Gezondheid alle pijlers

Stoppen met cola light drinken....

01-02-2010 17:17 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren drink ik cola-light en eigenlijk nooit iets anders, ja thee en water maar verder niet.

Nu wil ik eigenlijk eens gaan stoppen met die cola light omdat ik toch verschillende verhalen lees over de zoetstoffen en koolzuur. Zou slecht zijn voor je gebit (koolzuur) en voor je lijn (door de zoetstoffen schijnt je lichaam in de war te raken)

Om eens uit te zoeken of mijn lichaam anders gaat reageren als ik geen cola light meer drink wil ik dat gewoon eens een tijdje gaan proberen.

Maar ja, ik hou erg van prikdrank en niet zo van sapjes (die trouwens ook vaak zuren bevatten)

Wat zijn nou lekkere dorstlessers, behalve thee en water, die geen (kool)zuur en zoetstoffen bevat?
ik stop noooooit met cola light drinken...never ever.

(ja als ik dood ben,eerder niet)

Ik weet niet hoeveel je per dag drinkt maar je zou er wat last van kunnen krijgen dat je minder caffeine binnen krijgt dan je lichaam gewend is.

misschien makkelijker/beter om het af te bouwen?
De aspartaam die in Cola-light zit werkt ook verslavend en is niet een van de fijnste producten om regelmatig binnen te krijgen.

Misschien rivella? Daar zit geen aspartaam in geloof ik.

Ik drink zelf nooit frisdrank, alleen thee, water en soms vruchtensap.
Ik drink graag siroop van karvan cevitam aangemaakt met spa marie henriette (licht sprankelend) ipv water.
ik was ook een cola light fan! maar minder nu door Light aanmaaklimonade (AH eigenmerk) te drinken, dorstlessend en vrijwel geen (of bijna geen) kcal
Je kunt ook jus d'orange aanlengen met spa. Wel zonder vruchtvlees, anders ziet het er heel ranzig uit. Smaak is overigens prima hoor met vruchtvlees.
het zal inderdaad best zo zijn dat cola light niet supergezond is...maar er zijn zoveel dingen slecht.

Keuzes maken,keuzes maken...
Ik dacht dat je van te veel cola light aan de ehm... extreem snelle ontlasting raakte (elk light product trouwens waar sorbatol in gebruikt wordt). Wij drinken thuis geen frisdranken, hebben altijd wel een paar blikjes cola op voorraad voor bezoek. Wij drinken heel veel vruchtensapjes, en ik met name ijsthee. Het is echt maar net wat je lekker vindt! Gewoon wat dingen proberen!
quote:Journalistje1 schreef op 01 februari 2010 @ 17:29:

ik was ook een cola light fan! maar minder nu door Light aanmaaklimonade (AH eigenmerk) te drinken, dorstlessend en vrijwel geen (of bijna geen) kcal

Maar als TO stopt met cola light om de zoetstoffen is dat niet zo'n goed alternatief.

Alhoewel die ranja goed te drinken is.
quote:makeupyourmind schreef op 01 februari 2010 @ 17:17:

Wat zijn nou lekkere dorstlessers, behalve thee en water, die geen (kool)zuur en zoetstoffen bevat?

Nou uh, niks denk ik.

Sap, ijsthee, dubbelfrisss etc bevat allemaal suiker, zoetstoffen of koolzuur.

MIsschien kun je limonadesiroop overwegen, maar ook dat is met suiker/zoetstof
quote:Zizia schreef op 01 februari 2010 @ 17:30:

Ik dacht dat je van te veel cola light aan de ehm... extreem snelle ontlasting raakte (elk light product trouwens waar aspartaan in gebruikt wordt). Wij drinken thuis geen frisdranken, hebben altijd wel een paar blikjes cola op voorraad voor bezoek. Wij drinken heel veel vruchtensapjes, en ik met name ijsthee. Het is echt maar net wat je lekker vindt! Gewoon wat dingen proberen!
spa rood met 'n scheutje vers limoensap
Ik ben een doos. Ik wilde sorbatol in aspartaan veranderen en ik zit mezelf een beetje te quoten hier. Excuses voor het ongemak!
Gewoon voortaan je rum puur drinken. Ook lekker hoor.
hier ook bronwater met bubbeltjes met citroensap....
Wat ik zelf erg lekker vind(maar ook light!) is Sprite Light.

Verder drink ik per dag een liter groene ijsthee van Pickwick, die vind ik echt zalig!!!

Ranja Of roosvicee
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 01:07
Reden: privacy
% gewijzigd
Die Ice tea van Lipton vind ik ook lekker maar een liter per dag levert 170 extra kcal op t.o.v. Cola Light.

Doe dat maar eens een maandje,heb je er een kilo bij ongemerkt.
Cola light is ongezonder dan de normale cola.

Verder hebben alle low fat producten juist gezorgt dat er zoveel obesity is in noord amerika.

Water is het gezondste om te drinken.
wie de mens kent houdt van dieren
quote:[message=5101695,noline]anthro schreef op 01 februari

Water is het gezondste om te drinken.Joh!
Ranja/roosvicee (ik vind die van de Aldi heel lekker), of van die pakken roosvicee 50/50, dat schijnt wel goed te zijn voor de lijn.
Fruitsappen, IceTea, fris wat je koopt in supermarkt zit allemaal bordevol suiker.
wie de mens kent houdt van dieren
Mineraalwater (zoals spa rood) met uitgeperste limoenen (2 voor een liter) en wat blaadjes munt. Dat maak ik als er mensen komen eten die liever geen wijn drinken. Het staat ook leuk, in een glazen kan.

Door de week drink ik af en toe een glas aanlenglimonade, verder thee en water. Sap is echt eens in het jubeljaar. Cola alleen als ik uitga en ik ben de Bob. Heb ik het met twee cola ook wel weer gezien eigenlijk.
Roosvicee 50/50 is bij mij ook favoriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven