Gezondheid alle pijlers

Stoppen pilgebruik na 2 weken

10-07-2020 15:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 weken geleden gestart met de pil omdat ik niet op vakantie ongesteld wil worden.
Alleen reageer ik er opnieuw heftig op, zit vol acne en stemmingswisselingen.
Mijn idee is nu te stoppen, meestal word ik dan na 2 dagen ongesteld. Over een week gaan we op vakantie. Kan het zijn dat ik dan bv na de ontrekkingsbloeding alsnog echt ongesteld word? Heb m ook wel paar x overgeslagen omdat ik zo heftig reageerde.
Ik gebruik de pil niet als anti conceptie !! Dus de betrouwbaarheid speelt geen rol.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil na stoppen niet weer opnieuw beginnen met de pil
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het beter is om even met de huisarts te bellen en om advies te vragen.
Toen ik stopte met de pil kreeg ik een ontreklingsbloeding die ongeveer even lang duurde als mijn normale menstruatie en werd pas maanden daarna weer ongesteld. Maar dat verloot bij iedereen anders denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan je daar uitsluitsel over geven. Je hebt kans op een onttrekkingsbloeding en een menstruatie na een paar weken. Maar evengoed blijft het allemaal weg. Misschien dat huisarts of apotheker daar meer van kan zeggen?

Ik zou er in ieder geval mee stoppen als je er zo heftig op reageert, zeker als anti-conceptie niet belangrijk is. Waarom ging je de pil gebruiken?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
10-07-2020 15:51
Niemand kan je daar uitsluitsel over geven. Je hebt kans op een onttrekkingsbloeding en een menstruatie na een paar weken. Maar evengoed blijft het allemaal weg. Misschien dat huisarts of apotheker daar meer van kan zeggen?

Ik zou er in ieder geval mee stoppen als je er zo heftig op reageert, zeker als anti-conceptie niet belangrijk is. Waarom ging je de pil gebruiken?
Eerste zin uit de OP: omdat ze niet ongesteld wil zijn op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook progestageen om de menstruatie uit te stellen. Daarmee kun je hem maximaal 14 dagen uit stellen. Misschien een idee om de huisarts daarnaar te vragen voor een volgende vakantie?
Je kan toch gewoon stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook het liefst stoppen. Maar ben beetje bang voor 2 weken ongesteld worden dan en voor mijn ongesteldheid ben ik enorm gestresst en depressief altijd maar misschien is dat minder nu ik de pil geslikt heb? ( premenstrueel syndroom)
Alle reacties Link kopieren
stoppen kan prima
maar geen enkele garantie op welk verloop dan ook
Sja, dat hangt ervan af wat je erger vindt tijdens je vakantie: puisten en stemmingswisselingen of bloedingen. In het eerste geval zou ik stoppen en in het tweede geval zou ik nog even door slikken tot na de vakantie.
ninanoname schreef:
10-07-2020 15:51
Niemand kan je daar uitsluitsel over geven. Je hebt kans op een onttrekkingsbloeding en een menstruatie na een paar weken. Maar evengoed blijft het allemaal weg. Misschien dat huisarts of apotheker daar meer van kan zeggen?

Ik zou er in ieder geval mee stoppen als je er zo heftig op reageert, zeker als anti-conceptie niet belangrijk is. Waarom ging je de pil gebruiken?
Ook die kan hier niets zinnigs over zeggen, want ieder lichaam reageert hier anders op. Geen zinnig antwoord op te geven dus eigenlijk, want het kan best zijn dat je ineens 2 weken ongesteld bent of helemaal niet nu en pas over 2 weken ineens. Maar het kan ook maanden uitblijven. Dus tja, als je echt wil stoppen dan loop je het risico op vakantie ongesteld te worden. Of je vraagt inderdaad de huisarts om een recept voor Primolut. Maar ook dat geeft geen 100% garantie dat je niet ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Sarah30 schreef:
10-07-2020 15:39
Ik wil na stoppen niet weer opnieuw beginnen met de pil
Op de pil instellen duurt 4 maanden. Onregelmatig innemen, steeds stoppen en daar weer innemen zorg er vooral voor dat je meer en langer last hebt van bijwerkingen. De pil is geen snoepje waarmee je af en toe je menstruatie uitstelt. Met name tijdens die eerste 4 maanden is er ook een grote risico op bijwerkingen als trombose, terwijl dit risico na langer regelmatig gebruik weer lager wordt.

Ik begrijp dat gerommel met de pil daarom nooit zo goed. Slik hem wel of niet maar niet half of af en toe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zomaar stoppen en blijven gebruiken tot dat je terug bent van vakantie.

Ik ben een keer gestopt na 2 weken en toen was ik 2 weken ongesteld. Een jaar later weer gestopt en werd maar 5 dagen ongesteld. Je weet het gewoon niet.

Ik zou voor de zekerheid niet stoppen. Wat nou als je zo ongerust bent dat je een dokter moet bezoeken terwijl je op vakantie bent, lijkt mij niet fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven