik ga het vanaf heden eens opschrijven).

Herkent iemand dit? Dat de mirena wel het bloedverlies stopt maar niet de bijbehorende 'klachten'?
Volgens mijn gynaecoloog nam de werking van de hormonen na 3 jaar af. Ik werd dan ook zo af en toe "ongesteld"

De werking tegen bescherming van de zwangerschap blijft dan wel.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hey, dat wist ik echt niet! Dankjewel!
En sowieso wordt het hormoon heel plaatselijk afgegeven, waardoor je wel gewoon menstruatieklachten kunt hebben.
Yep, ik heb alle klachten, pms en tijdens de menstruatie rug/buik/benen. Alleen geen bloed. Ach, hebben we dat gewonnen
Zonder oorzaak geen gevolg
Ja met die klachten heb ik ook een tijd rond gelopen maar gingen op den duur ook weg. Nu heb ik 'm ruim 4 jaar en ben ik al weer 4 keer ongesteld geworden

Maar volgens de ha was dat heel gewoon.
Ah, ik ben niet raar, jeej.

Het is maar goed dat ik het weet, dan schrik ik dadelijk niet als ik weer bloedverlies heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven