Gezondheid alle pijlers

Spit......wat nu?

05-04-2010 21:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als sportmasseur ben ik aardig op de hoogte van diverse klachten en blessures.

Ervan uitgaande dat ik altijd een oersterke rug had, kon ik na inmiddels vele kilo's afgevallen te zijn vanmorgen mijn bed niet uitkomen van de lage rugpijn en stijfheid. Dit was voor mij de eerste keer dat ik écht rugpijn had.

Ik ben niet kleinzerig, maar wist al vrij snel dat het om ging spit ging.

Voor mij een enorme straf voor zo'n bezige bij als ik. Met mijn twee drukke banen en mijn intensieve sportmomenten baal ik enorm.

Ik kan werkelijk geen kant op en weet totaal niet hoe ik zitten of staan moet.

Ondertussen twijfel ik of ik direct naar de fysio moet gaan, weet eigenlijk dat deze je ook met de nodige (wel bekende) oefeningen naar huis zal sturen.

Wie heeft ervaring met spit en heeft een idee hoe lang die poppenkast gaat duren?

Ik doe mijn werk (kraamzorg en sportmasseur) altijd met heel veel plezier en moet er écht niet aan denken om dagen cq weken aan huis gekluisterd te zijn.

Alle tips voor een voorspoedig herstel zijn zéér welkom!

Groetjes Tine
In beweging blijven. De eerste 3 dagen zijn het ergst, daarna zwakt het langzaam af en over een weekje is het klaar.

Als je blijft zitten/liggen, duurt het ongeveer 3-4 weken. Dus...
Je krijgt trouwens geen spit van iets zwaars. Het kan al veroorzaakt worden door het oprapen van een sok. Bij mij was het een stofzuiger naar boven dragen met een iets gedraaide rug, en ik ben poetsvrouw, dus ik sleep dagelijks met stofzuigers. Maar oh, ik heb echt wel een paar dagen gepiept hoor. Rondlopen, oefeningen doen, toch gaan sporten maar wel naar je lichaam (rug) luisteren.
ja weet, moet ffies door de zure appel heenbijten hè?

Fijn te weten dat het in het gunstigste geval "maar" een week hoeft te duren .

Ik kan slecht stilzitten, dus dat bewegen (hoe pijnlijk dat nu ook is) dat zal/moet wel gaan lukken!

Ondertussen een paar keer dag wat grondoefeningen blijven doen, lijkt me ook niet verkeerd.

bedankt!
Je zegt iets over toch gaan sporten,...lijkt me heerlijk, maar cardio is toch te belastend lijkt me.

Op welke sporten doel jij precies? Ik kan amper wandelen op dit moment.

Fietsen of zoiets als een crosstrainer??
Beste nu is zwemmen. Fietsen op een goede tweede plaats. Wandelen natuurlijk ook.

Het gaat erom dat je de doorbloeding op gang houdt. Hoe meer je beweegt, hoe beter het doorstroomt, hoe sneller je ervan af bent.
Ben ervaringsdeskundige. Bewegen en warm houden. Ik heb hiervoor een nierband die ook wel gedragen wordt door motorrijders. Een soort corset is het. Hierdoor kan je rug meer ontspannen. Ik smeer er midalgan of tijgerbalsem op en dan die band om.
Super bedankt!

Het gaat gelukkig al iets beter, vanmiddag met een mooie weer een stukje wezen fietsen, km of 9. Dit ging prima, moest alleen uitkijken met afstappen.

Een nierband heb ik toevallig ook (rijdt ook motor) ,maar nooit bij stilgestaan dat ik deze er ook voor kan gebruiken :-)

Op zolder staat een infrarood sauna, heb daar gisteravond gebruik van gemaakt en mijn vriend heeft daarna met tijgerbalsem mijn rug ingesmeerd. Verder goed ingepakt en daarna mijn bed ingedoken.

Ik kon er vanmorgen al veel makkelijker uitkomen als die ochtend daarvoor.

Heerlijk hoor, als het zo doorgaat dan hoop ik over een kleine week van de pijn af te zijn.

Bedankt voor alle tips tot dusver, kan er weer mee vooruit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven