Gezondheid alle pijlers

Vergeten te beginnen met pil

30-08-2010 12:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik kom er net achter nav het ziekmelden bij ongesteldheidstopic dat ik helemaal vergeten ben met een nieuwe pilstrip te beginnen vorige week donderdag. Zit nu op m'n werk, dus ik kan er even niks aan doen. Ik neem aan dat ik vanavond maar gewoon moet beginnen en extra maatregelen moet nemen de komende tijd. Weet iemand of je kans loopt om tussendoor extra ongesteld te worden als je te laat begint? Werkt de pil na 7 dagen wel weer naar behoren, ook als je zoveel te laat bent begonnen?

Ik kon er op de site van de fabrikant niks over vinden.
..
Heb je onbeschermde seks gehad tussen donderdag en nu?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Het gaat er bij de eerste week om of je onbeschermde seks hebt gehad de week voordat je de pil vergeten bent.

Dus heb je tussen vorige week donderdag en vandaag onbeschermde seks gehad? Dat kan je zwanger zijn.
Gewoon gaan slikken de pil maar wel beschermd vrijen tot volgende maand en als je afgelopen paar dagen onbeschremde sex hebt gehad dan zou je evt. zwanger kunnen zijn.
Een eventuele morning after pil moet volgens mij binnen 72 uur. Dus mocht je seks hebben gehad en is een zwangerschap niet gewenst, dan ben je misschien nog op tijd.

Hier staat een algemeen overzichtje. Als je vanavond weer begint met de pil moet je 7 dagen aanvullend anticonceptie gebruiken en daarna ben je weer gewoon veilig.
Nee, ik was ongesteld, dus ben niet eens in de gelegenheid geweest om ongepland zwanger te worden. Bedankt voor de link, dat is een duidelijk overzichtje! Ik zet 'm in m'n favorieten, want het is helaas niet bepaald de eerste keer dat ik een of meerdere pillen vergeet.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven