Gezondheid alle pijlers

Veel last van spiraal

09-12-2018 17:34 60 berichten
Hoi,

Sinds eind oktober heb ik een Kyeleena spiraal. Het zetten viel mij mee. De periode erna is vooral nog steeds erg naar. De ene dag heb ik zoveel pijn dat ik ziek er van ben en het andere moment heb ik dus nergens last van. Ik heb al een paar keer afspraken gemaakt bij de huisarts voor een echo, alleen moesten deze elke keer weer gecancelled worden omdat ik op die momenten menstrueerde. De assistente vertelde mij dat het dan niet mogelijk is. Eindstand: 19 december kan ik pas terecht voor een echo en heb nu al de hele dag pijn. Ik word er zo moedeloos van.. meerdere lotgenoten? Ik kan wel even een oppepper gebruiken..
heyhallojijdaaar123 schreef:
19-01-2019 20:06
Ik heb de pil gebruikt, implanon en heb sinds kort ook de kylena spiraal laten plaatsen (2 maanden ongeveer).

Ik heb zelf een te snel werkende schildklier dus ik heb sowieso last van stemmingswisselingen, maar met de pil was dat nog een stuk erger.Gesprek gehad met HA en mij geadviseerd om over te stappen naar een ander middel, toen ben ik overgestapt naar een implanon en mijn god, wat was dat een vreselijke periode.
Ik was in de gehele periode (8 maanden) constant ongesteld. Het varieerde tot een paar druppels tot heel veel ( op een gegeven moment ook klodders bloed, sorry voor de details) dus dat was het ook niet.

Ik heb toen na die 8 maanden mijn implanon eruit laten halen en dat was geen pretje, hij zat vastgegroeid en de assistente had moeite met het eruit halen. Ik heb nu ook een lelijk litteken er aan over gehouden :(.

Nu heb ik de kylena, het plaatsen deed gelukkig niet zoveel pijn (pijnstillers haha) maar de dagen erna wel veel krampen maar voor nu gaat het prima, niet zoveel pijn gelukkig, alleen veel afscheiding

Ik hoop dat je niet dezelfde nare ervaring gaat krijgen als ik met een implanon, veel succes verder :-) :-)
Morgen gaat hij er in. Ben benieuwd. Wat ik wel veel lees is dat, degene die slecht gaan op het spiraal baad hebben bij een implanon en andersom idem. Ik hoop dat dit werkt. Anders over op rubbers. :hyper:
Sasserdje schreef:
29-01-2019 22:59
Morgen gaat hij er in. Ben benieuwd. Wat ik wel veel lees is dat, degene die slecht gaan op het spiraal baad hebben bij een implanon en andersom idem. Ik hoop dat dit werkt. Anders over op rubbers. :hyper:
Die theorie gaat voor mij wel op.
Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan?
heyhallojijdaaar123 schreef:
30-01-2019 13:53
Hoe is het gegaan?
Ik ben toevallig net thuis. Nog ff kibbeling gehaald want dat verdiende ik wel vind ik. Hahahahhaha.

Het zetten viel mij echt enorm
mee. De verdoving is even naar maar verder heb ik geen seintje pijn ervaren. Je voelt wat gevroet maar dat is ‘t ook. Er zit nu een druk verband om heen. Mocht ‘ie te strak zitten mag ik hem er af halen en vanavond mag ‘ie er sowieso af. Godzijdank mag ik vanavond douchen haha.

Er is alleen een ding dat ik niet begrijp. De huisarts zei dat ik minimaal 2 weken nog niet volledig beschermd ben. Maar in de bijsluiter staat dat als ik de implanon laat plaatsen binnen een week na het stoppen met de pil ik direct beschermd zou zijn. Wat moet ik nou aanhouden? Gevoel zegt de huisarts maar meh. Irritant die verschillende meningen etc!
Ik zou de langste termijn aanhouden.

Dat drukverband heb ik destijds met het zetten van een implanon niet gehad. Een verdoving vast wel, maar daar staat me ook niks van bij.
Ik vond het wel vervelend dat ik dat ding altijd voelde zitten.
Druk verband vind ik nu wel vervelend. Hij gaat er zo mooi vanaf. Ja de langste termijn idd! Better be safe than sorry. Bedoel je dat je hem constant voelde??
Sasserdje schreef:
30-01-2019 16:51
Druk verband vind ik nu wel vervelend. Hij gaat er zo mooi vanaf. Ja de langste termijn idd! Better be safe than sorry. Bedoel je dat je hem constant voelde??
Nou, niet als ik er neit aan zat hoor, maar ik vond het wel vervelend dat daar iets zat. Het is ook niet zo dat ik er constant aan zat.
lise1985 schreef:
30-01-2019 16:54
Nou, niet als ik er neit aan zat hoor, maar ik vond het wel vervelend dat daar iets zat. Het is ook niet zo dat ik er constant aan zat.
Aha, ik snap je! Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Heb net het verbandje er af gehaald en er zit een gat in m’n arm. Ik ga nog maar even niet douchen. Veels te bang dat er zeep in terecht komt. Zit nu een pleister op. Schrok me dood toen ik dat gat zag hahah.
Alle reacties Link kopieren
Sasserdje schreef:
30-01-2019 15:35
Ik ben toevallig net thuis. Nog ff kibbeling gehaald want dat verdiende ik wel vind ik. Hahahahhaha.

Het zetten viel mij echt enorm
mee. De verdoving is even naar maar verder heb ik geen seintje pijn ervaren. Je voelt wat gevroet maar dat is ‘t ook. Er zit nu een druk verband om heen. Mocht ‘ie te strak zitten mag ik hem er af halen en vanavond mag ‘ie er sowieso af. Godzijdank mag ik vanavond douchen haha.

Er is alleen een ding dat ik niet begrijp. De huisarts zei dat ik minimaal 2 weken nog niet volledig beschermd ben. Maar in de bijsluiter staat dat als ik de implanon laat plaatsen binnen een week na het stoppen met de pil ik direct beschermd zou zijn. Wat moet ik nou aanhouden? Gevoel zegt de huisarts maar meh. Irritant die verschillende meningen etc!
Ik zou gewoon aanhouden wat de HA zegt. Goed om te horen dat het geen pijn deed! Heb je ook niet last van een soort van spierpijn? dat had ik wel namelijk :(/. Ik hoop voor je dat de implanon wat wordt!
heyhallojijdaaar123 schreef:
30-01-2019 22:35
Ik zou gewoon aanhouden wat de HA zegt. Goed om te horen dat het geen pijn deed! Heb je ook niet last van een soort van spierpijn? dat had ik wel namelijk :(/. Ik hoop voor je dat de implanon wat wordt!
Gisteren niet... vandaag wel. :-)-) en m’n arm is errug paars. Maar verder gaat het prima. Arm is vooral stijf nu ook. Best irritant. Slapen vannacht was wel echt drama. Ik kon geen fatsoenlijke comfortabele houding vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven