Gezondheid alle pijlers

T-safe spiraal

17-07-2013 15:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige topic heb ik uitgelegd dat ik down word van de pil. Nu heb ik besloten om een t-safe spiraal te proberen. Wie heeft deze ook? Was het plaatsen pijnlijk? Was het daarna nog pijnlijk? Alle ervaringen zijn welkom.
Is dat vergelijkbaar met 'n koperspiraal? Dus zonder hormonen?

Schijnt dat je daar veel pijnlijker ongesteld door wordt, dus dan zit je maandelijks met de ellende.

Is 'n mirena of implanon niet iets voor jou?
Ik heb een T-safe en daarvoor 6 jaar een Multiload (is ook een koperspiraaltje). Nooit ergens last van gehad qua bijwerkingen. Het plaatsen is wel pijnlijk maar daarna kun je jaren vooruit.

Mirena zou ik zeker niet doen. Als je van de pil al down wordt, van de Mirena nog veel meer.
@betjebig

Voel je het ding nooit zitten?
quote:bambi88 schreef op 17 juli 2013 @ 17:48:

@betjebig

Voel je het ding nooit zitten?Nee, dat kan niet. Hij zit in je baarmoeder. Het kan wel zijn dat je in het begin wat krampen hebt omdat je baarmoeder het vreemde object probeert af te stoten. Dat had ik de eerste keer, maar bij mijn huidige spiraal helemaal niet. Alleen een half uur een beetje buikpijn en daarna nergens last meer van.
Betjebig: dat hoeft helemaal niet, Mirena heeft kleinere hoeveelheid hormonen per dag en geeft ze plaatselijk af. Daarnaast is de hormoonsamenstelling ook anders dan van de gemiddelde pil.
Ik heb sinds een paar weken een multiload. Vond het inbrengen niet pijnlijk en heb er verder ook geen last van.

Het grootste nadeel schijnt te zijn, dat je heftiger ongesteld kan worden, dat is per persoon verschillend. Waarschijnlijk wordt ik helemaal niet meer ongesteld, dus dat nadeel heb ik in ieder geval niet
Het plaatsen is ff pittig.. Daarna had ik ongeveer 24 uur behoorlijke kramp.. Mn baarmoeder moest ff wennen Maar met paracetamol en ibuprofen was het goed te doen! De enige bijwerking die ik verder had was wat langer bloedverlies met menstruaties.. Ik heb er nooit spijt van gehad.

T safe kan 10 jaar blijven zitten, goede keuze!

Je hebt zelf geen zware menstruaties? Dat is namelijk een contra indicatie voor een koperspiraal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven