Gezondheid alle pijlers

Teken

05-07-2013 20:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een wandelingetje door het bos en ja hoor, overal teken.

Ook op plekken waar ik niet goed bij kan. Het weekens staat voor de deur, en de dokter is er dan niet. Wat zal ik doen, toch op de moeilijke plekken plukken met een pincet of niet?
Ja dat snap ik... Maar je zal maar net in die 3% zitten die lyme krijgt.. Dat is dan gewoon pech?! Tsja ik snap het wel maar toch ik vind het weer typisch Nederlands.

Eerst afwachten en dan eens kijken, en sommige mensen lopen jaren met klachten voor de überhaupt weten dat ze lyme hebben.

Is toch best lullig, dat je weet dat je eventueel had kunnen voorkomen
Hoeveel teken zijn besmet met de lymebacterie in Nederland?

Dat hangt heel erg af van het gebied, de begroeiing, het aantal besmette knaagdieren en de tekendichtheid. In Nederland is gemiddeld één op de vijf teken (20%) besmet met de lymebacterie. Wel zijn er grote verschillen: op een enkele plaats is de helft van de teken besmet, op andere bijna geen.
Ik zou ze ook zorgvuldig laten verwijderen, ga naar de huisarts, desnoods door een dierenarts assistente of loop een hondentrimsalon binnen. Voor hun is het dagelijks weg om ze te verwijderen.

Koop een Tick Less, dat is een nieuw apparaat die zorgt dat teken niet op jou komen.
Ik vermoed dat de vaccinatie in Oostenrijk niet zozeer is om de ziekte van Lyme te voorkomen, maar ivm teken encefalitis (komt daar veel voor). In Nederland komt volgens mij geen teken encefalitis voor.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven