Gezondheid alle pijlers

Stomme Steenpuist

25-03-2009 21:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een steenpuist. Nou ja, weleens.. wel vaker dan weleens. Zeker nu ik weer AD slik (heeft blijkbaar effect op m'n huid) God wat een krengen zijn dat zeg. Pijnlijk, ze zien er niet uit, en je kan ze nog eens niet kapotmaken ook. Heb gelukkig inmiddels wel een goed huismiddeltje gevonden om ze in recordtempo te laten rijpen, maar zou ook wel graag willen weten hoe ik ze kan voorkómen. Als ik er binnen korte tijd een paar krijg, dan krijg ik antibiotica van de dokter (Amoxiciline of zoiets) maar dat is dus ook weer achteraf. Ik wil die rotdingen gewoon niet hebben! Kan er toch nooit van af blijven en straks heb ik nog een lelijk litteken ook! Is er iemand die weet hoe je steenpuisten voorkomt? Persoonlijke hygiëne ligt het niet aan, want behalve gewoon wassen scrub ik ook en gebruik ik speciaal reinigingsspul dat geacht wordt puistjes, meeëters etc te voorkomen. En als ik zo'n kreng heb dan ontsmet ik 'm met alcohol.
Even een vraagje: wat is AD? En moet je dat slikken?
Anti-Depressiva, Marianne. En daar zal een goede reden voor zijn, dat kan je niet zomaar een dagje laten staan.

MM: , geen tips.
Dubbel.
Trekzalf erop ? Stinkt als de hel, trouwens, dus doe het alleen als je je niet onder de mensen hoeft te begeven.

Van de huisarts had ik voor een ontsteking onder een moedervlek een zalf gekregen, die werkte heel goed, ook voor ontstekingen bij de nagelriem. Deze zalf heet Fucidin.

bijsluitertekst Fucidin

Sterkte ermee, het kan verschrikkelijk zeer doen.
Voor zover ik begrijp is de "oude" trekzalf niet meer in de handel, omdat er teer inzit. Maar trekzalf voorkómt toch geen steenpuisten? Is toch alleen maar om ze snel te laten rijpen? Die rapide-rijp krijg ik inmiddels wel voor elkaar, heb een huismiddeltje waarmee zo'n steenpuist zowat een snelheidsrecord breekt qua rijping

Voor wie ook weleens zo'n misbaksel heeft: men neme lijnzaad, olijfolie en bijenhoning. Beetje honing en beetje olijfolie door het lijnzaad mengen, prut op de puist, afplakken die hap, en dan komt 'ie binnen de kortste keren in de volle glorie van het steenpuist-zijn.

Goed, dat was míjn "trucje". Nu nog een trucje om te zorgen dat die steenpuisten in 't geheel niet ontstaan. Wie oh wie?
quote:moppetoet schreef op 25 maart 2009 @ 21:48:

Van de huisarts had ik voor een ontsteking onder een moedervlek een zalf gekregen, die werkte heel goed, ook voor ontstekingen bij de nagelriem. Deze zalf heet Fucidin.

Oh die ga ik eens vragen, thanks!!! Helpt tegen stafylokokkenspul zie ik. Ik las dat steenpuisten kunnen ontstaan door zo'n stafylo-geval?
quote:Tia Dalma schreef op 25 maart 2009 @ 21:31:

Anti-Depressiva, Marianne. En daar zal een goede reden voor zijn, dat kan je niet zomaar een dagje laten staan.

Ghehehe, als ik die AD laat staan heb ik binnen de kortste keren ernstiger dingen om me druk over te maken. Slik 225 mg per dag, dus een dosis overslaan lijkt me geen goed plan
Ik heb het ook een tijd gehad; hele erge, waardoor mn been wel 2x zo dik werd als normaal en ik alleen maar in bed kon liggen kermen totdat het kreng es open ging. Wat bij mij altijd wel goed hielp was nathouden. Dus een washand of nat verbandje erop. Dan wordt je huid zacht en gaat t sneller open. Maar voorkomen? Wist ik het maar...

Mijn vader heeft het vroeger ook gehad en die is er vanaf gekomen door een half jaar een heel streng dieet te volgen (geen koffie, geen vlees, dat soort dingen). En hij is totaal niet in to alternatieve geneeswijzen, maar dat hielp dus echt. Misschien es kijken of je in dat circuit iets kan vinden? Bij de dokter doen ze, in ieder geval bij mij tot nu toe, niet veel meer dan antibiotica , zalf en andere symptoombestrijding. Sterkte!
Geen koffie????????????????????

Oh my God.... * Realiseert zich dat er ernstiger dingen zijn dan steenpuisten. 'Geen koffie' is daar een goed voorbeeld van*
En ja die etters doen gemeen zeer idd. Wel lullig dat je ze niet eens kapot kunt maken. Ik bedoel, lekprikken helpt niet. I tried.
owh ik heb op wikipedia gekeken maar dat klinkt inderdaad erg pijnlijk zeg! Ik hoop dat je snel een oplossing vindt hiervoor!Kan je er helaas niet meer helpen...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
.
.
nog iets meegedaan mm?
Het snelst kom je er vanaf met een antibioticazalf zoals hierboven al stond of terramicina. Tip is om deze in o.a. Spanje zonder recept vr een paar euro te kopen. Mijn schoonpa had regelmatig last hiervan en een pleister met de zalf erop en na 2 dgn was hij weg. Hij had de zalf hier gewoon via de HA maar omdat hij jaarlijks nr Spanje gaat heeft hij daar de terramicinazalf gekocht. Het werkt ook op een hardnekkige pukkel die door een ontstoken haarzakje is ontstaan onder oksel.
Mijn man heeft er jarenlang last van gehad.

Hij heeft ze al eens weg laten snijden, en vertelt nu maar trots aan onze zoontjes, dat pappa echte kogelwonden heeft!

Nee geintje natuurlijk, maar hij heeft er littekens aan over gehouden.

Hij had ze vooral in zijn lies, en bij zijn edele delen in de buurt.

Dan kon hij soms bijna niet lopen van de pijn.

We hoorden van iemand, dat varkensvlees eten ook niet echt bevordelijk zou zijn.

Mijn man is enorm gek op vlees, maar we probeerden het uit.

En eerlijk waar, sinds die tijd (nu ongeveer 6 jaar geleden)heeft hij ze niet meer gehad.

Dus voor ons veel kip, rundvlees, vis enz. maar geen varkensvlees meer.

Ik kan je niets garanderen, maar bij hem schijnt dat toch een van de oorzaken te zijn geweest.

Ik hoop dat je er iets aan hebt (koffie drinkt hij nog genoeg hoor)

want die krengen zijn echt hartstikke vervelend!
Ben direct aan de voedingssuplementen gegaan! Zink en calcium en magnesium en vitamine B enzo. Had hier toch nog 300 van die potjes omdat m'n lieftallige ex ML een tijdje een vitamine-obsessie heeft gehad. Varkensvlees eet ik toch al niet, eet sowieso nauwelijks vlees, dus daar ligt het niet aan. Heb wel heel wat gelezen over die stafylo-krengen en ik denk dat ik die idd heb, op internet stond nml ook dat je er mastitis (borstontsteking) van kunt krijgen.. dat heb ik laatst ook gehad, terwijl ik geen borstvoeding geef en niet zwanger ben, dus dan is de kans op zoiets al veel kleiner.

Ik heb het aan de bedrijfsarts gevraagd en die denkt dat die

stafylokokken op m'n katten wonen en dat die nu eigenlijk niet meer in bed zouden mogen slapen

Stafylokokken zijn best eng las ik, als je de antibiotica-resistente variant hebt, is het MRSA. Bij de volgende steenpuist zit ik bij de dokter, dan ga ik om zo'n neusspray vragen (denk nml niet dat ik 'm krijg zolang ik geen klachten heb)
Helaas schijnen die dingen ook gewoon te komen zonder stafylokokken of wat dan ook.

Heb al sinds mn jonge jaren last van steenpuisten gelukkig is het nu niet zo erg meer als vroeger alleen kunnen ze bij mij dus echt geen oorzaak vinden.

Alle antibiotica middeltjes heb ik al gehad en niks werkt.

Heb er al verschillende weg moeten laten snijden waardoor mn liezen en meer plaatsen er uit zien als een krater landschap :S

Die vleestip van herfstrood ga ik eens proberen hoop dat dat enig effect heeft
Lee24: au!

Ik las gister op het www dat tea tree olie ook schijnt te werken, misschien het proberen waard?
Ik heb ook jaren last van die dingen gehad ,deed er trekzalf op en dan braken ze sneller door waardoor de pijn gauw weg was Had ze onder mijn oksel,borst en dijen en kont .Ben toen begonnen met veel karnemelk te drinken [500 cc per dag] of yogurt en vit C

Ook eet ik zelden varkensvlees meer en chocola Heb ze sinds die verandering zelden meer!

Succes echt vervelend die krengen !!!
Voor mij heb ik de gouden oplossing gevonden, kreeg een tijd terug om het half jaar een steenpuist. Mijn dokter adviseerde de griepprik te nemen en sindsdien al jaren steenpuistvrij!
Heeft volgens mij niets met varkensvlees te maken, want dat eet ik dus zelden (tot nooit) en ik heb er regelmatig last van. Ik heb van de de derma Inderm gekregen en als ik ze voel opkomen erop smeren (een paar dagen) en dan worden ze teruggedrongen en komen ze niet helemaal op.

Ik geloof eerder dat het zoiets is als koortslippen: een virus dat in je lichaam zit en met verlaagde weerstaand aanvalt!
Goedemiddag,

Ik hoop dat u al van uw vervelende en pijnlijke kwaal afgeholpen ben,

Zo niet...dan weet ik wel DE oplossing voor steenpuisten tussen de lies en billen!!!!DRAAG KATOEN ondergoed,zonder ook maar een klein beetje nylon of iets dergelijks,absoluut alleen KATOEN...

Ik zelf heb verschillende steenpuisten gehad,ben iets zwaarder,dus zweet je sneller bij de lies en billen..jaren heb ik last van die pijnlijke pukkels gehad,tot ik er achter kwam dat het met ondergoed van uitsluitend katoen niet meer voorkomt!!

Misschien iets voor u?

Vriendelijke groet Helly
Ik heb er jaren last van gehad, werd er gek van. Inderdaad drager van staphylococcus aureus. Heb een tijdje neuszalf e.d. gebruikt, maar summerman is arts, volgens de h.a. neemt die het waarschijnlijk zó weer mee uit het zknhs.

Toen ik stopte met roken en meer ging sporten, heb ik er echter nooit meer last van gehad. Misschien heeft het iets met afweer te maken oid. Gelukkig maar, die krengen doen verdomde zeer, om nog maar te zwijgen over hoe het eruit ziet!
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven