Gezondheid alle pijlers

te snelle schildklier: hoe lang niet bij de kinderen na 'de

08-08-2013 16:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb vanmiddag gehoord dat ik a.s.dinsdag 'de slok' ga krijgen vanwege een veel te snelle schildklier. Ik krijg een dosis van max 10, schat de arts nu in. A.s. maandag krijg ik een proefslok om de definitieve hoeveelheid te berekenen. De kinderen (6 en 3) gaan uit logeren omdat ik niet in hun nabijheid mag zijn.

De arts heeft gezegd dat ik 1 a 2 weken niet bij de kinderen mag zijn! Oei, dat is best lang, maar als het nodig is, doen we dat natuurlijk, we nemen geen risico's.

Mijn tante heeft ongeveer 25 jaar geleden 'de slok' gehad en heeft toen 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht toen gewoon weer bij de kinderen en had geen leefregels meer.

Wie heeft hier (recente) ervaring mee? Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben beleefd en hoe lang jullie met de leefregels moesten leven. Ik vind 3 dagen of 1-2 weken nogal uitmaken.....

Ben benieuwd naar jullie reacties,

Alvast bedankt!
Ik heb 'de slok' gehad en kon gewoon weer vertrekken, zonder dat ik me aan enige regels diende te houden.

Mijn zoon is niet gaan gloeien.
Het radioactief jodium is na twee weken weer uit je lichaam. Vandaar waarschijnlijk de termijn?
Mijn moeder had de slok, hoogste dosering, ongeveer 25 jaar geleden en ik mocht inderdaad 2 weken niet bij haar komen. Het ligt aan de hoeveelheid die je krijgt, dus volgens mij is het daarvan afhankelijk.
Ik zou nog even de arts terugbellen en precies vragen wat het advies is.

Aan het verhaal dat iemand anders dat niet gedaan heeft heb je niks. Kleine kinderen zijn kwetsbaarder dan volwassen voor straling.

Heb je geen folder gekregen in het ziekenhuis?

Dit is een folder van het AMC maar het kan natuurlijk anders zijn in jouw geval. Het hangt af van de hoeveelheid die je binnenkrijgt.
Het advies wordt gegeven op basis van hoeveel straling er na 24 uur nog in mijn lichaam zit. Omdat de kinderen uit logeren gaan, vind ik het wel fijn om ongeveer in te kunnen schatten hoe lang het duurt.
Nogmaals, vraag het aan je eigen artsen. Die kunnen daar veel beter antwoord op geven dan wij , of google dat kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven