Gezondheid alle pijlers

Stralingsgevoelig

22-08-2019 16:06 136 berichten
Ik zit (al twee uur) in het park aan een picknicktafel te werken (picknickplaats met heeeeeel veel tafels, bijna allemaal leeg). Duidelijk mobiel commando-centrum met een ipad, iphone en een laptop. Er komt een gezin aan dat van alle lege plekken de tafel naast mij kiest. Ze gaan zitten, pakken alles uit en stappen daarna op mij af terwijl ik net even op mijn telefoon een berichtje aan het lezen ben. “Een van ons is erg stralingsgevoelig” is het bericht en of ik even mijn telefoon helemaal uit wil zetten zolang zij hier zitten.

Mijn eerste reactie was onaardig met de vraag waarom ze niet een van de andere (vele lege!) plekjes hebben gekozen, maar aangezien ik toch al klaar was met het smsje heb ik toch mijn telefoon afgezet (niet geheel uit) en dat zou voor nu wel okee zijn, was de reactie.

Ik ben benieuwd naar waarom die persoon nog niet dood neergevallen is van de enorme straling aangezien mijn hotspot gewoon nog aanstaat en mijn telefoon dus eigenlijk nog gewoon in gebruik is. En ik sta nu in de strijdstand en geloof niks van die straling. Maar misschien is er iemand hier die me kan vertellen hoe dat dat werkt (of niet werkt)? En wat zouden jullie doen bij zo’n verzoek?
Ik geloof dat ik een beetje schaapachtig zou lachen en daarna zou zeggen dat ik aan hun verzoek geen gehoor ging geven.
:rofl:
Ik had ze mooi de vinkentering laten krijgen met hun stralingsgevoelige larf.
Alle reacties Link kopieren
mijn antwoord:

"neu, ik ben op alle vlakken zeer ongevoelig"
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Blijkbaar is het ook niet zo erg want hij leeft nog steeds....
Alle reacties Link kopieren
Ik had het aluminiumfolie van mijn boterhammetjes afgehaald en tot een hoedje gevouwen en dat aan hen gegeven....
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik wel benieuwd wat voor types dat waren....
Wat zei je Beam me up ?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je eerste reactie zeker niet hardop uitgesproken?
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Je weet zeker dat t geen sociaal experiment oid was?
Zou hij vannacht nachtmerries of een hartaanval krijgen?

Sylphide, ik dacht op het oog normale mensen. Maar ik bestudeer ze nu nog even en ze vallen wel in de categorie zweverig, alternatief, geiten wollen sok.

Checklist: volgende keer meenemen: alufolie!

Shit, nu komt er niks meer van werken.... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hebben zeker Better call Saul zitten kijken.
Hoe haalt iemand het ook in zijn hoofd zeg, om met de hele familie te willen picknicken aan een tafel waar duidelijk iemand zit te werken. Wat een mafketels :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Misschien zat je precies aan 'hun' tafeltje en komen ze daarom aan met zo'n smoes.
In een ideale wereld zou ik ze verwezen hebben naar een tafeltje verder weg. In werkelijkheid zou ik ook stomweg net gedaan hebben alsof ik de telefoon uitschakelde.
En weet iemand of dat 5G echt iets doet of dat dit iets zweverigs is?
Maartje, jawel! Maar dit is van het type dat ze ook recht hebben op een lekker plekje in de zon en de rest moet zich aanpassen.

Musica, ik ga op zoek naar verborgen camera’s!
Ik had vriendelijk geweigerd.
Er is echt overal straling zelfs als er geen mobiel, zendmast of wat ook in de buurt is.

Ik geloof wel dat je er last van kan hebben als je bij een grote zendmast woont of bijvoorbeeld bij zo'n elektriciteitscentrale omdat dat dan de waardes vast een stuk hoger zijn dan in het park, in je eigen huis maar dan nog.

Kortom ik denk dat ze gewoon even wilden zeuren en hoopten dat je weg zou gaan omdat ze liever aan jou tafel zitten.
Alle reacties Link kopieren
:HA:

Ik denk dat ik ze geadviseerd had om aan een van de vele andere tafels te gaan zitten, gezien hun stralingsgevoeligheid.

Maar datzelfde had ik gedaan als ze kwamen roepen dat een van hen zo gevoelig was voor gluten/pinda’s/wasmiddel oid. Ruimte zat voor iedereen, als ik jouw omschrijving zo lees.

Ergens gok ik dat dit een verkapte vorm van jou ‘opvoeden’ was: op een recreatieplek ‘hoor’ je niet te werken, ofzo.
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 22-08-2019 16:23
4.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
22-08-2019 16:18
Maartje, jawel! Maar dit is van het type dat ze ook recht hebben op een lekker plekje in de zon en de rest moet zich aanpassen.

Musica, ik ga op zoek naar verborgen camera’s!
Dus je hebt contact gemaakt. Dan kunnen ze je vast wel een lezing geven over hoe gevaarlijk de straling is :whistle:
Wie weet ben je dan over een uur ook wel om... ;-)
Alle reacties Link kopieren
.
parbleumondieu wijzigde dit bericht op 22-08-2019 16:28
Reden: Niet meer van toepassing
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik zeker geen gehoor aan geven, ze gaan maar ergens anders zitten. Wat een malloot zeg.
Maar lekker zeg in het park werken, klinkt heerlijk!
Nadere bestudering van de buren gedaan. Ik denk echt dat zij hier in geloven. En ook in kaboutertjes. Raar type mensen.

Ik had trouwens gevraagd waarom ze niet een ander tafeltje namen. En hun reactie was “ja maar we zijn nu al helemaal uitgepakt en zo hier” :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
22-08-2019 16:22
Nadere bestudering van de buren gedaan. Ik denk echt dat zij hier in geloven. En ook in kaboutertjes. Raar type mensen.

Ik had trouwens gevraagd waarom ze niet een ander tafeltje namen. En hun reactie was “ja maar we zijn nu al helemaal uitgepakt en zo hier” :facepalm:
En zagen pas toen ze he-le-maal uitgepakt waren jouw laptop, iPhone en tablet?

Die stralingsgevoeligheid doet vast iets met hun ogen. Of hun observatievermogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven