Gezondheid alle pijlers

voel me zo gek ?!

08-11-2012 16:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben 18 weken geleden bevallen van onze dochter. Hierna ongeveer 7 dagen gevloeid en vervolgens 14 dagen later pas weer. Dacht dat het alweer de menstruatie was maar sindsdien niet meer gevloeid. Nu voel ik me al een aantal weken niet lekker: vermoeid, misselijk, opgezette buik en borsten (bovenop mijn borstvoedingsborsten) en braakneigingen tijdens het tandenpoetsen. Dan moet ik zwanger zijn dacht ik ! Maar drie testen verder wijzen uit dat dit niet zo is. Zouden het 'gewoon' hormonen kunnen zijn die nog aan het schommelen zijn of is het toch verstandig om een afspraak te maken bij mijn huisarts ?

Ben nog niet begonnen met anticonceptie omdat ik dus aan het wachten ben op mijn menstruatie. Gebruiken condooms, maar vergeten deze nog wel eens in het moment

( een derde kindje zou trouwens wel welkom zijn)
Misschien was het nog te vroeg om te testen en moet je het nog een keer doen?

Anders even langs de huisarts.
Hoeveel borstvoedingen geef je? en doe je dat op verzoek?
Lilalinda

Voed in principe volledig, alleen bij de gastouder krijgt ze soms een flesje erbij. Ik kolf drie tot vier keer per dag op mijn werk. Verder voed ik op verzoek. Geef ook nog nachtvoedingen, ongeveer 3 stuks per nacht.

Gypsy

Heb drie testen gedaan verspreid over 2,5 week.
Het zijn wel echt zwangerschapsklachten. Toch nog maar een keer testen? Over een paar dagen?

Daarnaast kan het best ook hormonaal zijn natuurlijk. Ik was na zwangerschapn ook lange tijd veel gevoeliger voor van alles. Werk je weer? Stress op het werk?
Ben inderdaad alweer begonnen met werken. Heb wel last van wat opleidingsstres mbt mijn eindopdrachten en hoe ik dit combineer met mijn gezinsleven. Het is wel wat pittiger dan met 1 kind. Nu is onze meid ook een beetje aandachtsgek en weigert ergens anders te slapen dan op de arm of ons bed.
Borstvoesing is geen anticonceptie, maar als je zoveel voedingen geeft, is de kans dat je ovulatie onderdrukt wordt heel groot.

Geen ovulatie, geen menstruatie
Je kan wel zwanger zijn, aangezien je condooms weleens vergeet.. maar of het dat is? Ik denk zelf dat het eerder wat hormonen zijn die nog rondschommelen.. Bel de huisarts-assistente anders eventjes, die zal het ook wel weten..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik zou ook even contact met de huisarts opnemen want het klinkt wel alsof je zwanger bent..
quote:gypsygirl-1 schreef op 08 november 2012 @ 20:32:

Ik zou ook even contact met de huisarts opnemen want het klinkt wel alsof je zwanger bent..Wat gaat die er aan doen dan?
Het kan ook 'gewoon' stress zijn, je wilt niet weten wat dat met je lijf kan doen. Ik spreek (helaas) uit ervaring, heb wel eens dezelfde klachten en kan eigenlijk niet zwanger zijn.

Of hormonen inderdaad.
Omdat ik nu al drie keer negatief getest heb denk ik zelf ook niet dat ik zwanger ben. Heb wel inderdaad 'klachten' maar niet in de mate als in mijn zwangerschap (excessief braken). Was zelf aan het denken dat het misschien mijn hormoonhuishouding is die zich weer aan het herstellen is. Wacht nog eventjes af, test dan nog een keer, en maak dan een afspraak bij de huisarts.

Een derde kindje zou leuk zijn, maar 13 maanden tussen de kindjes vind ik toch wel erg kort op elkaar ;) hoewel eigen schuld dikke bult natuurlijk als je condooms vergeet ;)
Was het niet zo dat het lichaam na een bevalling iets in werking zet (of heeft) waardoor je de eerste paar weken/ maanden niet zwanger kunt worden?

Meen ooit zoiets te hebben gelezen. Pil in de eerste drie maanden is dan eigenlijk meestal niet nodig. MEESTAL, want uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

Zoiets meende ik gelezen te hebben. Ah wacht, lees het hier. Komt door borstvoeding dus:

"Zwanger,-snel-na-je-bevalling.

Je menstruale cyclus kan al twee of drie weken na de bevalling terugkomen. Zodra je ovuleert kun je ook weer zwanger worden. Zo kan het voorkomen dat je onverwacht erg snel na de bevalling alweer zwanger bent. Dokters adviseren om in ieder geval zes weken te wachten met seks na een bevalling.

Borstvoeden kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitblijft na de bevalling. Elke keer als het kindje zuigt aan de tepel wordt namelijk hormonaal de ovulatie geremd. Toch komt het regelmatig voor dat een vrouw zwanger wordt, ondanks deze borstvoeding. Borstvoeden is dus duidelijk geen waterdichte manier van geboortebeperking. "
quote:lilalinda schreef op 08 november 2012 @ 20:53:

[...]

Wat gaat die er aan doen dan?

Die misselijkheid,zere tieten etc zal toch ergens vandaan komen denk je ook niet?

Dus als ze NIET zwanger is komt het van iets anders.!
quote:gypsygirl-1 schreef op 09 november 2012 @ 06:35:

[...]

Die misselijkheid,zere tieten etc zal toch ergens vandaan komen denk je ook niet?

Dus als ze NIET zwanger is komt het van iets anders.!ja, ze is net bevallen en geeft borstvoeding
Ja ze is 18 weken geleden bevallen ja en vergeet af en toe een condoom te gebruiken dus het is heel goed mogelijk dat ze wél zwanger is..

Ze zal de eerste niet zijn en ook de laatste niet.
quote:gypsygirl-1 schreef op 09 november 2012 @ 15:03:

Ja ze is 18 weken geleden bevallen ja en vergeet af en toe een condoom te gebruiken dus het is heel goed mogelijk dat ze wél zwanger is..

Ze zal de eerste niet zijn en ook de laatste niet.Ja, dat is mogelijk, en Ja ik ken iemand die het gebeurde. Maar die kans is erg klein (1% in het eerste half jaar) combineer dat met negatieve zwangerschapstesten en de kans de TO zwanger is, is wel heeeeeeel klein
Even langs de huisarts geweest omdat ik daar toch al zijn moest met zoon. Een bloedtest gedaan en ook deze was negatief. Volgens de ha ben ik gewoon aan het ontzwangeren.....
quote:warmwaterbadeendje schreef op 09 november 2012 @ 19:38:

Even langs de huisarts geweest omdat ik daar toch al zijn moest met zoon. Een bloedtest gedaan en ook deze was negatief. Volgens de ha ben ik gewoon aan het ontzwangeren.....Ah zie, dat vak van huisarts stelt ook niks voor wist ik zo ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven