Gezondheid alle pijlers

Ultieme tip voor HOOIKOORTS

16-05-2018 09:44 66 berichten
Een poosje terug heb ik al een topic over hooikoorts geplaatst met de vraag of mensen wat weten ervoor (op mijn huidigem eciatie na).
Nu heb ik via via een persoon gesproken, en die heeft me iets verteld.. EN HET WERKT!
Dus ik zou het heel graag met jullie willen delen!

Het ''geheim'' is ....
Medical Tape, medische tape! Je kunt het bij de fysio laten doen, of zelf (m.b.v. filmpje op YouTube).
Op YouTube (en Google) kun je tape hooikoorts invullen en dan krijg je artikelen en filmpjes erover!

Het is voor mij nu de vierde week dat ik het gebruik, en wat een wonder! Ik heb geen medicatie meer nodig, alleen wanneer het
tape er af is (blijft ongeveer 5-7 dagen zitten) merk ik het wel gelijk. En wat er niet op het filmpje staat maar wel bij mij gedaan werd, zijn
twee banen aan de voorkant voor de ademweg/ademhaling. Zonder deze werkte het bij mij veel minder..

Dus ik wilde dit heel graag met jullie delen! Ik ben gisteren met mijn vriend terug geweest, en mijn fysiotherapeut heeft laten zien
hoe zij het doet, en nu gaan we het thuis proberen. (Scheelt toch weer kosten..)
Dreamer schreef:
16-05-2018 10:19
Haha, ja, ik ook.

Maar die medische tape heeft goede resultaten bij veel mensen bij verschillende klachten. Alleen maar mooi toch?
Jammer dat er gelijk weer zo chagrijnig "het kan niet waar zijn" op gereageerd moet worden.
Werkt het niet, tape je maar 1x. Werkte het wel, top!

Eqn je weet zelf als hooikoortspatiënt hjeel goed wanneer 'rustige hooikoortsweken' zijn
hoe dan?
De pollenkalender biedt geen soelaas als je in je tuin een allergeen hebt staan of op vakantie bent aan zee
bitterbal schreef:
16-05-2018 10:30
Jammer dat er gelijk zo negatief gereageerd wordt. Als het toch helpt prima toch.

Wat betreft de astma. Het doet niks tegen de ziekte maar zorgt dat door op een bepaalde manier de spieren te tapen de longen verwijden en er dus meer lucht doorheen kan. Totaal niet hocus pocus maar logisch.
het helpt niet. Of: het helpt evenveel als met lippenstift een cirkel op je voorhoofd tekenen. Het helpt als je er in gelooft.
Moiren’ schreef:
16-05-2018 10:08
Ik ben ook allergisch voor tape.
Ik serieus daarom durf ik niet :rofl:
Echt inclusief brandblaren.
Maar ik ken verschillende mensen voor wie dit echt werkt, die lopen al twee jaar klachtenvrij rond en waren daarvoor niet om aan te zien vanaf maart.
Ik neem gewoon medicatie, helpt ook nu er weer eens naar is gekeken.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-05-2018 11:15
hoe dan?
De pollenkalender biedt geen soelaas als je in je tuin een allergeen hebt staan of op vakantie bent aan zee
.
Nou, stel dat je een paar maanden lang de tape opplakt. En een paar maanden lang heb je géén heftige hooikoortsweken, zoals andere jaren. Dan werkt het voor jou dus.

Verder weet ongeveer wel, in welke weken mijn hooikoorts het ergst is, ondanks de pillen die ik dagelijks (ja, dagelijks, ook 's winters) slik. Als ik dus tape zou plakken en zou stoppen met de pillen, dan zou ik snel genoeg merken of ze werken, denk je ook niet?

En wat maakt dat jou in hemelsnaam uit, als mensen dat proberen?
dreamer wijzigde dit bericht op 16-05-2018 12:02
0.29% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
16-05-2018 11:19
Ik serieus daarom durf ik niet :rofl:
Echt inclusief brandblaren.
Maar ik ken verschillende mensen voor wie dit echt werkt, die lopen al twee jaar klachtenvrij rond en waren daarvoor niet om aan te zien vanaf maart.
Ik neem gewoon medicatie, helpt ook nu er weer eens naar is gekeken.
Maar het kan niet, volgens volksziektedeskundige Meds, dus is het onzin :facepalm:
Later is nu
bitterbal schreef:
16-05-2018 10:30
Jammer dat er gelijk zo negatief gereageerd wordt. Als het toch helpt prima toch.

Wat betreft de astma. Het doet niks tegen de ziekte maar zorgt dat door op een bepaalde manier de spieren te tapen de longen verwijden en er dus meer lucht doorheen kan. Totaal niet hocus pocus maar logisch.
Bij astma wil je niet je longen verwijden. Bij astma gebruik je een luchtwegverwijder en/of een ontstekingsremmer. Met zo'n onderbouwing ga ik nog minder geloven in medical taping tegen hooikoorts en astma of COPD.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-05-2018 10:08
Beetje sneu dat zij ook voor COPD aanraden. Kapotte longen maak je niet meer heel.

Of zal ik de proef op de soms nemen en mijn buurvrouw in tapen en dan haar zuurstoftank weggooien? :mrgreen:
Wel haar mond vrij laten dan he?!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
16-05-2018 10:15
Ik heb ooit de tip gekregen om honing te eten van bijen die stuifmeel verzamelen rondom de plaats waar je woont. Een imker gezocht waarvan de bijen hier in de buurt zwermen en mijn man is begonnen met honing eten in de zomer van 2016. Hij heeft een redelijk serieuze allergie voor oa graspollen en het helpt. Niet dat hij nu volledig klachtenvrij is, maar de allergie is een stuk minder heftig en dit jaar heeft hij nog helemaal geen last gehad. De graspollen zijn er natuurlijk ook pas net, maar hij is ook allergisch voor berkenpollen en daar heeft hij niets van gemerkt. Geen idee of het deels psychologisch is, maar het helpt en dat is het belangrijkste.
Dit inderdaad.
Je stimuleert op die manier je eigen afweersysteem waardoor je hooikoortsklachten wat minder ernstig zijn.
Alleen eerste reacties gelezen en ik snap dat die sceptisch zijn, maar kan het niet zo zijn dat het echt werkt?
Ik geloof ook niet dat tape iets kan doen tegen een allergie, maar bepaalde manieren van tapen kunnen mogelijk toch wel de spieren rond de luchtwegen ondersteunen, waardoor het op z'n minst prettiger voelt?
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
16-05-2018 12:25
Alleen eerste reacties gelezen en ik snap dat die sceptisch zijn, maar kan het niet zo zijn dat het echt werkt?
Ik geloof ook niet dat tape iets kan doen tegen een allergie, maar bepaalde manieren van tapen kunnen mogelijk toch wel de spieren rond de luchtwegen ondersteunen, waardoor het op z'n minst prettiger voelt?
dit geloof ik wel, dat tape die allergie gaat helpen lijkt me onzin, plakkers plakken doet niets met je immuun systeem, maar anders ademhalen door die tape vind ik dan wel weer een logische verklaring voor alle mensen die zeggen dat de tape helpt.
Wat welke echt helpt is immunisatie. Elke week 2 prikken bij de ha.
4 jaar lang.

Ik ben na 2 jaar afgehaakt, omdat het intensief is. Na de prikken moet je eerst x tijd in de wachtkamer blijven ivm kans op shock.

Ondanks dat ik eerder gestopt ben heb ik wel minder last. Ik ben dan wel voor zo’n beetje elke pol allergisch.
florence13 schreef:
16-05-2018 12:27
dit geloof ik wel, dat tape die allergie gaat helpen lijkt me onzin, plakkers plakken doet niets met je immuun systeem, maar anders ademhalen door die tape vind ik dan wel weer een logische verklaring voor alle mensen die zeggen dat de tape helpt.
Ik vraag me dan wel af hoe een streepje kek gekleurd tape je ribben wijder kan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
16-05-2018 12:51
Ik vraag me dan wel af hoe een streepje kek gekleurd tape je ribben wijder kan trekken.
lijkt me niet dat dat kan, maar het idee dat je op een andere manier je spieren gaat gebruiken omdat iets (die tape dus) irriteert lijkt me wel weer enigszins aannemelijk.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
16-05-2018 12:50
Wat welke echt helpt is immunisatie. Elke week 2 prikken bij de ha.
4 jaar lang.

Ik ben na 2 jaar afgehaakt, omdat het intensief is. Na de prikken moet je eerst x tijd in de wachtkamer blijven ivm kans op shock.

Ondanks dat ik eerder gestopt ben heb ik wel minder last. Ik ben dan wel voor zo’n beetje elke pol allergisch.
Wow, dat is en belastend en kans op serieuze bijwerkingen. Maar he, het is reguliere zorg dus dan mag dit allemaal.

Fijn dat dit werkt, maar ik zou dit toch echt niet aan elke hooikoorts adviseren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
16-05-2018 13:00
Wow, dat is en belastend en kans op serieuze bijwerkingen. Maar he, het is reguliere zorg dus dan mag dit allemaal.

Fijn dat dit werkt, maar ik zou dit toch echt niet aan elke hooikoorts adviseren.
Ik ben dan ook geen arts en schrijf het dus ook niet voor.
Belastend ja, maar altijd onder controle van een echte arts.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen allergisch bent voor graspollen is het ook mogelijk om in plaats van de injecties tabletten te nemen. Je neemt dan elke dag voor 3 jaar lang een tablet met graspollen. Je lichaam zou steeds minder heftig moeten reageren op de graspollen is het idee.
Moiren’ schreef:
16-05-2018 12:50
Wat welke echt helpt is immunisatie. Elke week 2 prikken bij de ha.
4 jaar lang.

Ik ben na 2 jaar afgehaakt, omdat het intensief is. Na de prikken moet je eerst x tijd in de wachtkamer blijven ivm kans op shock.

Ondanks dat ik eerder gestopt ben heb ik wel minder last. Ik ben dan wel voor zo’n beetje elke pol allergisch.
He, die optie hebben ze mij ook wel verteld destijds. Grappig om te lezen dat het bij jou wel enigszins heeft geholpen.
lise1985 schreef:
16-05-2018 14:43
He, die optie hebben ze mij ook wel verteld destijds. Grappig om te lezen dat het bij jou wel enigszins heeft geholpen.
Waarschijnlijk veel meer als ik het netjes had afgemaakt.
florence13 schreef:
16-05-2018 12:57
lijkt me niet dat dat kan, maar het idee dat je op een andere manier je spieren gaat gebruiken omdat iets (die tape dus) irriteert lijkt me wel weer enigszins aannemelijk.
maar die allergenen gaan al lopen irriteren in je neus. ze hoeven helemaal niet in je longen te komen om hooikoorts te veroorzaken. gewoon op je huid, in je ogen of in je neus is voldoende. daar plak je toch geen tape?
hamerhaai schreef:
16-05-2018 13:00
Wow, dat is en belastend en kans op serieuze bijwerkingen. Maar he, het is reguliere zorg dus dan mag dit allemaal.

Fijn dat dit werkt, maar ik zou dit toch echt niet aan elke hooikoorts adviseren.
ben jij allergoloog dan
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het idee van die tape dat je lichaam/ immuunsysteem met andere dingen bezig is, waardoor je immuunsysteem minder heftig reageert op die pollen.
Ik heb 't nooit geprobeerd, vrij fikse allergie hier (en ook een desensibilisatie gehad) en ik kan me niet echt voorstellen dat het minimaal hetzelfde werkt als de medicatiecocktail die ik nu naar binnen werk. Maar goed, als het voor mensen werkt, fijn toch?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/medi ... ongemoeid/

leuk is dat de bedenker en fabrikant zelf ook toegeven dat de werking niet eens onderzocht is
ook bij blessures doet het niks. fysio’s die hun literatuur bij houden zouden dat moeten weten https://www.fysiotherapiewetenschap.com ... nesio-tape
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-05-2018 10:04
welnee. Die mensen denken dat het werkt maar de waarheid is dat niet elke dag er evenveel pollen in de lucht zitten. Hooikoortskomt en gaat. het is heel grillig, je wordt getapet en dan zijn er net een paar rustige weken dan ga je denken dat het aan die tape ligt.
Ja, behalve als je echte medicijnen neemt van een echte dokter, dan ligt het niet aan de rustige weken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
S-Meds schreef:
16-05-2018 22:38
ook bij blessures doet het niks. fysio’s die hun literatuur bij houden zouden dat moeten weten https://www.fysiotherapiewetenschap.com ... nesio-tape
Fysio's die hun literatuur bijhouden zouden 95% van de tijd koffie kunnen gaan drinken ipv behandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven