Gezondheid alle pijlers

verlamming derde oogzenuw

06-06-2011 13:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag ontdekte ik ineens dat mijn re-pupil veel groter was dan mijn linker en dat ik met mijn re-oog veel slechter zag. Door de huisarts ben ik doorverwezen naar het oogziekenhuis in Rotterdam en daar hebben ze, ook na overleg met het Erasmus Medisch Centrum vastgesteld dat ik waarschijnlijk een verlamming van mijn derde oogzenuw heb. Aan mijn rechteroog is ook een afwijking van -2,5 gevonden die ik eerder niet had. Alleen ik heb niet alle symptomen waardoor het ook voor de artsen nogal "raar"is.

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en zijn mijn pupillen weer even groot, maar zie ik nog steeds heel slecht met re-oog.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik moet vrijdag weer terug naar het oogziekenhuis, maar ik zou wat persoonlijke ervaringen ( positief en negatief) wel heel fijn vinden....
Ik had er nog ooit van gehoord maar wat vreemd? Geen ervaring hiermee maar wil je wel even succes wensen! Gelukkig is je pupil weer bijgetrokken, dat lijkt me een goed teken.( Zelf zag ik op een gegeven moment marmerachtige vlekken (ook re-oog) en ik blijk troebel glasvocht te hebben. Moet er maar aan wennen, kan geen kwaad) Veel succes vrijdag, hopelijk is het niets ernstigs! (vooral NIET google erop los laten )
Dank voor je reactie, ik heb vrijdag al een ct-scan gehad waardoor de aller-engste dingen ( tumor, ms) al uitgeloten zijn. Gelukkig!

Ik vind dingen in het oog toch altijd wel eng...
Oh wat goed, ja ik had dus precies hetzelfde..Ogen horen gewoon normaal te doen haha! Je schrikt er gewoon van. Maar je ziet slecht in de zin van: branderig? troebel? Misschien moet je zo'n piratenlapje omdoen om jezelf te ontlasten
Ik zie wazig, piratenlapje was niet nodig volgens de oogarts. Ik ben alleen benieuwd of en wanneer dit beter wordt, en of ik een bril moet gaan uitzoeken of dat het slechter gaat worden.

Ik ga vrijdag alles vragen, maar dat duurt nog zo lang....
Misschien ook een bezoekje aan de neuroloog? Succes ermee en gelukkig gaat het al wat beter.
Heb je wel je ogen laten testen voordat dit gebeurde? een oogafwijking hoeft niet op te vallen namelijk, kan even duren.
Mijn ogen zijn een maand geleden nog getest, was voor mijn man en zoon bij de opticien en ik ging in een moeite door...

De neuroloog heeft mij ook gezien en heeft de ct-scan gezien, zij kon geen afwijkingen vinden, waardoor er toch gedacht wordt aan een oogafwijking, vermoedelijk dus een ( gedeeltelijke) verlamming van de oogzenuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven