vervelend probleem
vrijdag 1 december 2017 om 20:43
Lieve dames,
Ik ben sinds 2 weken verkouden. Daarbij moet ik ook veel hoesten. Nu heb ik sinds een dag of 3 het zeer vervelend probleem dat telkens ik moet hoesten urine verlies. Ik ben een beetje bang hierdoor omdat ik maar 24 ben en urineverlies misschien een tikkeltje onterecht link aan wat oudere dames. Of ben ik daar mis in? Wat ik wil met dit topic, geen idee eerlijk gezegd. Herkennig? Geruststelling? Tips?
Ik ben sinds 2 weken verkouden. Daarbij moet ik ook veel hoesten. Nu heb ik sinds een dag of 3 het zeer vervelend probleem dat telkens ik moet hoesten urine verlies. Ik ben een beetje bang hierdoor omdat ik maar 24 ben en urineverlies misschien een tikkeltje onterecht link aan wat oudere dames. Of ben ik daar mis in? Wat ik wil met dit topic, geen idee eerlijk gezegd. Herkennig? Geruststelling? Tips?
vrijdag 1 december 2017 om 20:54
Heb het zelf ook wel eens gehad toen ik flink verkouden was. Ook ik was bang dat dit probleem blijvend was. Bleek niet het geval te zijn. Toen het hoesten stopte, stopte het urineverlies ook. Nergens meer last van. Ook niet als ik nu moet niezen of zo.
Kegeloefeningen zijn natuurlijk nooit verkeerd en als je er last van blijft houden even naar de HA maar wacht eerst maar even af tot je niet meer zo hoeft te hoesten.
Kegeloefeningen zijn natuurlijk nooit verkeerd en als je er last van blijft houden even naar de HA maar wacht eerst maar even af tot je niet meer zo hoeft te hoesten.
vrijdag 1 december 2017 om 21:49
Nee, dat lijkt me niet goed. Is dat stressincontinentie?
Bron: wikipediaBij stress urine incontinentie schiet het mechanisme dat de plasbuis afsluit tijdens drukverhoging in de buik tekort. Dit is meestal het gevolg van niet goed functionerende bekkenbodemspieren. De bekkenbodemspieren kunnen te weinig kracht hebben (een onderactieve bekkenbodem), juist té gespannen zijn (een overactieve bekkenbodem) of een verkeerde timing hebben (een coördinatieprobleem).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven