Gezondheid alle pijlers

Tampons na zwangerschap

22-07-2013 09:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek advies: ik ben 5 maanden geleden bevallen, het was een zware bevalling met knip en pomp. Sinds de bevalling kan ik geen tampons meer gebruiken, ze zakken er eigenlijk gewoon uit. Maandverband vind ik ook niks, maar ik heb geen keus. Geen ramp van wereldniveau, maar wel vervelend!

Ik ben ervoor naar de Gyn geweest, die heeft mijn bekkenbodemspieren getest, die zijn prima, ik heb geen problemen met urine en ontlasting ophouden, seks geeft geen problemen, alleen de tampons. De Gyn heeft aangegeven dat er een 8 ponder door mijn vagina is gekomen, en dat het niet gek is dat een kleine tampon een koprol kan maken down there :-) , dus dat ik beter super tampons kan nemen of nog groter.

Heeft iemand ervaring hiermee? Trekt dit nog bij tijdens het ontzwangeren?
Ik gebruik al super tampons, maar zelfs die zakken uit zodat ik ze na een kwartier ga voelen :( het is niet zo erg als met de mini en normal tampons, maar ze zitten ook niet lang goed.

Ik ga morgen waarschijnlijk zwemmen, dus dan maar weer eens proberen, ik zal eens kijken naar de anatomie, klinkt wel logisch
Correctie, ALS ik tampons gebruik pak ik super, maar ik gebruik bijna alleen maar maandverband
Ik kan ze (12 en 14 jaar na de bevalling) nog wel gebruiken, maar op het toilet gaan ze er wel eens uit als ik pers. Daar had ik voorheen geen last van. Het is dus anders dan voor de bevallingen en het is niet beter geworden. Het is nu inmiddels zo lang geleden dat ik ook geen verandering verwacht.

Het is gewoon niet te voorspellen, ieder is anders. Ik hoop voor je dat het bij trekt, maar het is gewoon zo dat een lichaam door een zwangerschap en bevalling anders wordt.
Er bestaan ook nog superplus tampons van OB, met groene streep op verpakking. Die gebruik ik al jaren en nooit een kind gekregen. Waarom probeer je die niet eens? Probleem opgelost!
Ik heb na beide bevallingen (een 7-ponder met knip, 8-ponder met scheur) vanaf de eerste menstruatie weer tampons gebruikt. In het begin normal omdat mijn menstruaties zwaarder waren, en na een paar maanden weer mini. Dat terwijl mijn bekkenbodem flink te verduren heeft gehad want ik moet tegenwoordig niet niezen als ik moet plassen
quote:mamsky schreef op 23 juli 2013 @ 22:34:

Ik kan ze (12 en 14 jaar na de bevalling) nog wel gebruiken, maar op het toilet gaan ze er wel eens uit als ik pers. Daar had ik voorheen geen last van. Het is dus anders dan voor de bevallingen en het is niet beter geworden. Het is nu inmiddels zo lang geleden dat ik ook geen verandering verwacht.

Het is gewoon niet te voorspellen, ieder is anders. Ik hoop voor je dat het bij trekt, maar het is gewoon zo dat een lichaam door een zwangerschap en bevalling anders wordt.Als je naar toilet gaat,verwissel je ze dan niet?, het is misschien een gekke vraag maar ik verwissel ze bij elke toiletgang.
Ik doe dat ook niet hoor RM, ik kan een uur of 4 à 5 doen met een medium tampon. Als ik ze sneller vervang dan is de binnenboel gortdroog, en krijg ik geen nieuwe tampon er meer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven