Sterke maag: kun je dat leren?

vrijdag 8 maart 2013 om 09:20
Ik denk wel dat je dat deels kunt leren, ik denk dat iemand die patholoog-anatoom is ook niet van meet af aan zonder blikken of blozen een dood lichaam kon opensnijden. Aan sommige dingen moet je denk ik gewoon wennen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 maart 2013 om 09:27
Maar je staat er wel bij stil dat je tijdens de kraamweek ook dagelijks de meest wanstaltige paars opgezwollen gehechte plekken moet verzorgen bij de kraamvrouw, haar dagelijks rectaal moet temperaturen terwijl ze maandverbanden vol bloed heeft, je toiletpotten vol bloed moet schoonmaken, wasgoed vol bloed moet wassen, bloed uit de vloerbedekking moet boenen, ondersteken vol bloed moet leeggooien en schoonmaken, enz?
Kraamverzorgster = bloed, bloed, bloed, pus, zwellingen, ontstoken hechtingen, enz.
Ik zou eerlijk gezegd niet graag iemand aan m'n kraambed hebben die met veel moeite haar afkeer van bloed probeert weg te drukken, zoals jij nu van plan bent...
Kraamverzorgster = bloed, bloed, bloed, pus, zwellingen, ontstoken hechtingen, enz.
Ik zou eerlijk gezegd niet graag iemand aan m'n kraambed hebben die met veel moeite haar afkeer van bloed probeert weg te drukken, zoals jij nu van plan bent...
vrijdag 8 maart 2013 om 09:29
Je kan wel leren wennen aan dingen, maar er zijn mensen die er nooit aan wennen.
Dat is toch voor iedereen verschillend.
Ik werk in de zorg, er is erg weinig waar ik naar van word, kan tegen bloed, uitwerpselen, urine, braaksel, heb totaal geen moeite met injecties geven, catheters inbrengen enz enz, maar waar ik dan helemaal naar van word is als ik op tv zie dat ze een schouder of een vinger bij iemand weer in de kom moeten zetten, brrr.
Ik werk in de zorg, er is erg weinig waar ik naar van word, kan tegen bloed, uitwerpselen, urine, braaksel, heb totaal geen moeite met injecties geven, catheters inbrengen enz enz, maar waar ik dan helemaal naar van word is als ik op tv zie dat ze een schouder of een vinger bij iemand weer in de kom moeten zetten, brrr.
vrijdag 8 maart 2013 om 09:32
Helemaal eens met Java de bevalling is nog met het minste bloed daarna begint de ellende pas echt met bloed.
Maar antwoord op je vraag sommige dingen wen je aan andere blijven een probleem en je weet van te voren nooit wat wat is.In mijn werk ben ik veel met persoonlijke verzorging bezig. Bloed pies en poep doen me niet veel, spuug is wat minder maar lukt ook. Maar snot ga ik van over mijn nek hahahaha. Dan maar neus dicht knijpen blik op oneindig......
Maar antwoord op je vraag sommige dingen wen je aan andere blijven een probleem en je weet van te voren nooit wat wat is.In mijn werk ben ik veel met persoonlijke verzorging bezig. Bloed pies en poep doen me niet veel, spuug is wat minder maar lukt ook. Maar snot ga ik van over mijn nek hahahaha. Dan maar neus dicht knijpen blik op oneindig......
vrijdag 8 maart 2013 om 09:33
vrijdag 8 maart 2013 om 09:35
quote:mamsky schreef op 08 maart 2013 @ 09:29:
Je kan wel leren wennen aan dingen, maar er zijn mensen die er nooit aan wennen.
Ik werk in de zorg, er is erg weinig waar ik naar van word, kan tegen bloed, uitwerpselen, urine, braaksel, heb totaal geen moeite met injecties geven, catheters inbrengen enz enz, maar waar ik dan helemaal naar van word is als ik op tv zie dat ze een schouder of een vinger bij iemand weer in de kom moeten zetten, brrr.Jaaaa! Eindelijk iemand die mij begrijpt. Ik zet de tv uit als ze dat doen. Voor de rest ook echt nergens last van. Maar dat...
Ik werk in de zorg, er is erg weinig waar ik naar van word, kan tegen bloed, uitwerpselen, urine, braaksel, heb totaal geen moeite met injecties geven, catheters inbrengen enz enz, maar waar ik dan helemaal naar van word is als ik op tv zie dat ze een schouder of een vinger bij iemand weer in de kom moeten zetten, brrr.Jaaaa! Eindelijk iemand die mij begrijpt. Ik zet de tv uit als ze dat doen. Voor de rest ook echt nergens last van. Maar dat...

vrijdag 8 maart 2013 om 09:45
Werk zelf als kraamverzorgster en was er ook angstig voor.
Moet zeggen dat ik n bevalling waar ze n knip zetten minder eng vind als ik van te voren dacht.
N btje goede verloskundige houdt er wel rekening mee dat t best pittig is zo'n eerste keer.
Of je kijkt op het moment dat ze knipt even naar n ander punt.
De controlles bij de kraamvrouw kunnen wel eens naar zijn.
De wond kan er wel eens naar uit zien maar over het algemeen valt het wel mee.
Pas als het gaat onsteken oid wordt het n ander verhaal.
Maar daar zijn wij dan weer om te helpen!
Heb eens n vrouw gehad met n behoorlijke sectio waarvan de hechtingen hadden losgelaten.
Kon volgens de vk niet opnieuw gehecht worden en moest ik het elke dag meerdere malen schoonmaken.
Een wond zo diep als n vingerkootje.
Heb leukere momenten gehad maar uiteindelijk viel het me mee.
Bedenk dat zo'n kraamvrouw het rotter heeft!
Succes als je besluit er voor te gaan!
Ik vind het n wereldbaan (0;
Moet zeggen dat ik n bevalling waar ze n knip zetten minder eng vind als ik van te voren dacht.
N btje goede verloskundige houdt er wel rekening mee dat t best pittig is zo'n eerste keer.
Of je kijkt op het moment dat ze knipt even naar n ander punt.
De controlles bij de kraamvrouw kunnen wel eens naar zijn.
De wond kan er wel eens naar uit zien maar over het algemeen valt het wel mee.
Pas als het gaat onsteken oid wordt het n ander verhaal.
Maar daar zijn wij dan weer om te helpen!
Heb eens n vrouw gehad met n behoorlijke sectio waarvan de hechtingen hadden losgelaten.
Kon volgens de vk niet opnieuw gehecht worden en moest ik het elke dag meerdere malen schoonmaken.
Een wond zo diep als n vingerkootje.
Heb leukere momenten gehad maar uiteindelijk viel het me mee.
Bedenk dat zo'n kraamvrouw het rotter heeft!
Succes als je besluit er voor te gaan!
Ik vind het n wereldbaan (0;
vrijdag 8 maart 2013 om 09:53
Vak is te voren bedenken wat er kan gebeuren erger dan het gebeuren zelf.
Stel je maar eens voor dat je in je vinger snijdt, dan voel je het al veel erger danw anneer je het echt doet.
Tijdens mn EHBOcursus zat ik ook geregeld te griezelen, maar sta je er eenmaal voor, dan doe je het gewoon
Stel je maar eens voor dat je in je vinger snijdt, dan voel je het al veel erger danw anneer je het echt doet.
Tijdens mn EHBOcursus zat ik ook geregeld te griezelen, maar sta je er eenmaal voor, dan doe je het gewoon
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 8 maart 2013 om 10:08
Een totaal andere wereld, mijn vader is begrafenisondernemer en moest vroeger vaak mensen van het spoor rapen.
Voordat hij dit werk had, viel mijn vader altijd flauw als er een operatie op tv te zien was. Daar kon hij helemaal niet tegen!
Voor zijn werk heeft hij vaak te maken met mensen die overleden zijn door een ongeluk, zelfmoord (voor de trein gesprongen) etc. De eerste keren is het heel zwaar als je stukjes mens moet verzamelen, maar ondertussen werkt mijn vader daar alweer 25 jaar en kan hij er heel goed tegen.
Dus het is absoluut aan te leren!
Voordat hij dit werk had, viel mijn vader altijd flauw als er een operatie op tv te zien was. Daar kon hij helemaal niet tegen!
Voor zijn werk heeft hij vaak te maken met mensen die overleden zijn door een ongeluk, zelfmoord (voor de trein gesprongen) etc. De eerste keren is het heel zwaar als je stukjes mens moet verzamelen, maar ondertussen werkt mijn vader daar alweer 25 jaar en kan hij er heel goed tegen.
Dus het is absoluut aan te leren!
vrijdag 8 maart 2013 om 10:11
Ik heb van mijn kraamverzorgsters begrepen dat ze dat nog niet eens het ergste vinden. Wat ze wel heel erg naar vonden is dat ze ook gingen kramen bij gezinnen, waar de ouders aan de drugs waren, sprake was van verwaarlozing etc.....
Dat lijkt mij ook erg heftig. Je doet je best de eerste 8 dagen en daarna is het maar afwachten....
Dat lijkt mij ook erg heftig. Je doet je best de eerste 8 dagen en daarna is het maar afwachten....

vrijdag 8 maart 2013 om 10:18
Ringelding je hebt helemaal gelijk.
Alleen raakt je dat je niet in je maag maar in je hart.. )0:
Je komt de eerste dagen letterlijk zó dichtbij in het leven van de familie.
Je zit in hun huis en vaak storten ze hun hart bij je uit.
Dat i.c.m. de kraamtranen kan voor heftige situaties zorgen.
Als kraamverzorgster ben je maatschappelijk werker/thuishulp/psych/oppas/kok/en nog veel meer in 1! (0;
Alleen raakt je dat je niet in je maag maar in je hart.. )0:
Je komt de eerste dagen letterlijk zó dichtbij in het leven van de familie.
Je zit in hun huis en vaak storten ze hun hart bij je uit.
Dat i.c.m. de kraamtranen kan voor heftige situaties zorgen.
Als kraamverzorgster ben je maatschappelijk werker/thuishulp/psych/oppas/kok/en nog veel meer in 1! (0;