tips tegen stijve nek/schouder gezocht

woensdag 7 augustus 2013 om 12:38
Hoi, ik heb al een week lang last van een stijve nek en schouder. Vooral als ik achter mn bureau zit doet het zeer. En ik zit 8 uur per dag achter mn bureau 
Over 2 weken ga ik weer naar iemand toe waar ik 1x per maand kom, als ik ergens last van heb wordt het daar altijd goed los gemaakt. Maar diegene is nu op vakantie, dus kan niet eerder komen.
Iemand dus tips voor mij om de stijfheid wat te verzachten?
Wat ik nu al doe is regelmatig mn nek heen en weer bewegen, maar dat helpt niet echt.

Over 2 weken ga ik weer naar iemand toe waar ik 1x per maand kom, als ik ergens last van heb wordt het daar altijd goed los gemaakt. Maar diegene is nu op vakantie, dus kan niet eerder komen.
Iemand dus tips voor mij om de stijfheid wat te verzachten?
Wat ik nu al doe is regelmatig mn nek heen en weer bewegen, maar dat helpt niet echt.
woensdag 7 augustus 2013 om 12:56
Je onderarmen masseren. Bovenop vlak bij je oksel van je elleboog. (hoe heet het daar?) Daar loopt een spier als je die stevig masseert en je nek rustig probeert te bewegen zal het iets beter gaan. En met stevig bedoel ik ook echt stevig. Triggerpoint.
Verder veel drinken, zodat de afvalstoffen weg kunnen.
Verder veel drinken, zodat de afvalstoffen weg kunnen.

woensdag 7 augustus 2013 om 13:02
Achteroverbuigingen kunnen misschien ook wel helpen. Pijn aan de nek en schouders komt vaak omdat je rug een verkeerde houding heeft, waardoor je je schouders gaat optrekken en er dus spanning op je nek komt.
Ik teken heel veel en heb er daarom ook snel last van. Als ik een paar uur aan mijn bureau heb gezeten, dan ga ik daarna altijd wat yoga houdingen doen waarbij ik alles weer de andere kant op buig. Helpt heel goed.
Ik teken heel veel en heb er daarom ook snel last van. Als ik een paar uur aan mijn bureau heb gezeten, dan ga ik daarna altijd wat yoga houdingen doen waarbij ik alles weer de andere kant op buig. Helpt heel goed.
woensdag 7 augustus 2013 om 13:07
woensdag 7 augustus 2013 om 13:10
Warmte is wat het beste helpt volgens mijn fysio en dan niet van die smeersels zoals tijgerbalsem want die warmte blijft veel meer aan de oppervlakte, een kruik komt qua warmte dieper in de weefsels en spieren. Dus warme douche erop, warme kruik, sjaal om en goed warm houden. Ter ondersteuning zou ik ibuprofen nemen.
woensdag 7 augustus 2013 om 13:45
op je bureaustoel zitten.
Met je linkerhand je rechter elleboog pakken.
Met je rechterhand je linker elleboog pakken.
Armen op je bureau leggen.
Bureaustoel achteruit rollen tot je op je onderarmen hangt met je hoofd tussen je bovenarmen.
Zo lang als je vol kunt houden zo blijven zitten.
Is je bureau hoog genoeg, staat je monitor goed, is je stoel niet te hoog?
Je knieën horen in een hoek van 90 graden te zitten als je met je voeten plat op de grond zit.
de bovenrand van je monitor hoort op ooghoogte te zijn.
Zet een reminder in je outlook om om de 10 minuten een paar keer met je schouders te draaien.
Als je straks klaar bent met je werk, ga je een flink eind lopen.
Met je linkerhand je rechter elleboog pakken.
Met je rechterhand je linker elleboog pakken.
Armen op je bureau leggen.
Bureaustoel achteruit rollen tot je op je onderarmen hangt met je hoofd tussen je bovenarmen.
Zo lang als je vol kunt houden zo blijven zitten.
Is je bureau hoog genoeg, staat je monitor goed, is je stoel niet te hoog?
Je knieën horen in een hoek van 90 graden te zitten als je met je voeten plat op de grond zit.
de bovenrand van je monitor hoort op ooghoogte te zijn.
Zet een reminder in je outlook om om de 10 minuten een paar keer met je schouders te draaien.
Als je straks klaar bent met je werk, ga je een flink eind lopen.
woensdag 7 augustus 2013 om 14:14
Vraag een arbo-medewerker binnen het bedrijf om naar de instellingen van je bureau, stoel en monitor te kijken.
Bij veel bedrijven kun je ook het programma Workpace op je computer laten installeren. Deze geeft aan wanneer je pauze moet nemen en laat je tussendoor ook oefeningen doen.
Vraag je fysiotherapeut om een lijstje met oefeningen die je elke dag kunt doen. Ook als je er niet direct last van hebt.
En neem elk uur even pauze.
Bij veel bedrijven kun je ook het programma Workpace op je computer laten installeren. Deze geeft aan wanneer je pauze moet nemen en laat je tussendoor ook oefeningen doen.
Vraag je fysiotherapeut om een lijstje met oefeningen die je elke dag kunt doen. Ook als je er niet direct last van hebt.
En neem elk uur even pauze.

woensdag 7 augustus 2013 om 14:25
Er heeft al een keer iemand naar mn bureau gekeken, alles staat wel goed, alleen zou ik een nieuwe bureaustoel krijgen, wegens bezuinigingen is dit niet doorgegaan. Nu heb ik een andere stoel hier gevonden die wel oke zit, alleen mis ik wat rugsteun.
Maar iedergeval al bedankt voor de vele tips.
Vanavond ga ik lekker een lesje shapen, daarna een warm bad.
Ik heb ook een icepak die ook in de magnetron kan, Miss die straks op mn nek leggen als ik thuis ben.
Naar een fysio ga ik liever niet, ik hou het liever bij waar ik nu heen ga.
Maar iedergeval al bedankt voor de vele tips.
Vanavond ga ik lekker een lesje shapen, daarna een warm bad.
Ik heb ook een icepak die ook in de magnetron kan, Miss die straks op mn nek leggen als ik thuis ben.
Naar een fysio ga ik liever niet, ik hou het liever bij waar ik nu heen ga.

woensdag 7 augustus 2013 om 19:50
Als je niet bij je eigen therapeut terecht kan zou ik toch eens zoeken naar een alternatief. Een andere manueel therapeut of chiropractor voor een keer is misschien wel slim.
Fysio ben ik zelf niet zo enthousiast over eerlijk gezegd, mijn nek en schouders werden wel lekker gemasseerd maar helpen deed het niet.
Oja, laat de begeleider van de Shape en Body pump eens kijken hoe je de oefeningen doet. Soms heb je een verkeerde houding en belast je daarmee te veel je nek en schouders. Soms gebruik je te zware gewichten en compenseer je door verkeerde spieren aan te spannen.
Fysio ben ik zelf niet zo enthousiast over eerlijk gezegd, mijn nek en schouders werden wel lekker gemasseerd maar helpen deed het niet.
Oja, laat de begeleider van de Shape en Body pump eens kijken hoe je de oefeningen doet. Soms heb je een verkeerde houding en belast je daarmee te veel je nek en schouders. Soms gebruik je te zware gewichten en compenseer je door verkeerde spieren aan te spannen.
woensdag 7 augustus 2013 om 20:38
Oh ik heb er om de zoveel tijd ook weer een periode last van, soms zelf zo erg dat ik geen auto meer kan rijden, of kan slapen. Verschrikkelijk.
Ik zit ook heel de dag achter de computer. Maar wat het beste helpt is altijd fysio en gewoon veel bewegen in het dagelijks leven. Bijvoorbeeld het huishouden gaan doen enzo.
Die speciale oefeningen helpen bij mij echt niet meer als het weer zover is, dan is het eigenlijk al te laat.
Kan je niet naar iemand anders om je even los te werken?
Ik zit ook heel de dag achter de computer. Maar wat het beste helpt is altijd fysio en gewoon veel bewegen in het dagelijks leven. Bijvoorbeeld het huishouden gaan doen enzo.
Die speciale oefeningen helpen bij mij echt niet meer als het weer zover is, dan is het eigenlijk al te laat.
Kan je niet naar iemand anders om je even los te werken?

woensdag 7 augustus 2013 om 21:53
Ik heb net gesport, tijdens de les wordt ik altijd wel een paar keer gecorrigeerd met mn houding dus dat zit wel goed. Alleen met de buikspieren voelt het niet zo heel chill in mn nek.
Ik heb er nu effe lekker een hotpak tegen, straks nog een lekker warm bad.
Als ik achter mn bureau zit krijg ik het meeste last, als of er 1 spier heel strak staat. Nog 2 dagen werken en dan lekker weekend en dan nog een week uitzitten. Hopelijk gaat het beter maar ben bang van niet.
Gelukkig kan ik nog wel bewegen, zo erg is het nog niet. Morgen ga ik tijgerbalsum kopen, of het nou help of niet kan het wellicht proberen
Ja in fysios heb ik de laatste jaren niet echt goede ervaringen meegehad. Naar mijn idee, masseren ze te veel en kijken ze te veel naar 1 plek. Met een chiropractor heb ik geen ervaring, maar als ik het niet meer trek kan ik tussendoor misschien eentje opzoeken, maar liever hou ik het bij mn eigen therapeut.
Ik heb er nu effe lekker een hotpak tegen, straks nog een lekker warm bad.
Als ik achter mn bureau zit krijg ik het meeste last, als of er 1 spier heel strak staat. Nog 2 dagen werken en dan lekker weekend en dan nog een week uitzitten. Hopelijk gaat het beter maar ben bang van niet.
Gelukkig kan ik nog wel bewegen, zo erg is het nog niet. Morgen ga ik tijgerbalsum kopen, of het nou help of niet kan het wellicht proberen
Ja in fysios heb ik de laatste jaren niet echt goede ervaringen meegehad. Naar mijn idee, masseren ze te veel en kijken ze te veel naar 1 plek. Met een chiropractor heb ik geen ervaring, maar als ik het niet meer trek kan ik tussendoor misschien eentje opzoeken, maar liever hou ik het bij mn eigen therapeut.

vrijdag 9 augustus 2013 om 11:45
Jammer dat tijgerbalsum niet helpt. Ik heb chronische nek- en schouderklachten en bij mij helpt het gelukkig wel soms, maar dan meteen als ik de pijn voel, niet te lang mee door lopen.
Fysio is denk ik een hele goede oplossing voor je probleem.
Ik heb laatst een dry needling behandeling gehad, deze is erg pijnlijk vooral de napijn gedurende 2 dagen na de behandeling maar bij mij was het dit dubbel en dwars waard!
Met deze behandeling raken ze de `triggerpoints` en krijgen de spieren zeg maar even een flinke opdonder waardoor de knoop verdwijnt.
Sterkte!
Fysio is denk ik een hele goede oplossing voor je probleem.
Ik heb laatst een dry needling behandeling gehad, deze is erg pijnlijk vooral de napijn gedurende 2 dagen na de behandeling maar bij mij was het dit dubbel en dwars waard!
Met deze behandeling raken ze de `triggerpoints` en krijgen de spieren zeg maar even een flinke opdonder waardoor de knoop verdwijnt.
Sterkte!