Gezondheid alle pijlers

Spottting tijdens slikken pil

08-03-2013 10:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu denk ik zo'n anderhalf jaar aan de pil, microgynon 30 alleen dan van een ander merk. Sinds ongeveer de laatste 2 maanden heb ik last van hele lichte spotting. Ik draag meestal een inlegkruisje, en dan heb ik eind van de dag een lichte streep erin zitten (sorry voor het vieze verhaaltje ), lichtroze/bruinig.

Kan dit kwaad? Moet ik hiermee naar de huisarts? En is de pil nu minder betrouwbaar?
Heb je ook een stopweek of blijf je altijd de pil slikken?

Het kan in elk geval geen kwaad.
Nee, de pil is niet minder betrouwbaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Tot nu toe las ik altijd om de drie weken een stopweek in.
Als je een spotting krijgt in tijdens de 1e strip kan het zijn dta de pil niet zwwar genoeg is.Overleg met de huisarts.

Stop met het dagelijks dragen van inlegkruisjes. Dat is namelijk niet gezond.
Nee het kan geen kwaad, maar als je er zelf veel last van hebt, kan het helpen om een stapje zwaarder te gaan slikken; Microgynon 50.
@ Dahlia: waarom is dat niet gezond? Ik doe dat eigenlijk omdat ik veel last van afscheiding heb.
@ Java: heb er opzich niet veel last van, tis niet heel noemenswaardig en ik stap eigenlijk liever niet zomaar over op een andere pil omdat ik niet weet of ik daar weer bijwerkingen van ga krijgen ofzo
Door de inlegkruisjes gaat het broeien en dat zorgt voor meer afscheiding en een groter risico op schimmelinfecties. Je kunt beter katoenen ondergoed dragen en stoppen met inlegkruisjes. Dat is een tijdje 'afkicken' maar daarna wordt het vanzelf beter.

Er wordt wel eens gezegd: briljante marketing, inlegkruisjes. Ze creeren hun eigen vraag!
Tijdens het 'afkicken' kun je trouwens wel een beetje wc-papier gebruiken ipv een inlegkruisje. Dat ademt wel gewoon.
Of wasbare inlegkruisjes gebruiken, die zijn van katoen;

Link; http://www.lanaluna.nl/

Ik kon ook niet goed tegen de geparfumeerde, geplastificeerde inlegkruisjes en die van de natuurwinkel waren me te duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven