Gezondheid alle pijlers

vaccinatie - expert gevraagd

02-07-2014 23:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

ik wil even een vraag aan jullie voorleggen. Ik ga sozieso nog naar de huisarts en de GGD met deze vraag, maar wil goed beslagen ten ijs komen daar.

Jaren geleden ben ik naar een land in Azie op vakantie gweest, inentingen gehaald daarvoor, waaronder buiktyfus.

In dat land ziek geworden, buiktyfus, de erge variant met een bonusbacterie erbij. Eerder naar huis, ziekenhuis, 3 antbioticakuren, een jaar uitzieken ( veel moe enzo, maar wel werken ). GGD heeft nog onderzoek ingesteld naar oorzaak van deze ziekte ( schijnt protocol te zijn )...

Inenting is inmiddels al wat jaren verlopen.

Nu ga ik dit jaar en volgend jaar weer op vakantie naar een land waar de inenting buiktyfus geadviseerd wordt.

Mijn vraag is nu: moet ik deze halen omdat ik geen antistoffen meer heb, of heb ik deze wel omdat ik de ziekte gehad heb?

M.a.w. werkt het net zoals bij de griep en is het jammer de bammer maar ik kan het nog eens krijgen of werkt het zoals waterpokken of mazelen: 1x gehad is beschermd voor de rest van mijn leven?

Ik denk dat de GGD gaat adviseren om de inenting toch te nemen, en mijn huisarts zal onderzoek moeten plegen.

Wie weet raad?
never a failure, always a lesson
Buiktyfus wordt door salmonella-bacterien veroorzaakt, die kan je dus gewoon meerdere malen krijgen lijkt mij.
Ik denk zomaar dat een arts meer expert is op dit gebied dan een willekeurige Viva-forummer.

Waarom ga je niet gewoon af op de adviezen van de GGD (of een andere professional op het gebied van reizigersvaccinering)?

En waarom zou je huisarts onderzoek moeten plegen? Je bent nu toch niet ziek meer?

Voor wat betreft buiktyfus:

Na het doormaken van buiktyfus ontstaat tijdelijk enige bescherming tegen de ziekte. Mensen kunnen de ziekte meerdere keren doormaken.

Bron: RIVM
Volgens mij heeft het Havenziekenhuis in Rotterdam heel veel expertise op het gebied van "tropische" ziekten, misschien een idee om met hen contact op te nemen?
huisarts zal het zo ook niet weten en dus ook expert moeten inschakelen, dat bedoel ik met onderzoek.
quote:ika35 schreef op 03 juli 2014 @ 00:09:

Voor wat betreft buiktyfus:

Na het doormaken van buiktyfus ontstaat tijdelijk enige bescherming tegen de ziekte. Mensen kunnen de ziekte meerdere keren doormaken.

Bron: RIVM

oh bedankt,

op naar de ggd dan maar...

gaan we m gewoon nog een keer halen.
GGD en expertise .

Persoonlijk zou ik naar Duitsland gaan, veel groter land, veel meer onderzoek.

Nederland gebruikt nog veel te vaak haar eigen achterhaalde protocol.
Eens met opmerking over GGD.

Het Havenziekenhuis in Rotterdam is wel heel goed. Ik zou daar advies vragen.

http://www.travelclinic.com/
.
Informatie kan je ook op doen bij het tropencentrum van het AMC in amsterdam
Jemig! Wat beroerd zeg dat je buiktyphus had gekregen. Hopelijk eens maar nooit weer.

Toch maar weer laten vaccineren aldus die link van het RIVM.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven