Stoppen met alcohol
vrijdag 5 mei 2023 om 21:44
Of eigenlijk moet de titel zijn: Gestopt met alcohol.
Dit is namelijk dag 5 dat ik geen alcohol drink en ik heb het zwaar vanavond. Normaal is de vrijdag mijn ‘drinkavondje’.
Er gaan alweer gedachten door mijn hoofd: 1 avond per week moet wel kunnen, toch? Maar ik heb het laatste jaar wel bewezen dat ik dat niet kan. Er volgt altijd nóg een avond, en nog een.
Dus ik wil helemaal stoppen en gestopt blijven. En ik ben ook wel echt gemotiveerd en verwacht dat mijn leven op termijn alleen maar prettiger kan worden. Maar op dit moment vind ik er echt geen reet aan.
Meer mensen die radicaal gestopt zijn met alcohol? Of anderen die ook willen stoppen? Ik kan wel wat steun gebruiken.
Dit is namelijk dag 5 dat ik geen alcohol drink en ik heb het zwaar vanavond. Normaal is de vrijdag mijn ‘drinkavondje’.
Er gaan alweer gedachten door mijn hoofd: 1 avond per week moet wel kunnen, toch? Maar ik heb het laatste jaar wel bewezen dat ik dat niet kan. Er volgt altijd nóg een avond, en nog een.
Dus ik wil helemaal stoppen en gestopt blijven. En ik ben ook wel echt gemotiveerd en verwacht dat mijn leven op termijn alleen maar prettiger kan worden. Maar op dit moment vind ik er echt geen reet aan.
Meer mensen die radicaal gestopt zijn met alcohol? Of anderen die ook willen stoppen? Ik kan wel wat steun gebruiken.

donderdag 26 juni 2025 om 22:02
Ja, het gaat je lukken! Je bent echt al zo ver, ik heb daar bewondering voor, zeker omdat je in de tussentijd flinke tegenslagen hebt gehad en je die niet verwerkt hebt door alcohol te nemen en te dempen. Al reageerde ik niet in dit topic, ik las elke nieuwe post.
Als je het een stom feestje vind, dan komt dat misschien omdat de rest van de feestgangers zich laat gaan en jij denkt dat je je niet kunt ontspannen en het niet leuk kunt vinden? Ik heb van mijn eerste feestje na afkicken enorm genoten, ik was niet meer wazig in mijn hoofd, niet meer afwezig door in mijn eigen gedachten vast te zitten, ik was er 'bewust', genoot ervan dan ik weer lekker kon dansen (ik had door de vele wijn in al die jaren tekort aan vitamine B coördinatie problemen).
Ik hoop dat je morgen geniet. Als je het moeilijk hebt, denk dan aan alles wat je bereikt hebt!
vrijdag 27 juni 2025 om 09:37
Ja, ik krijg er wel een beetje zin in nu. Als ik me 'te' bewust ben van mezelf, dan moet ik maar gewoon onthouden dat de rest aan de alcohol zit en morgen echt niet meer weet of ik me ongemakkelijk voelde of niet.
Mijn vrienden gaan 's middags al, dus best kans dat ze al veel op hebben als ik kom.
Mijn 'doel' is een beetje sfeer proeven, ervaren hoe het is om alcoholvrij daar te zijn, beetje kletsen met mensen en weer naar huis als iedereen te dronken wordt. Als iedereen al dronken ís als ik er kom (omdat ze 's middags al gaan), dan ben ik ook zo weer thuis.
Zal toch moeten 'leren' om alcoholvrij naar zulke dingen te gaan. Of nou ja, moeten niet, maar ik wil het graag omdat ik ook niet helemaal festivalloos door het leven wil gaan.
Mijn vrienden gaan 's middags al, dus best kans dat ze al veel op hebben als ik kom.
Mijn 'doel' is een beetje sfeer proeven, ervaren hoe het is om alcoholvrij daar te zijn, beetje kletsen met mensen en weer naar huis als iedereen te dronken wordt. Als iedereen al dronken ís als ik er kom (omdat ze 's middags al gaan), dan ben ik ook zo weer thuis.
Zal toch moeten 'leren' om alcoholvrij naar zulke dingen te gaan. Of nou ja, moeten niet, maar ik wil het graag omdat ik ook niet helemaal festivalloos door het leven wil gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in