Stoppen met cola light drinken....
maandag 1 februari 2010 om 17:17
Al jaren drink ik cola-light en eigenlijk nooit iets anders, ja thee en water maar verder niet.
Nu wil ik eigenlijk eens gaan stoppen met die cola light omdat ik toch verschillende verhalen lees over de zoetstoffen en koolzuur. Zou slecht zijn voor je gebit (koolzuur) en voor je lijn (door de zoetstoffen schijnt je lichaam in de war te raken)
Om eens uit te zoeken of mijn lichaam anders gaat reageren als ik geen cola light meer drink wil ik dat gewoon eens een tijdje gaan proberen.
Maar ja, ik hou erg van prikdrank en niet zo van sapjes (die trouwens ook vaak zuren bevatten)
Wat zijn nou lekkere dorstlessers, behalve thee en water, die geen (kool)zuur en zoetstoffen bevat?
Nu wil ik eigenlijk eens gaan stoppen met die cola light omdat ik toch verschillende verhalen lees over de zoetstoffen en koolzuur. Zou slecht zijn voor je gebit (koolzuur) en voor je lijn (door de zoetstoffen schijnt je lichaam in de war te raken)
Om eens uit te zoeken of mijn lichaam anders gaat reageren als ik geen cola light meer drink wil ik dat gewoon eens een tijdje gaan proberen.
Maar ja, ik hou erg van prikdrank en niet zo van sapjes (die trouwens ook vaak zuren bevatten)
Wat zijn nou lekkere dorstlessers, behalve thee en water, die geen (kool)zuur en zoetstoffen bevat?
maandag 1 februari 2010 om 17:23
maandag 1 februari 2010 om 17:27
maandag 1 februari 2010 om 17:30
Ik dacht dat je van te veel cola light aan de ehm... extreem snelle ontlasting raakte (elk light product trouwens waar sorbatol in gebruikt wordt). Wij drinken thuis geen frisdranken, hebben altijd wel een paar blikjes cola op voorraad voor bezoek. Wij drinken heel veel vruchtensapjes, en ik met name ijsthee. Het is echt maar net wat je lekker vindt! Gewoon wat dingen proberen!
quote:Journalistje1 schreef op 01 februari 2010 @ 17:29:
ik was ook een cola light fan! maar minder nu door Light aanmaaklimonade (AH eigenmerk) te drinken, dorstlessend en vrijwel geen (of bijna geen) kcal
Maar als TO stopt met cola light om de zoetstoffen is dat niet zo'n goed alternatief.
Alhoewel die ranja goed te drinken is.
ik was ook een cola light fan! maar minder nu door Light aanmaaklimonade (AH eigenmerk) te drinken, dorstlessend en vrijwel geen (of bijna geen) kcal
Maar als TO stopt met cola light om de zoetstoffen is dat niet zo'n goed alternatief.
Alhoewel die ranja goed te drinken is.

quote:makeupyourmind schreef op 01 februari 2010 @ 17:17:
Nou uh, niks denk ik.
Sap, ijsthee, dubbelfrisss etc bevat allemaal suiker, zoetstoffen of koolzuur.
MIsschien kun je limonadesiroop overwegen, maar ook dat is met suiker/zoetstof
Nou uh, niks denk ik.
Sap, ijsthee, dubbelfrisss etc bevat allemaal suiker, zoetstoffen of koolzuur.
MIsschien kun je limonadesiroop overwegen, maar ook dat is met suiker/zoetstof
maandag 1 februari 2010 om 17:31
quote:Zizia schreef op 01 februari 2010 @ 17:30:
Ik dacht dat je van te veel cola light aan de ehm... extreem snelle ontlasting raakte (elk light product trouwens waar aspartaan in gebruikt wordt). Wij drinken thuis geen frisdranken, hebben altijd wel een paar blikjes cola op voorraad voor bezoek. Wij drinken heel veel vruchtensapjes, en ik met name ijsthee. Het is echt maar net wat je lekker vindt! Gewoon wat dingen proberen!
Ik dacht dat je van te veel cola light aan de ehm... extreem snelle ontlasting raakte (elk light product trouwens waar aspartaan in gebruikt wordt). Wij drinken thuis geen frisdranken, hebben altijd wel een paar blikjes cola op voorraad voor bezoek. Wij drinken heel veel vruchtensapjes, en ik met name ijsthee. Het is echt maar net wat je lekker vindt! Gewoon wat dingen proberen!
maandag 1 februari 2010 om 18:12
Mineraalwater (zoals spa rood) met uitgeperste limoenen (2 voor een liter) en wat blaadjes munt. Dat maak ik als er mensen komen eten die liever geen wijn drinken. Het staat ook leuk, in een glazen kan.
Door de week drink ik af en toe een glas aanlenglimonade, verder thee en water. Sap is echt eens in het jubeljaar. Cola alleen als ik uitga en ik ben de Bob. Heb ik het met twee cola ook wel weer gezien eigenlijk.
Door de week drink ik af en toe een glas aanlenglimonade, verder thee en water. Sap is echt eens in het jubeljaar. Cola alleen als ik uitga en ik ben de Bob. Heb ik het met twee cola ook wel weer gezien eigenlijk.