Gezondheid alle pijlers

spoedje: pijnstilling

13-07-2012 07:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn teen(nagel) is ontstoken door ingegroeid hoekje van de teennagel. Het doet superzeer maar ik heb vandaag een bruiloft (leuk in de regen ) en wil (moet want heb naast plastic slippers of winterlaarzen geen andere schoenen) mijn pumps met klein hakje aan.

Maandag ga ik naar de huisarts maar ik zou graag deze dag doorkomen. Wat kan ik het beste als pijnstilling nemen? Bij de drogist gaan halen of iets aan de dokter vragen?
Wat je kan doen is een klein propje wcpapier onder de teennagel schuiven, zodat de nagel wat uit het vlees gaat. Bij mij geeft dat altijd gelijk verlichting.

Verder zou ik het niet weten, je kan aan de ibroprufen gaan, maar das ook zoiets voor een teennagel

Veel plezier vandaag!
In elk geval vast ontsmetten. Zit je al in een badje met soda?
Ik zou naar de drogist gaan. Denk niet dat de huisarts iets voor gaat schrijven dat de drogist niet heeft. En anders wil je dat ook niet want dan kom je bij de middelen die zo zwaar zijn dat ze ook versuffen.

Je kunt ook naar de apotheek gaan, daar hebben ze meer kennis van zaken.

Sterkte en veel plezier!
Kijken of er een pedicure in de buurt nu tijd heeft,
Ik heb al iets onder de teennagel gedaan, geeft wel iets verlichting maar het is eigenlijk al te ver. Het vlees eromheen is ontstoken elke kleine aanraking geeft pijn.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat de dokter niets zal voorschrijven, tenminste geen sterkere dingen. Ik moet ook nog rijden dus dat is sowieso niet handig. Wat een gedoe weer, vrijdag de 13e zeker.

Misschien toch maar ibu...
Aleve, badje met soda en papiertje onder de nagel. Sterkte er mee!
Computer says nooooo
quote:papayaatje schreef op 13 juli 2012 @ 08:06:

Wat een gedoe weer, vrijdag de 13e zeker.

Want om 00.01 vannacht ging je teennagel ingroeien, ontsteken en superzeer doen?

Bel een pedicure in de buurt, die weten wat ze doen. Dat helpt beter dan zelf gaan klooien met een stukje wc-papier er onder te proppen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pedicure is natuurlijk inderdaad altijd het beste. Maar die moet maar net tijd hebben.

Het papiertje is voor de spoed. Maar aangezien dat niet helpt zou ik inderdaad even googlen op een pedicure bij jou in de buurt.
Himalaya, raar maar waar gisteren voelde ik een beetje druk, maar er was nog geen ontsteking, ik werd er vannacht wakker van...

Ik heb geen tijd meer voor pedicure, moet om half 11 ergens zijn.
quote:papayaatje schreef op 13 juli 2012 @ 08:14:

Himalaya, raar maar waar gisteren voelde ik een beetje druk, maar er was nog geen ontsteking, ik werd er vannacht wakker van...

Ik heb geen tijd meer voor pedicure, moet om half 11 ergens zijn.dan niet zeuren...........
quote:papayaatje schreef op 13 juli 2012 @ 08:14:

Ik heb geen tijd meer voor pedicure, moet om half 11 ergens zijn.Dan rest mij niets anders dan je een fijne bruiloft te wensen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dankje Himalaya
Om 10.00 voor de deur van een schoenenwinkel die je nu op internet opzoekt en waar ze mooie open schoenen met een hak verkopen.

Lijkt me niet zo moeilijk.

Gezien het aantal schoenen dat je hebt überhaupt geen overbodige luxe om een leuk paar te kopen....
quote:roodmetwittestippen schreef op 13 juli 2012 @ 07:59:

In elk geval vast ontsmetten. Zit je al in een badje met soda?

Hier zou ik ook aan denken.

En anders kijken of je bij een vriendin een schoentje kan lenen die een maat groter is zodat er niet zoveel druk op staat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kun je zelf het hoekje eruit halen? Ja, dat doet pijn, maar dan is de druk wel gelijk weg.

Verder is dit meer iets voor een pedicure dan voor een huisarts. En blijf er vooral niet te lang mee doorlopen. Dan kan er wild vlees ontstaan en dat moet weggebrand worden met een soort soldeerbout.

Fijne bruiloft in ieder geval.
Heeft je huisarts geen telefonisch spreekuur?

Ik zou gaan voor de Ibuprofen en bakje soda. Maar ik ben geen dokter.
Huh, maar zij gaan trouwen op vrijdag de 13e? Wat apart.

Zou iig een soda badje doen. En wat je ook kan doen totdat je de schoenen aandoet:

Gaasje erom, dan onder de kraan houden. Plastic zakje erom, zodat t nat blijft. Normaal werkt dat bij een ontstoken vinger, maar dan na een nachtje.

Maar t valt te proberen voor nu.
Miss acy dat ga ik nog ff proberen. Moet zo weg maar rijd wel in mijn slippers. Kan ik het nog even uitstellen.

bedankt allemaal!
Ik heb ooit een accute ontsteking gehad: van de ene op de andere dag. De huisarts gaf me toen gaasjes en betadinezalf (kan je gewoon bij de drogist kopen) Die zalf geeft constant betadine af en zo stop je de ontsteking. Heeft mij geholpen.
Weet niet hoe het werkt maar antischimmelcrème als daktarin of dermacure helpt heel snel tegen de ontsteking!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven