Gezondheid alle pijlers

straks mirena-spiraal laten plaatsen... tips?

19-04-2011 11:22 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag wordt voor het eerst een spiraaltje geplaatst, kan iemand me moed inspreken? ik neem maximale dosis pijnstiller een uurtje van tevoren, en ik heb geluk dat ik al kinderen heb gebaard, schijnt.

Ik heb al moeite met een tampon, uitstrijkje was te doen, maar hoe doorsta ik die spiraal...??
heeft er niemand zoveel last van buikpijn na plaatsen van de mirena? Ik weet nu echt niet waar ik het zoeken moet van de buik- en rugpijn, ik heb nu al 2 paracetamol met coffeine en een ibuprofen 400 mg genomen maar de pijn blijft heel heftig. Is dit normaal, een week na plaatsing?
Hi Miezemuis,

Ik heb mijn mirena nu alweer een jaar zitten, maar dat wat jij zegt had ik ook. Het plaatsen opzich was geen pretje, maar heel kort. 's Middags had ik nergens last van (beetje krampjes, nog lekker wezen lunchen op terras). Maar 's avonds...oef. Ik wist echt niet waar ik het zoeken moest, mijn rug, buik...echt zo'n golf, die bleef dan even en zakte weer af, en dan van voor af aan weer. Dat hele weekend gehad. De week erop werd het minder, maar zo af en toe ineens kwam de pijn weer. Denk dat mijn lichaam erg heeft moeten wennen aan het 'vreemde' in mijn baarmoeder. Na 2 weken was ik van alle krampen af...toen nog 4 weken bloedinkjes en daarna nooit meer een tampon nodig gehad! Dus hopenlijk wordt het bij jou ook beter! Ik nam toen ibu 400 en paracetamol samen, schijnt beter te werken...
anoniem_125490 wijzigde dit bericht op 25-05-2011 19:57
Reden: Meizemuis ipv Miezemuis.....
% gewijzigd
quote:miezemuis schreef op 25 mei 2011 @ 10:27:

heeft er niemand zoveel last van buikpijn na plaatsen van de mirena? Ik weet nu echt niet waar ik het zoeken moet van de buik- en rugpijn, ik heb nu al 2 paracetamol met coffeine en een ibuprofen 400 mg genomen maar de pijn blijft heel heftig. Is dit normaal, een week na plaatsing?Hoewel de plaatsing bij mij zeer pijnlijk was, heb ik daarna weinig last gehad (beetje rugpijn, en af en toe steken buikpijn). Maar mijn gynaecoloog zei zelf inderdaad wel dat het mogelijk was dat ik een paar weken veel pijn zou kunnen hebben en ibu+paracetamol moest slikken dan. Gelukkig is het bij mij uitgebleven. Ik hoop dat het bij jou snel over gaat
Bedankt voor jullie reacties! Dat stelt me wel gerust.

Ik ben toch gisteren terug geweest naar de huisarts omdat ik de draadjes ineens veel beter voelde zitten. Alles is weer nagekeken en hij zit nog goed. Vraag is of ie het houdt, ik heb 4 kinderen en hij ging er iets te makkelijk in volgens de huisarts. Ik heb nu een antibioticakuurtje gekregen omdat ik extreem veel pijn had bij palpatie van mijn linker eileider. Ik vloog bijna tegen het plafond. Ik heb nu een belafspraak voor maandag.

Wordt vervolgd dus, haha. De buikpijn wordt helaas nog niet minder,
Hoe gaat het nu miezemuis? Wordt de buikpijn al minder?

Bij mij is het vloeien helemaal gestopt! En geen enkel pijntje meer

Bij deze het ideale anticonceptiemiddel voor mij zoals ik het nu zie (als ik de plaatsing verdruk naar een plekje ver weg in mijn gedachten)
Ha Punica,

Nee, ik heb nog steeds veel buikpijn en ben vandaag alweer teug geweest. De huisarts stelde voor hem te verwijderen maar dat wilde ik niet. Heb nu zwaardere pijnstillers. Ik wilde graag voor een echo maar kreeg geen doorverwijzing. Hij vind dat hij hem goed geplaatst heeft en wil een menstruatie afwachten Ik voel me niet echt serieus genomen.

Fijn dat het met jou zo goed gaat zeg! Geniet ervan meid, nu maar hopen dat het nog jaaaaaren duurt voor je weer bloedverlies hebt
Hé miezemuis, bel anders eens met Casa. Zij hebben bij mij een koperspiraal geplaatst en zowel vooraf als daarna een echo gedaan (via buik, niet inwendig). Ik krijg vrijwel alles door de verzekering vergoed.Misschien dat je daar wel terecht kan voor een echo? Ik vind het belangrijk dat je zeker weet dat hij goed zit. Bij een vriendin bleek hij achteraf scheeft te zitten en ze heeft twee jaar pijn en bloedverlies gehad. http://www.casa.nl/
dubbel
quote:Punica schreef op 01 juni 2011 @ 10:00:

@miezemuis:

Vervelend is dat he, als je door je arts niet serieus genomen word

Ik zou gewoon bij een andere huisarts langsgaan (of bij casa zoals oki07 schrijft), voor een second opinion (dat mag altijd). Als je zo veel last hebt, dan is het gewoon nodig dat er eens goed naar gekeken wordt, in plaats van dat de dokter het wegwuift... Ik vind dat wat arrogant overkomen van zo'n arts...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven