tandplak/tandsteen, welke elektrische tandenborstel?

maandag 26 augustus 2013 om 08:05
Ik heb snel last van tandplak/tandsteen en wil daarom overstappen naar een elektrische tandenborstel. Welke is goed voor het verwijderen van tandplak? Ik neig naar een sonicare maar die zijn best duur in vergelijking met oral b.
Ook heeft de sonicare een grotere borstel. Kom je daarmee goed tussen de tanden en bij de achterste kiezen?
Er zijn al wat topics hierover maar kan daar niet echt uithalen welke het beste is tegen tandplak/tandsteen.
Alvast bedankt voor de tips!
Ook heeft de sonicare een grotere borstel. Kom je daarmee goed tussen de tanden en bij de achterste kiezen?
Er zijn al wat topics hierover maar kan daar niet echt uithalen welke het beste is tegen tandplak/tandsteen.
Alvast bedankt voor de tips!

maandag 26 augustus 2013 om 09:17
Ik heb een oral b gehad en afgezien van het feit dat ik maar niet kon wennen aan dat ding had ik nog steeds plak tussen mijn tanden. Nu poets ik weer met de hand en gebruik ik interdentale borsteltjes van het merk GUM, en heb ik veel minder last. Volgens mijn mondhygieniste gaat het ook prima zo, dus voor mij geen elektrische borstel meer.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)

maandag 26 augustus 2013 om 09:24
Ik heb een Oral-B van 20 euro, poets tweemaal daags twee minuten met Parodontax en stoker zo nu en dan. Ik krijg altijd complimenten van de tandarts over de staat van mijn gebit. Soms heb ik tandsteen, maar lang niet altijd.
Mijn tandarts zegt zelf dat een goede elektrische tandenborstel ook helemaal niet duur hoeft te zijn, als je maar op de juiste manier poetst.
Mijn tandarts zegt zelf dat een goede elektrische tandenborstel ook helemaal niet duur hoeft te zijn, als je maar op de juiste manier poetst.

maandag 26 augustus 2013 om 22:13
Ik heb sinds kort de oral B Triumph 5000 (met smartguide). Ik vind het heel fijn dat ik kan zien wanneer ik klaar ben. En dat het in 4x 30 seconden verdeelt is, zodat je je 30 seconden lang op 1 kant concentreert. Heb het idee dat ik veel beter poets sindsdien. Ook heeft hij 4 verschillende poets-standen. Ik gebruik wel nog ragertjes voor na het poetsen, want ik heb best veel ruimte tussen mijn tanden.
maandag 26 augustus 2013 om 22:19
Volgens mijn mondhygieniste maakt het niet uit met welke electrische tandenborstel je poetst. Het gaat erom hoe je poetst en dat je inderdaad stookt
Ook het borsteltje is belangrijk. De ronde zijn beter als de rechthoekige
Ik heb eem oral-b geloof ik trouwens
Ook het borsteltje is belangrijk. De ronde zijn beter als de rechthoekige
Ik heb eem oral-b geloof ik trouwens
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
dinsdag 27 augustus 2013 om 11:01
woensdag 28 augustus 2013 om 14:35
Hierbij wat tips/opmerkingen:
- met geen enkele tandenborstel kom je tussen je tanden en kiezen (gebruik hiervoor floss of stokertjes 1x daags
- oral b maakt ronde bewegingen en sonicare sonische (trillende) Sonicare is meer wennen dan oral B mr wel een prima borstel.
- als je achterin poetst, zorg dan dat je je mond een beeje dicht doet zodat je wang slapper logt en je de borstel beter kunt plaatsten
- met geen enkele tandenborstel kom je tussen je tanden en kiezen (gebruik hiervoor floss of stokertjes 1x daags
- oral b maakt ronde bewegingen en sonicare sonische (trillende) Sonicare is meer wennen dan oral B mr wel een prima borstel.
- als je achterin poetst, zorg dan dat je je mond een beeje dicht doet zodat je wang slapper logt en je de borstel beter kunt plaatsten