Gezondheid alle pijlers

Steeds maar moet

30-09-2013 22:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 14 kampt sinds een aantal maanden met klachten van moe zijn.

Nou heeft ze vandaag met gym een (ikdenk) flauwte aanval gehad.

misselijk hoofdpijn en wit wegtrekken.

Ze gaat met haar vader naar de dokter om bloed te laten prikken.

Nu is denk ik wel bekend dat veel kids slecht eten op de middelbare school.Mijn dochter is daar geen uitzondering op.

Ik kan het niet in de gaten houden omdat ze bij mijn ex. woont.

Ex en ik zijn niet on speaking terms en hij heeft me dan ook niet verteld dat ze niet goed is geworden.

Nou lees ik wel eens stukjes oover vermoeidheidssyndroom bij tiener meiden.

Hoe wordt dit vastegesteld?

Of zou het ook ernstiger kunnen zijn (alsof het vermoeidheidssyndroom niet al erg genoeg is)

Ik maak me zorgen
Laat de huisarts maar eens kijken wat er is. Fast food is niet zo'n drama dat eten ze allemaal, dus zou bijna iedereen dezelfde klachten moeten hebben. Deze klachten kun je trouwens ook hebben als je jezelf uithongert.

Vermoridheidssyndroom zou ik nu helemaal niet aan denken omdat je nog niets weet van de huisarts en ook omdat het een holle, niksige diagnose is. Je kunt het ook niet echt vaststellen, het is een restdiagnose als er geen andere etiketjes zijn.
Wacht eerst het bloedonderzoek maar af. Ik had op die leeftijd ernstige bloedarmoede (vanwege hevige menstruaties) en dezelfde soort klachten. Zou dat bij jouw dochter ook zo kunnen zijn?
En inderdaad, bloedarmoede komt ook heel veel voor bij meisjes en vrouwen.
het is inderdaad wel een meisje dat heftige mesntruaties heeft. ze gebruikt de grootste tampons mogelijk. ze sport ook 3x per week en de gym op school.

we zullen inderdaad het bloedonderzoek moeten afwachten.

maar vind het wel eng.

Op zo een moment wordt ik hypochondrisch en wil ik alle ins and outs weten.

ze eet overdag pass wat tegen 11 uur

das ook niet goed. en ze drinkt erg weinig
Lagebloeddruk kan ook nog, hebben ook veel meiden last van in hun pubertijd.

Eerst maar eens afwachten wat er bij de dokter uitkomt
Ik zie in jouw tweede post al drie redenen waarom ze beroerd geworden kan zijn.
ja onregelmatig eten te weinig drinken heftig menstrueren en veel sport (voetbal)
Precies, wacht het bloedonderzoek maar even af. En ondertussen stimuleren om goed te eten en te drinken.
Maar mijn dochter bijna 14 eet ook s'morgens niet

Waardoor ze laatst met gym bijna flauwviel.

Tsja ik zeg niet voor niks dat ze iets moet eten.

Nu neemt ze een broodje mee.

Het is niet echt makkelijk op deze leeftijd laten ze niet dwingen en ze zijn toch ook een halve dag zonder toezicht.

En dus kan je niet zo heel veel dan advies geven en hopen dat ze het opvolgen.

Maar altijd goed om even de dokter te raadplegen om uit te sluiten dat het iets ernstigs is
Ze moet sowieso meer gaan drinken, daarvan krijg je ook last van flauwte. Neemt ze 's ochtend geen tijd voor ontbijt dan is misschien een gemaksontbijtje een idee, liefst fruit en anders maar iets vloeibaars of een reep. Als ze maar iets binnen krijgt, iets is beter dan niets. Suiker zou ik als volwassene zien te vermijden omdat je daar ook erg moe van wordt, maar geen tiener die je dat wijs kan maken natuurlijk.

Kan je niet zorgen dat jij en je ex weer on speaking terms komen voor de gezondheid van jullie dochter? Lijkt me dat beiden ego's wel ondergeschikt zijn aan haar gezondheid. Tenminste, dat mag van redelijke volwassenen toch wel verwacht worden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dank jullie wel. ben weer iets rustiger nu
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 september 2013 @ 22:24:

Ze moet sowieso meer gaan drinken, daarvan krijg je ook last van flauwte. Neemt ze 's ochtend geen tijd voor ontbijt dan is misschien een gemaksontbijtje een idee, liefst fruit en anders maar iets vloeibaars of een reep. Als ze maar iets binnen krijgt, iets is beter dan niets. Suiker zou ik als volwassene zien te vermijden omdat je daar ook erg moe van wordt, maar geen tiener die je dat wijs kan maken natuurlijk.

Kan je niet zorgen dat jij en je ex weer on speaking terms komen voor de gezondheid van jullie dochter? Lijkt me dat beiden ego's wel ondergeschikt zijn aan haar gezondheid. Tenminste, dat mag van redelijke volwassenen toch wel verwacht worden.

ik wil dit wel. Maar mijn ex absoluut niet.

heb al diverse handreikingen gedaan. helaas
Wat je noemt kan oorzaak zijn van haar flauwvallen: slecht eten en drinken icm zware menstruaties.

Ik sta zelf voor de klas en het flauwvallen of bijna flauwvallen komt echt vaak voor en meestal hebben ze dan gewoon te weinig gegeten... Vorige week nog, mijn man (ook docent) liep langs het meisjestoilet en toen lag er ook een meisje, net onderuit gegaan. ook niet gegeten...

Maar wacht eerst het bloedonderzoek af, dan weet je hoe en wat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik krijg wat van dat soort ouders.
Blowen voor het gymmen kan ook voor vage flauwtes zorgen!

(zo nog even wat olie op het vuurtje)
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 september 2013 @ 22:31:

Ik krijg wat van dat soort ouders.

Vind het vreselijk voor de kids.

Maar kids en ik hebben wel een goed kontakt. Dat pa niets meer met mij te maken wil hebben heeft andere redenen.

Dat is een verhaal dat niet te vertellen is.

Maar ex zal alles doen om de kids bij zich te houden. En dat houdt helaas ook in mij in het ongewisse laten.

Maar gelukkig appt mijn dochter me wel met dit wat er gebeurt is

Het kind heeft in 3 jaar tijd erg veel mee moeten maken waar ze niet om gevraagd heeft.

Een kinderpsychologe kon niets bij haar los krijgen........een oester.

Ik l
quote:sehnsucht schreef op 30 september 2013 @ 22:37:

Blowen voor het gymmen kan ook voor vage flauwtes zorgen!

(zo nog even wat olie op het vuurtje) zal me een biet wezen wat jij denkt.
Ik begrijp het, snap alleen niet dat een volwassen vent zich niet volwassen kan gedragen wanneer het om de gezondheid van zijn kind gaat. En zolang jij de axe murderer niet bent, snap ik dat kinderachtige gedrag niet.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 september 2013 @ 22:41:

Ik begrijp het, snap alleen niet dat een volwassen vent zich niet volwassen kan gedragen wanneer het om de gezondheid van zijn kind gaat. En zolang jij de axe murderer niet bent, snap ik dat kinderachtige gedrag niet.

Ik helaas wel.

Toen hij mij verliet 3,5 jaar terug heeft ie gezegd,,,,,,,jij zult straatstenen vreten. Nou dat nog net niet maar hij heeft me wel alles afgenomen wat me lief is.

En dat terwijl ik niet degene was die het huwelijk achter zich liet.

Ik hou nauw kontakt met mijn meisje en hoop snel wt duidelijkheid te krijgen.
Dat hoop ik ook. Ik hoop dat het goed komt met je dochter, ondanks alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven