Tampons na zwangerschap
maandag 22 juli 2013 om 09:38
Ik zoek advies: ik ben 5 maanden geleden bevallen, het was een zware bevalling met knip en pomp. Sinds de bevalling kan ik geen tampons meer gebruiken, ze zakken er eigenlijk gewoon uit. Maandverband vind ik ook niks, maar ik heb geen keus. Geen ramp van wereldniveau, maar wel vervelend!
Ik ben ervoor naar de Gyn geweest, die heeft mijn bekkenbodemspieren getest, die zijn prima, ik heb geen problemen met urine en ontlasting ophouden, seks geeft geen problemen, alleen de tampons. De Gyn heeft aangegeven dat er een 8 ponder door mijn vagina is gekomen, en dat het niet gek is dat een kleine tampon een koprol kan maken down there
, dus dat ik beter super tampons kan nemen of nog groter.
Heeft iemand ervaring hiermee? Trekt dit nog bij tijdens het ontzwangeren?
Ik ben ervoor naar de Gyn geweest, die heeft mijn bekkenbodemspieren getest, die zijn prima, ik heb geen problemen met urine en ontlasting ophouden, seks geeft geen problemen, alleen de tampons. De Gyn heeft aangegeven dat er een 8 ponder door mijn vagina is gekomen, en dat het niet gek is dat een kleine tampon een koprol kan maken down there

Heeft iemand ervaring hiermee? Trekt dit nog bij tijdens het ontzwangeren?
dinsdag 23 juli 2013 om 22:26
Ik gebruik al super tampons, maar zelfs die zakken uit zodat ik ze na een kwartier ga voelen
het is niet zo erg als met de mini en normal tampons, maar ze zitten ook niet lang goed.
Ik ga morgen waarschijnlijk zwemmen, dus dan maar weer eens proberen, ik zal eens kijken naar de anatomie, klinkt wel logisch

Ik ga morgen waarschijnlijk zwemmen, dus dan maar weer eens proberen, ik zal eens kijken naar de anatomie, klinkt wel logisch
dinsdag 23 juli 2013 om 22:34
Ik kan ze (12 en 14 jaar na de bevalling) nog wel gebruiken, maar op het toilet gaan ze er wel eens uit als ik pers. Daar had ik voorheen geen last van. Het is dus anders dan voor de bevallingen en het is niet beter geworden. Het is nu inmiddels zo lang geleden dat ik ook geen verandering verwacht.
Het is gewoon niet te voorspellen, ieder is anders. Ik hoop voor je dat het bij trekt, maar het is gewoon zo dat een lichaam door een zwangerschap en bevalling anders wordt.
Het is gewoon niet te voorspellen, ieder is anders. Ik hoop voor je dat het bij trekt, maar het is gewoon zo dat een lichaam door een zwangerschap en bevalling anders wordt.

dinsdag 23 juli 2013 om 22:53
Ik heb na beide bevallingen (een 7-ponder met knip, 8-ponder met scheur) vanaf de eerste menstruatie weer tampons gebruikt. In het begin normal omdat mijn menstruaties zwaarder waren, en na een paar maanden weer mini. Dat terwijl mijn bekkenbodem flink te verduren heeft gehad want ik moet tegenwoordig niet niezen als ik moet plassen
dinsdag 23 juli 2013 om 23:06
quote:mamsky schreef op 23 juli 2013 @ 22:34:
Ik kan ze (12 en 14 jaar na de bevalling) nog wel gebruiken, maar op het toilet gaan ze er wel eens uit als ik pers. Daar had ik voorheen geen last van. Het is dus anders dan voor de bevallingen en het is niet beter geworden. Het is nu inmiddels zo lang geleden dat ik ook geen verandering verwacht.
Het is gewoon niet te voorspellen, ieder is anders. Ik hoop voor je dat het bij trekt, maar het is gewoon zo dat een lichaam door een zwangerschap en bevalling anders wordt.Als je naar toilet gaat,verwissel je ze dan niet?, het is misschien een gekke vraag maar ik verwissel ze bij elke toiletgang.
Het is gewoon niet te voorspellen, ieder is anders. Ik hoop voor je dat het bij trekt, maar het is gewoon zo dat een lichaam door een zwangerschap en bevalling anders wordt.Als je naar toilet gaat,verwissel je ze dan niet?, het is misschien een gekke vraag maar ik verwissel ze bij elke toiletgang.