Gezondheid alle pijlers

Stoppen met blowen , dag 1

17-03-2018 11:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 9 jaar elke avond geblowd te hebben, word vanavond de eerste avond zonder mijn jointje.
Ik wil er al heel lang mee stoppen maar het is een hardnekkige verslaving/gewoonte.

Het lastigste aan het stoppen vind ik de gewoonte van het iedere avond blowen, zodra het een uurtje of 16 u is wil ik zsm naar huis om te kunnen blowen. Ik associeer een jointje met chillen, ontspannen op de bank tv kijken zonder dat er 100 gedachtes door mijn hoofd gaan.
Ik kan me haast niet voorstellen hoe ik op de bank moet gaan zitten zonder mijn jointje.. tv kijken zonder jointje.. dat is voor mij zo gek. blowen is zon sterke gewoonte geworden dat ik niet meer weet hoe het was zonder.
Iedere dag keek ik uit naar het einde van de dag om te kunnen blowen. Vraag me af hoe ik vanaf nu mijn avonden ga doorkomen.. Lijkt me zo gek om zonder "roes"in slaap te moeten vallen.. Klaar wakker in bed gaan liggen?! Mensen die nooit verslaafd zijn geweest aan een roesmiddel kunnen dit denk ik heel moeilijk bevatten.

Ik schrijf op dit forum omdat ik dan iedere dag terug kan lezen en de vooruitgang kan gaan zien. hopelijk zijn er ook lotgenoten die zich kunnen vinden in mijn verhaal en ook zijn gestopt. Na hoelang zal het niet meer raar zijn om zonder jointje tv te kijken, te ontspannen zonder jointje en naar bed te gaan zonder een roesje..
Maak me geen zorgen over de afkickverschijnselen, wel of het lang duurt dat de gewoonte word doorbroken. Wish me luck!
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
17-03-2018 13:46
Hier ook een ervaringsdeskundige.

Stoppen is moeilijk, maar het zal elke dag een stukje makkelijker worden.
De eerste dagen wist ik me geen raad met de tijd. Heel veel onrust en verveling en vaak uit ellende maar vroeg mijn bed in. Maar laat je daardoor niet ontmoedigen, het zal echt steeds makkelijker worden!

Na een tijdje begon ik me zoveel beter te voelen. Weer echt kunnen genieten van dingen, helder in mijn hoofd. Oprecht gelukkiger dan ik ooit was toen ik nog blowde. Beter slapen, beter eten, meer interesse in dingen... Stoppen met blowen is echt de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb.

Deze site heeft mij trouwens erg geholpen in die tijd. Daar kan je ook meeschrijven: https://gezondr.nl/stoppen-met-blowen-5 ... wiet-hasj/
Ja precies daar maak ik me dus het meeste zorgen over.. hoe ik de tijd moet gaan doorkomen... was het niet heel gek de eerste tijd om zonder roesje te gaan slapen? klaar wakker in bed te liggen? ja ik wil ook weer helder worden in mijn hoofd.. en meer energie voor de dag , mn levenlust is er een beetje uit. Nergens puf of energie voor .. dankjewel voor je link, zal er eens op kijken!! knap dat je bent gestopt en fijn dat het de beste beslissing ooit is.
Alle reacties Link kopieren
Socialdairy18 schreef:
17-03-2018 13:50
Ja precies daar maak ik me dus het meeste zorgen over.. hoe ik de tijd moet gaan doorkomen... was het niet heel gek de eerste tijd om zonder roesje te gaan slapen? klaar wakker in bed te liggen? ja ik wil ook weer helder worden in mijn hoofd.. en meer energie voor de dag , mn levenlust is er een beetje uit. Nergens puf of energie voor .. dankjewel voor je link, zal er eens op kijken!! knap dat je bent gestopt en fijn dat het de beste beslissing ooit is.
Ik zal het niet mooier maken dan het is, het is de eerste dagen inderdaad erg moeilijk. Vooral het in slaap vallen. Het hielp mij een luisterboek te luisteren als ik op bed ging liggen. Koptelefoon op en even nergens aan denken.
Maar ik kan je garanderen dat dat tijdelijk is. Het zal echt elke dag een stukje makkelijker worden. Hou vast aan het doel en de wetenschap dat het allemaal beter zal gaan worden als je het vol houd.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar dingen die mij hielpen:

Wees extra lief voor jezelf de eerste weken. Dingen als huishouden, gezond eten, dat liet ik allemaal even los. De hele week zin in patat? Boeien! Even niet schoonmaken? Komt later wel. Gewoon even doen waar je zin in hebt en je concentreren op waar je mee bezig bent: Een hele slechte gewoonte opgeven!

Blowen kost geld, veel geld. Ik hield precies bij hoeveel ik al uitgespaard had. En daar kocht ik leuke dingen voor voor mezelf.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
En? De eerste nacht een beetje doorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je dit aan het doen bent! Ik vind het wel confronterend om te lezen. Mijn vriend is ook verslaafd aan blowen en ik merk dat ik hier moeite mee begin te krijgen. Ik blow zelf ook wel eens, maar kan prima zonder. Wat jij zegt zie ik ook in hem terug; weinig motivatie om iets te doen, stil staan in het leven. Ergens wilt hij wel stoppen, maar de stap zetten is erg groot en eng voor hem. Ik ga hem de sites/tips laten lezen van hier. Kijken wat zijn reactie is.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Stoere stap.
Zorgen dat je niks in huis hebt en zorgen dat je altijd wat te doen hebt: de hoeveelheid 'vrije' tijd kan je inderdaad overvallen.
Toen je blowde, verveelde je je namelijk nooit.

Succes.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van je! De eerste stap is het moeilijkste! Hou vol! <3

En misschien, stuk gaan wandelen als je wat te doen wilt hebben? Helpt mij om m'n gedachten weer een beetje op een rij te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de avond/nacht gegaan, TO?
Alle reacties Link kopieren
hoe is het nu Socialdiary?
Alle reacties Link kopieren
Oei, geen nieuws...
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe het met je gaat TO!

En het hoeft ook niet in 1 keer te lukken, als het maar een keer lukt. Willen stoppen is in ieder geval een goed begin
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Idd....hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Geen nieuws is in dit geval geen goed nieuws, lijkt me.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Na 25 jaar intensief blowen nu 7 weken gestopt. Ik kan nog steeds niet goed slapen, inslapen gaat prima maar ik word ieder uur van de nacht wakker. Ik heb voor a.s. maandag een afspraak met de huisarts gemaakt, misschien is het wel de overgang. Ik ga volhouden, dat is zeker. Mijn vader is een jaar geleden overleden aan longkanker, dat is geen mooie dood. Ik begon steeds meer een hekel aan mezelf te krijgen dat ik een junkie was. Ik ben er trots op dat ik geen blower meer ben. De tip om jezelf te verwennen is een goede, dat heb ik ook gedaan. Wel daardoor een paar kilootjes aangekomen maar dat is niet erg. Ook heb ik een half pakje nicotinekauwgom gebruikt om de nicotineverslaving tegen te gaan, sigaretten rook ik al zeker 5 jaar niet meer. Succes aan iedereen die deze stap durft te nemen. Het voelt alsof je een vriend kwijtraakt, maar niemand heeft zulke 'vrienden' nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je ts?
Ik ben 25 jaar en zit inmiddels 10 jaar aan de dikke! Sinds 3 weken gestopt en ik heb het er ziekkk moeilijk mee. Vooral de avonden zijn het zwaarst.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik echt de wil heb om te stoppen. Weet niet goed hoe ik mijn 'vrije tijd' moet benutten. Ben ook echt een monster tegen de mensen om mij heen. Tips zijn welkom!!!

Veel succes voor iedereen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig beide!
Mariacris, vervelend dat je zo slecht slaapt. Kan dat ook met de warmte te maken hebben? Ik had juist de tegenovergestelde ervaring. Ik sliep ineens veel beter (los van de dromen dan, die waren in het begin heel heftig). Inslapen heb ik echter heel lang moeite mee gehad. Hopelijk kan de huisarts je helpen!

Deees, die avonden zijn leeg he? Maar dat gaat echt over.
Dit filmpje gaat over alcohol maar geldt in feite voor elk verslavend middel. Hij legt heel duidelijk uit wat er in je hersens gebeurd:

https://www.youtube.com/watch?v=C-DwGVf9TFI

Dat inzicht heeft mij erg geholpen. Na een tijdje zul je leren te genieten van andere dingen en heb je die joint echt niet meer nodig!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Kitkeller!

Dacht dat ik had gereageerd op je berichtje maar niet dus hahaha. Ben inmiddels 52 dagen verder en het gaat gooooeeed. Had je filmpje bekeken en heb het meegenomen! Heel eerlijk, verveel me af en toe nog steeds en de trek blijft, vooral omdat mensen naast me blijven roken. Maar het is me gelukt om ervan af te blijven en heb mezelf lekker verwend met een lang weekend Parijs. Scheelt ook een berg veld uiteraard stoppen met die zooi Heheheh.
Daarnaast slaap ik beter, richt ik me beter op mijn rechtenstudie en kan ik weer als een normaal mens met anderen omgaan 😊
Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar de beste beslissing ooit!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Het bleek dat het blowen mijn menopauze heeft tegengehouden dus ik kwam vol in de overgang toen ik was gestopt. Nu dus maar aan de Ymea en slaap ik weer beter. Het dromen blijft wel vervelend maar ik heb altijd wel veel en vreemd gedroomd, ook als kind. Ik heb 1x nog een paar trekjes genomen toen ik een beetje dronken was en opstandig omdat mijn echtgenoot nog steeds blowt. En nog een keer toen ik me verdrietig en leeg voelde. Beide keren kon ik het moment van het roken wel waarderen (alles begon te tintelen) maar meteen daarna voelde ik me behoorlijk klote dus het is gelukkig niet voor herhaling vatbaar en ik besef me dat ik er echt klaar mee ben. Sterkte allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven