Te veel witte bloedcellen. Is dat erg?
vrijdag 1 maart 2013 om 19:00
Hallo, Heb van de week bloed laten prikken omdat ik al enige maanden last heb van hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid, vermoeidheid en oorsuizen. Vandaag de uitslag gekregen en het blijkt dat ik teveel witte bloedcellen heb. Het is mij nog niet uitgelegd wat dit precies inhoudt. Als ik het google kom ik op de meest vreselijke dingen uit. Iemand hier ook last van gehad?

vrijdag 1 maart 2013 om 20:29
Ik vind googlen sowieso niet verstandig in dit soort gevallen, en vragen stellen op een forum ook niet. Googlen levert je namelijk (misschien ten onrechte) de meest vreselijke ziektes op, terwijl vragen op een forum het gevaar oplevert dat je je (misschien ten onrechte) laat geruststellen. Dus hup, terug naar de dokter jij.
vrijdag 1 maart 2013 om 20:53
witte bloedcellen vallen inderdaad virussen of bacterien aan. Dus de meest plausibele verklaring is dat je zo'n soort infectie hebt en dat je lichaam daartegen in verweer komt. Dat resulteert een verhoogde waarde.
maar hoeveel hoger het was en wat dat zegt zul je toch echt aan je arts moeten vragen.
Hoeft niet meteen een drama te zijn denk ik
maar hoeveel hoger het was en wat dat zegt zul je toch echt aan je arts moeten vragen.
Hoeft niet meteen een drama te zijn denk ik
zondag 3 maart 2013 om 15:49
Ik heb al zeker 10 jaar een te hoge aantal witte bloedcellen,het hoort rond de 10 te liggen maar bij mij ligt het altijd rond de 22.
Ik ben ook altijd moe.
Ik heb er vele onderzoeken voor gehad waaronder 3 beenmergpunctie,s scans ,uitgebreide bloed onderzoeken door een oncoloog,reuma onderzoek,je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het gehad.
Maar alle artsen hebben nooit een oorzaak kunnen vinden en zeggen ,,dat het wel bij me zal horen,,
Ik heb me er maar bij neergelegd,want na al die jaren onderzoeken ben ik het ziekenhuisgedoe wel even zat.
Ik ben ook altijd moe.
Ik heb er vele onderzoeken voor gehad waaronder 3 beenmergpunctie,s scans ,uitgebreide bloed onderzoeken door een oncoloog,reuma onderzoek,je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het gehad.
Maar alle artsen hebben nooit een oorzaak kunnen vinden en zeggen ,,dat het wel bij me zal horen,,
Ik heb me er maar bij neergelegd,want na al die jaren onderzoeken ben ik het ziekenhuisgedoe wel even zat.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
zaterdag 16 augustus 2014 om 22:39
@liveandletlive: Lyme geeft niet alleen chronische vermoeidheid maar ook een scala aan andere klachten.
@TO: een te hoog aantal witte bloedcellen kan meerdere oorzaken hebben. Het kan bijv. een infectie zijn, maar ook - wat je waarschijnlijk op google hebt gevonden - leukemie. Wat in jouw geval de oorzaak is, zal de arts moeten uitzoeken. Sterkte in ieder geval!
@TO: een te hoog aantal witte bloedcellen kan meerdere oorzaken hebben. Het kan bijv. een infectie zijn, maar ook - wat je waarschijnlijk op google hebt gevonden - leukemie. Wat in jouw geval de oorzaak is, zal de arts moeten uitzoeken. Sterkte in ieder geval!