Gezondheid alle pijlers

Stuk van m'n kies

21-07-2010 00:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is een heel mutsig onderwerp hoor!

Ik breek net een stuk van m'n kies af omdat ik een cracker eet. Kan nog niet kijken wat de schade is want ik zit in de bus, maar het voelt uiteraard als een enórm stuk wat eraf is.

Nou heb ik dus nog nooit wat aan m'n gebit gehad, dus ik heb nu al rampscenario's in m'n hoofd over verschrikkelijke beitels en boren die m'n kies eruit gaan slopen....

Er zijn vast goede, geruststellende verhalen van forumsters die dit 'al zo vaak gehad hebben' en er 'niks aan vonden'...
Gehad en gerepareerd. Stelde niks voor

Je kies wordt gewoon weer opgebouwd met cement, niks kies eruit slopen. En het voelt altijd erger aan dan het is.

Ik heb vorig jaar een stuk kies opgegeten terwijl ik taaitaai aan het wegkanen was, vond het al zo raar dat die suiker stukjes zo hard waren en zo kraakte
Ja, dat vind ik echt.
Je kunt trouwens morgen de tandarts bellen, kan nu niks mee gebeuren
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb dit pas ook meegemaakt(stomme chocolate chip V&D koek.) Ik heb me laten verdoven en ik heb behalve een miniprikje en een verdoofd gevoel helemaal niets gevoeld. Daarnaast was het bij mij een hoektand. De tandarts heeft het zo netjes gedaan dat je er niets meer van ziet. De vulling is precies dezelfde tint als mijn tand.

Ik zou gewoon vragen om een verdoving als je bang bent. Dan heb je alleen een paar uur een slappe mondhoek.
I choose happy!
Haha als ik nog op m'n werk was geweest had ik me gemeld op de seh... Ik ga morgen maar bellen ja, dat ik gemetseld wil worden!
Behalve dan dat het afgebroken randje scherp kan zijn en je tong of wang daar minder blij mee zijn.

Hier een expert... zucht, sinds ringetjes van plaatjesbeugel 4 kiezen waar de stukken met regelmaat vanaf vliegen. (Volgens de orthodontist kan het niet van die ringetjes zijn, maar waarom heb ik het alleen aan die 4 kiezen en verder niet 1 gaatje/vulling etc???
Ik heb het 2 keer gehad. De ene keer omdat ik met mijn kies het dopje van een flugelflesje wilde afhalen, maar dat dopje bleek er al af, en 1 keer omdat ik met mijn kies de dop van een wijnfles eraf wilde draaien maar die bleek er al af. Je snapt dat in beide gevallen veel flugel en wijn vooraf de oorzaak waren.

Gevolg: een klein kartelrandje op de kies. Voelde ook als een groot stuk. Ik ben niet naar de tandarts gegaan.

Een half jaar later moest ik voor reguliere controle naar de tandarts maar de tandarts zag er niks van en hoefde ook niet gemaakt te worden.

De 2 kartelrandjes voel ik wel nog steeds.
Nou ik heb inspectie gedaan en er is best een stuk af. En er zit idd een irritant scherp puntje dat in m'n tong prikt.

Nouja ik hoop er maar het beste van, ik kan er nu weinig aan laten doen.

Glitter: het is de kies vóór die waar m'n beugelringetje omheen zat. Zie je, daar heb je het al: daar komt het door!

Ik ga nu even lekker niet dromen over kiezen waar de gaten in vallen..
Ik heb er meer dan een jaar mee rondgelopen (ik was zwanger en daarna chicken shit ). De tandarts kon bij mij geen goede steun vinden om dat cement op te bouwen, dus is bij mij de kies er uit gegaan.
Als je geluk hebt plakken ze er gewoon een stuk op....

In het ergste geval krijg je een kroon..

Doet allebei niet zeer,en anders vraag je een verdoving,daar zijn die voor..
Jaren geleden kwam ik ten val en toen brak er een stuk van een van mijn voortanden af. De tandarts heeft er een soort composiet-vulling als het ware om heen gezet. Ik mag daarom geen stukken vlees met kracht van het bot afschrapen, zoals bij karbonades en spareribs. Als het vlees goed gaar is zit het nooit zo vast meer op het bot.

De behandeling die ik kreeg was pijnloos, en ik kreeg geen verdoving.

Dat wil niet zeggen dat dit ook gaat gebeuren bij Britannia.

Rary,

Kunnen die kartelrandjes niet alsnog door de tandarts worden "bijgeslepen"?
World of Warcraft: Legion
Ik heb het ooit ook eens gehad. Vond het herstel er van veel beter te doen dan het vervangen van een grote vulling.

Nix aan het handje dus.
Door gewoon te eten in het afgelopen jaar zijn de kartelrandjes weer wat bij geschaafd. nu heb ik er geen last meer van. ik voel ze nog wel zitten als ik er met mijn tong langs ga maar het is dus niet meer scherp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven