Gezondheid alle pijlers

Trombose

16-05-2021 20:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 10 jaar geleden een zware knieoperatie moest ondergaan mocht ik 6 weken mijn been niet belasten en moest ik dagelijks fraxiparine spuiten, tegen trombose.
Nu vroeg ik me af of iemand die bv rolstoelgebonden is ook moet spuiten tegen trombose? Ik vond het n.l. verschrikkelijk, en wist dagelijks precies hoeveel ik er nog moest zetten.

Wie weet dit?
Alle reacties Link kopieren
Zo erg is dat toch niet?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
hier kun je het beleid lezen:
https://richtlijnendatabase.nl/richtlij ... satie.html

Drie maanden na immobilisatie hoeft het dus niet meer.
Ik brak eens mijn been en moest toen dagelijks bloed laten afnemen om de waarden te bepalen en trombose te voorkomen. Volgens mij zijn ze inmiddels van die methode afgestapt.
Ja, ik heb recent een complexe enkelbreuk gehad. Moest ook wekenlang spuiten.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-05-2021 20:54
Zo erg is dat toch niet?
Daar kunnen de meningen uiteraard verdeeld over zijn, in mijn optiek is het een ander verhaal als je het de rest van je leven zou moeten doen, vandaar mijn vraag...
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
16-05-2021 21:07
hier kun je het beleid lezen:
https://richtlijnendatabase.nl/richtlij ... satie.html

Drie maanden na immobilisatie hoeft het dus niet meer.
Dankje, duidelijk verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier mag een slotje op...
Alle reacties Link kopieren
Manlief heeft andere aandoening en moet daarvoor 2 soorten bloedverdunners slikken om bloedpropjes/trombose te voorkomen.
Een soort altijd een vaste hoeveelheid, de andere soort op basis van hoe dik/dun zijn bloed is. Moet daarvoor om de dag geprikt worden door de trombosedienst. Als het bloed te dik is, moet hij behalve meer meer van soort 2 slikken, ook extra bij spuiten per dag. Aangezien de stollingswaarde van zijn bloed erg schommelt (alles wat je eet is ook van invloed op je stollingswaarde), moet hij heel vaak dagelijks die extra spuit tegen trombose zetten.

Is niet leuk maar is niet anders. Liever een spuit dan een trombose, longembolie of hersenbloeding. En ja dit is levenslang.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf in een rolstoel en ken veel mensen in een rolstoel. Niemand daarvan hoeft trombose spuiten. Ik zelf ken ze alleen vanuit het ziekenhuis. Ik vind ze vreselijk, dus ben blij dat ik in het dagelijks leven genoeg kan bewegen, zodat het niet nodig is.
Ik vond die spuiten ook echt vervelend. Niet te vergelijken met bloed afnemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven