Gezondheid alle pijlers

Verslavingen

10-01-2014 00:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Inhoud verwijderd*
AA.

Ga eens naar je huisarts. Dit kan je niet alleen.
Hulp zoeken en meteen je ouders een schop onder hun kont geven omdat ze jouw verslaving in de hand hebben gewerkt. Hun gedrag gaat jou niet helpen stoppen, integendeel.
Wow snelle reactie! Ja dat is een lastige want mijn ouders mogen dit eigenlijk niet weten. Ik wil anderen er ook niet mee lastig vallen want ik heb dit al een keer zelf op kunnen lossen. Hoef ook niet perse te stoppen maar gewoon tips om t in de hand te houden enzo..
Als je echt verslaafd bent is stoppen met drinken de enige optie, minderen en het in de hand houden gaan dan eigenlijk niet. Neem contact op met een professional, je huisarts of een psycholoog. Alleen oplossen met tips van een forum gaat niet lukken. Ik weet niet of je bij 3 glazen per dag nou echt kan spreken van alcoholisme maar de drang die jij voelt is echt niet gezond.
quote:irisvdm schreef op 10 januari 2014 @ 00:47:

Wow snelle reactie! Ja dat is een lastige want mijn ouders mogen dit eigenlijk niet weten. Ik wil anderen er ook niet mee lastig vallen want ik heb dit al een keer zelf op kunnen lossen. Hoef ook niet perse te stoppen maar gewoon tips om t in de hand te houden enzo..Een alcoholist moet gewoon nooit meer drinken, jouw ouders moeten dit dus echt wel weten.
Je bent nu al bezig je lijf te slopen overigens:

Als norm voor schadelijk geldt 21 standaardglazen per week voor mannen en 15 glazen per week voor vrouwen. Voorwaarde is wel dat in die week twee dagen geen alcohol gedronken wordt. Drinkt men meer, dan zal het schadelijke gevolgen kunnen hebben.
Inderdaad, je ouders moeten dit weten. Je ouders hebben dit zelf in gang gezet.

Jeetje, een 16 jarige de whiskey cola's wegkiept met pap en mams op de bank.
Wat een waardeloze kut-ouders heb jij.
Je kunt het drinken niet meer in de hand houden want het is inderdaad al een verslaving. De hoeveelheid en de afhankelijkheid tonen dat aan.

Het is goed dat je dit zelf in de gaten hebt. Ga aub zo vlug mogelijk naar de huisarts en doe je verhaal.

Ik zie meerdere mensen hier zeggen dat je ouders je moeten helpen, ziet er naar uit dat zij hetzelfde zitten en jou niet het goede voorbeeld kunnen geven.

Dus TO schakel hulp in en ga ervoor!
Oke.... Dit kan dus ook...

Ik verafschuw de drank, jij gaat meedrinken... Bij mij is het zo dat ze dag en nacht drinken, van opstaan tot het naar bed gaan. Het hangt tegen Korsakov aan. En maar ontkennen...

Ik hoop dat je ouders het erkennen en je helpen, dit is niks. De mijne willen niet geholpen worden.. Ga ajb naar de huisarts...

Ik ben eraan onderdoor gegaan, met psychisch, lichamelijke en emotionele problemen.

Sterkte!
Geweldig dat je ziet dat er iets niet klopt, je ouders hebben niet aan hun zorgplicht voldaan. Daar heb je echter nu niets aan.

Jij moet nu voor je zelf zorgen ga proffesionele hulp zoeken want drank in een flesje mee naar school nemen of naar je werk is een grote nee

Succes meid
Ik denk dat naar je huisarts gaan de eerste stap is

Succes en sterkte
"gewoon minderen" .. "het in de hand houden" zijn voor jou geen optie...

Ik weet uit ervaring dat de enige oplossing echt nooit meer alcohol nemen is..Dat is niet de tip waar je naar op zoek bent, maar wel dat wat er moet gebeuren..

Elke avond 1, 2 glaasjes is niet normaal,.. Ik vind het persoonlijk ook een rare situatie dat je ouders dat stimuleren, ik vrees dat die zelf ook het zelfde probleem als jij hebben.. Anders was het hen echt wel opgevallen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:lievanne schreef op 10 januari 2014 @ 06:42:

Oke.... Dit kan dus ook...

Ik verafschuw de drank, jij gaat meedrinken... Bij mij is het zo dat ze dag en nacht drinken, van opstaan tot het naar bed gaan. Het hangt tegen Korsakov aan. En maar ontkennen...

Ik hoop dat je ouders het erkennen en je helpen, dit is niks. De mijne willen niet geholpen worden.. Ga ajb naar de huisarts...

Ik ben eraan onderdoor gegaan, met psychisch, lichamelijke en emotionele problemen.

Sterkte!

Helaas schijnt het gedrag van TO vaker voor te komen dan hetgeen jij en ik ervaren.. Pas ruim na mijn veertigste ben ik begonnen met af en toe een glaasje, maar nooit meer dan 1, en hooguit 2x per maand.. Vaker maar 1 x per maand..

En niet eens heel bewust, ik snap gewoon niet waarom die drank altijd maar "moet" alsof het zonder niet gezellig is ofzo..
Gezinsabonnement AA.
Naar de huisarts, hij/zij heeft zwijgplicht en zal niets tegen je ouders zeggen, maar het is verstandig het wel in jullie gezin te bespreken.Want ik wil niet onaardig zijn, maar je hebt het niet zelf op weten te lossen. Super dat je een tijd minder/niets gedronken hebt, maar het klinkt niet alsof het echt opgelost was, want nu ben je na een relatief korte periode weer begonnen. Doe jezelf een plezier (al voelt dat nu niet zo), zoek professionele hulp en wacht daar niet te lang mee. Heb je nog jongere broertjes of zusjes?

Succes meid!
Erkennen je ouders zelf het probleem??

Mijn ouders dronken ook elke avond, als kind wist ik niet beter dan dat dat heel normaal was. Pas toen ik ouder werd begon ik te beseffen dat het absoluut niet normaal is elke dag te drinken (en ook echt niet zonder alcohol te kunnen)

Heel goed van jezelf dat je beseft dat je niet goed bezig bent. Ik zou als ik jou was bij de huisarts langsgaan en het probleem bespreekbaar maken. Zelf proberen te minderen of het 'in de hand te houden' werkt vaak niet...
Nee jullie hebben gelijk.. Helemaal gelijk!

Even om te antwoorden op de vragen hier, ik heb geen kleinere broertjes/zusjes.

Wel een grotere broer maar die is wat minder gevoelig voor drank dan ik denk ik.

Of ik ben gewoon een zwakkeling, dat kan ook natuurlijk

En mijn ouders hebben het van zichzelf volgensmij niet door, ik denk niet dat zij het als een probleem zien dat ze elke avond drinken.

Zelf heb ik er ook nooit echt last van dat ze drinken hoor, ze doen altijd gewoon normaal dus in dat opzicht is er niks aan de hand.

Iedereen superbedankt voor de reacties! Dit helpt gek genoeg toch wel beter dan vriendinnen die lopen te bitchen dat drinken niet goed is. Word je ook een beetje gestoord van soms al bedoelen ze t goed.

Anyways, zo te zien kun je n topic niet verwijderen helaas.. Maar ik haal de inhoud weg. Vind t eigk toch n beetje stom van mezelf dat ik dit zomaar op internet zet, al ben ik wel blij met de serieuze reacties

Nogmaals bedankt iedereen!
Sterkte Iris, je klinkt als een leuke meid met een goed verstand. Zonde om dat kapot te zuipen.

Jij komt er vast!
Weet je, zelf inzien waar je mee bezig bent, dat is stap 1, er nu ook iets aan gaan doen, serieus aan doen, is stap 2

Net wat Anouar zegt, dan kom je er wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven