Gezondheid alle pijlers

teruggetrokken tandvlees; transplantatie? iemand ervaring?

07-09-2013 10:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij één ondertand enorm teruggetrokken tandvlees. Ik ben doorverwezen bij een paradontoloog. Hij wilde het eerst een jaar aankijken mbv extra mondhygiene, dat verbeterde het niet. Hij liet me toen de keus; of afwachten, of een tandvleestransplantatie. Bij zo'n operatie is succes niet gegarandeerd.

Ik ben niet zo'n held dus ik heb het maar zo gelaten.

Heb nu het idee dat het wat erger wordt en zit nu serieus na te denken over zo'n operatie ( waar ik erg tegenop zie)

Is er iemand die dit ook heeft of eventueel iemand die zo'n operatie heeft ondergaan?
weet de tandarts dan wat de oorzaak is van het terugtrekken van het tandvlees? Rook je (schijnt vaten te vernauwen) of kan je de tandhals niet goed reinigen?

Je kan altijd nog een brug nemen als het niet goed gaat, of misschien een stiftkroon, of implantaat (2000 euro).
it's a big club and you ain't in it
ik rook niet. oorzaak kan zijn de beugels die ik gehad heb, het draadje achter mn tanden wat ik nu nog heb, te hard poetsen of gewoon pech
quote:RionyRiony schreef op 07 september 2013 @ 11:26:

Je kan altijd nog een brug nemen als het niet goed gaat, of misschien een stiftkroon, of implantaat (2000 euro).

Euhm, dat helpt niet tegen ernstig teruggetrokken tandvlees hoor

Sterker nog, er is geen tandarts die daar een kroon en/of implantaat op gaat plaatsen

Bij ernstig teruggetrokken tandvlees is er namelijk ook botafbraak

JE fundering is dus niet goed genoeg voor jouw bovenstaande "oplossingen"

TO, wat jouw parodontoloog bedoeld is een flap operatie.

Inderdaad geen succes garantie.

Is er al een een bacteriologisch onderzoek gedaan bij je?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 07 september 2013 @ 11:46:

[...]

Sterker nog, er is geen tandarts die daar een kroon en/of implantaat op gaat plaatsen

jawel, jawel. Een implantaat is mij ooit geadviseerd als pijler op een bijna omgekukelde, wiebelende (zei hij) kies zonder buurelementen. Was ik het niet mee eens omdat ik vond dat hij nog best meeging dus hij heeft de kies toch maar gevuld. Maar een kroon plaatsen op de originele wortel wou hij niet. Wat mijn oorspronkelijke wens was.

Zit er trouwens alweer enkele jaren.
quote:lika76 schreef op 07 september 2013 @ 11:36:

ik rook niet. oorzaak kan zijn de beugels die ik gehad heb, het draadje achter mn tanden wat ik nu nog heb, te hard poetsen of gewoon pechmeestal is het erfelijk...
Ik loop bij de kaakchirurg voor een implantaat. Een paar maanden geleden heeft hij de schroef in mijn bot geplaatst. Maar omdat het bot te dun was, heeft hij ergens anders bot weggeschraapt en dat op de implantaatplek erbij 'geplakt'. Is dat wat je bedoelt met transplantatie?

Hij zei dat het herstel pijnlijk kon zijn, maar ik heb er echt helemaal geen centje pijn van gehad. Ook van de ingreep zelf niet.
wat kunnen ze toch veel..
Ik heb dat gehad, ze hebben een stukje van mijn gehemelte af gesneden en dat stukje huid geplaatst op mijn onder tand.

Deze tand staat beetje buiten het bot vandaar dat hij zo terug getrokken is.

Gewoon pech dus.

Maar de transplantatie is mislukt bij mij!

Het stukje huid is helemaal naar bededen gezakt.

Het deed bij mij verschrikkelijk pijn.

En nu is het nog erger geworden dus ik heb echt spijt dat ik het gedaan heb.
oeh becina, dat is dus waar ik bang voor ben! hadden ze het jou sterk aangeraden om het te doen? de paradontoloog liet de keus aan mij, maar goed, dat is ook al wel een paar jaar geleden.

summerdance, wat is het doel van zo'n bacteriologisch onderzoek? is bij mij niet gedaan

splinter, dat van jou is inderdaad iets anders. dat is transplantatie van bot bij mij gaat het om een stukje tandvlees wat ze ergens anders weghalen en op de plaats van het teruggetrokken tandvlees plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven