Tandarts verzekering
dinsdag 21 juli 2015 om 16:44
Hoi hoi,
Vraagje, ik zit bij IZZ en betaal 130 euro per maand., ik heb een uitgebreid pakket omdat ik een slecht gebit heb.
Ik ben blij hoor dat ik de 130 euro per maand betaal en gelukkig weinig zorg nodig heb maar ieder jaar weer ga ik tegen het einde van het jaar toch betalen voor mijn tanden. Dit jaar zit ik zelfs nu al over mijn max heen wat IZZ vergoed...
Iemand tips voor mij? (En nee geen kunstklapper haha maar een andere verzekering)
Vraagje, ik zit bij IZZ en betaal 130 euro per maand., ik heb een uitgebreid pakket omdat ik een slecht gebit heb.
Ik ben blij hoor dat ik de 130 euro per maand betaal en gelukkig weinig zorg nodig heb maar ieder jaar weer ga ik tegen het einde van het jaar toch betalen voor mijn tanden. Dit jaar zit ik zelfs nu al over mijn max heen wat IZZ vergoed...
Iemand tips voor mij? (En nee geen kunstklapper haha maar een andere verzekering)
dinsdag 21 juli 2015 om 16:49
Mijn tip is om goed de voorwaarden van je aanvullende verzekeringen te lezen. Als je een verzekering voor 130 euro hebt dan heb je heel erg veel verzekerd, maar een groot deel daarvan is niet je tanden.
De meeste verzekeringen gebruiken een maximum bedrag wat je mag declareren en daarna moet je zelf gaan betalen voorje tandartskosten, meestal 500 a 750 euro.
Ik ben nu naar anderzorg gegaan en heb daar voor de aanvulling "jong" gekozen. Daarmee wordt 80% vergoed van een aantal behandelingen, maar niet alle. Dat betekent dat ik nog steeds zelf kosten moet maken, maar die kosten zijn redelijk overzichtelijk.
De meeste verzekeringen gebruiken een maximum bedrag wat je mag declareren en daarna moet je zelf gaan betalen voorje tandartskosten, meestal 500 a 750 euro.
Ik ben nu naar anderzorg gegaan en heb daar voor de aanvulling "jong" gekozen. Daarmee wordt 80% vergoed van een aantal behandelingen, maar niet alle. Dat betekent dat ik nog steeds zelf kosten moet maken, maar die kosten zijn redelijk overzichtelijk.
dinsdag 21 juli 2015 om 16:59
Gisteren bij de tandarts las ik een foldertje van ixorg. Dan betaal je wel maandelijks een premie, maar het blijft jouw geld, eigenlijk spaar je dus. Volgens mij is dat voor jou lonend. Je tandartspakket zal iets van 25 á 30 euro kosten, en uiteindelijk keren ze maximaal 500 of 750 euro uit. Je bent dus sowieso tussen de 300 en 360 euro kwijt, waarvan zij 200 tot 390 euro vergoeden, afhankelijk van je pakket. Dan kun je beter dat bedrag sparen. Mocht je dan eens een jaartje weinig kosten hebben, dan heeft de premie je ook geen geld gekost.