Gezondheid alle pijlers

Vetweefselknobbel borst

21-05-2011 21:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een knobbeltje in mijn borst. Na een echo bleek dit een vetweefselknobbeltje. Een mammografie is niet gemaakt, omdat ik BV geef en deze volgens de radioloog dan minder betrouwbaar is.

Het knobbeltje mag gewoon blijven zitten want kan geen kwaad en is klein.

Nu vraag ik me toch wel af of ze alleen op basis van een echo kunnen zien dat het een vetweefselknobbel is. Ik ben er niet helemaal gerust op, omdat ik overal lees dat ze vaak nog een punctie doen.
Hier was inderdaad een overbuurvrouw van de week die hetzelfde verhaal had. Ze hadden wat gevonden op een mammografie maar wisten niet precies wat en wilden toch verder onderzoek doen. 2 dagen later kreeg ze een punctie en daaruit bleek gelukkig niets kwaadaardigs maar een vergroeide melkklier recht onder de tepel.

Ben je er niet gerust op zou ik toch nog eens terug gaan en mijn zorgen bespreken,

Take care !
Meestal is het verschil te zien tussen goed- en kwaadaardige knobbels: de eerste zijn meestal mooi glad en goed afgezet, de tweede grilliger en met onduidelijke marges. Als er twijfel is, dan wordt er aanvullend onderzoek gedaan. 100% garantie is er niet, maar er zal je vast wel gezegd zijn dat als de knobbel verandert (groeit) je terug kan komen?

Bij mij wist de radioloog op basis van de echo gelijk dat het mis was, zette me er de volgende ochtend tussen op de mammapoli voor verder onderzoek (alleen zat ik nog in de ontkenningsfase en had niets door).
Ik heb het ook gehad, en kan me je angst goed voorstellen.

Uiteindelijk ook eerst weggestuurd, en een half jaar later ben ik toch teruggegaan. Er is een mammografie gemaakt, en en het was echt niets. Voelde me iig toch gerustgestelder.

Het hangt er ook heel erg vanaf denk ik hoe je geholpen bent. Bij mij was het echt zo: niets aan de hand mevrouw love dag. En dat was het. Geen verhaal, geen niets. En toen ik zei: mag ik wat vragen, zei de arts: nee.

Dus sjah..
quote:_yellowlove_ schreef op 21 mei 2011 @ 21:36:

. En dat was het. Geen verhaal, geen niets. En toen ik zei: mag ik wat vragen, zei de arts: nee.

Dus sjah..Wat vreselijk en wat een slechte arts zeg! Ongelofelijk...
quote:_yellowlove_ schreef op 21 mei 2011 @ 21:36:

Ik heb het ook gehad, en kan me je angst goed voorstellen.

Uiteindelijk ook eerst weggestuurd, en een half jaar later ben ik toch teruggegaan. Er is een mammografie gemaakt, en en het was echt niets. Voelde me iig toch gerustgestelder.

Het hangt er ook heel erg vanaf denk ik hoe je geholpen bent. Bij mij was het echt zo: niets aan de hand mevrouw love dag. En dat was het. Geen verhaal, geen niets. En toen ik zei: mag ik wat vragen, zei de arts: nee.

Dus sjah..Djezus wat een hork!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb ook een knobbeltje in mn borst, aantal jaren geleden ontdekt en na de echo heb ik idd nog een punctie gehad omdat zeker wilde zijn dat het vetweefsel was! ik zou je zorgen toch even bespreken met je arts, maar vaak kunnen ze doormiddel van een echo wel al zien of dat het goed of slecht is!

Succes
De radioloog zelf hoefde niet eens te komen. De echoscopiste heeft de beelden gemaakt en deze besproken met de radioloog. Die was er meteen duidelijk over. Niks verdachts. Ik heb de officiele uitslag via de huisarts.

Ik vraag me af of ze op een echo kunnen zien of iets vetweefsel is of iets anders. Ik dacht dat alleen het verschil te zien was tussen vaste en niet vaste weefsels, maar ik ben geen expert. Mss moet ik maar gewoon vertrouwen op het oordeel van de medici.

@justme, hoe voelde jouw knobbeltje?
quote:justme_1984 schreef op 22 mei 2011 @ 00:47:

Ik heb ook een knobbeltje in mn borst, aantal jaren geleden ontdekt en na de echo heb ik idd nog een punctie gehad omdat zeker wilde zijn dat het vetweefsel was! ik zou je zorgen toch even bespreken met je arts, maar vaak kunnen ze doormiddel van een echo wel al zien of dat het goed of slecht is!

Succes

Ze kunnen veel op een echo zien, maar volgens mij weten ze het pas zeker als er een punctie is gedaan.

Je moet altijd alert blijven en op je eigen gevoel vertrouwen. Ik had ook een knobbeltje in de borst en volgens de arts in het ziekenhuis was het niks ernstig. Ik vroeg nog zo hoe weet je dat en hij vertelde dat hij dat kon voelen. Iedere 4 weken moest ik terug op controle. Ik werd er ook een beetje onzeker en mede daar door is het weggehaald. De arts was er zelfs na de operatie nog overtuigd van dat het goed was, je vrouw hoeft zich geen zorgen te maken dat het ernstig is vertelde hij mijn man.

Maar goed dat het weggehaald is, het was dus wel degelijk wat. En ben nog steeds dankbaar dat ik zo aangedrongen heb.

Dit verhaaltje is niet om jullie bang te maken, maar wel om alert te blijven. Als je je niet rustig voelt ga dan terug naar de ha en vraag om verder onderzoek.
Mijn knobbeltje voelde eigenlijk als een erwtje! En moest eigenlijk ook heel goed voelen voordat ik m had gevonden. Ik had er verder eigenlijk geen last van. na de uitslag van de punctie werd mij ook verteld dat ik wel altijd dat knobbeltje in de gaten moet houden, voelen dat hij niet aan het groeien is, of als het opeens pijn gaat doen! Maar gek genoeg na 4 jaar is hij zo goed als helemaal weg!

Vertrouw op je gevoel, als je er echt geen goed gevoelover hebt zou ik gewoon nog eens met je arts praten en je zorgen bespreken. Je moet er niet mee blijven zitten want dan maak je jezelf alleen maar gek.
Mijn knobbel voelt ook als een erwtje en schiet weg onder mijn vingers. Tegen mij is dus gezegd dat ik het niet in de gaten hoef te houden.

Ik laat het even bezinken en als ik me ongerust blijf maken ga ik terug naar de ha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven