voel me zo gek ?!
donderdag 8 november 2012 om 16:31
Ben 18 weken geleden bevallen van onze dochter. Hierna ongeveer 7 dagen gevloeid en vervolgens 14 dagen later pas weer. Dacht dat het alweer de menstruatie was maar sindsdien niet meer gevloeid. Nu voel ik me al een aantal weken niet lekker: vermoeid, misselijk, opgezette buik en borsten (bovenop mijn borstvoedingsborsten) en braakneigingen tijdens het tandenpoetsen. Dan moet ik zwanger zijn dacht ik ! Maar drie testen verder wijzen uit dat dit niet zo is. Zouden het 'gewoon' hormonen kunnen zijn die nog aan het schommelen zijn of is het toch verstandig om een afspraak te maken bij mijn huisarts ?
Ben nog niet begonnen met anticonceptie omdat ik dus aan het wachten ben op mijn menstruatie. Gebruiken condooms, maar vergeten deze nog wel eens in het moment
( een derde kindje zou trouwens wel welkom zijn)
Ben nog niet begonnen met anticonceptie omdat ik dus aan het wachten ben op mijn menstruatie. Gebruiken condooms, maar vergeten deze nog wel eens in het moment
( een derde kindje zou trouwens wel welkom zijn)

donderdag 8 november 2012 om 16:50

donderdag 8 november 2012 om 16:58
donderdag 8 november 2012 om 17:58

donderdag 8 november 2012 om 21:44
Omdat ik nu al drie keer negatief getest heb denk ik zelf ook niet dat ik zwanger ben. Heb wel inderdaad 'klachten' maar niet in de mate als in mijn zwangerschap (excessief braken). Was zelf aan het denken dat het misschien mijn hormoonhuishouding is die zich weer aan het herstellen is. Wacht nog eventjes af, test dan nog een keer, en maak dan een afspraak bij de huisarts.
Een derde kindje zou leuk zijn, maar 13 maanden tussen de kindjes vind ik toch wel erg kort op elkaar
hoewel eigen schuld dikke bult natuurlijk als je condooms vergeet
Een derde kindje zou leuk zijn, maar 13 maanden tussen de kindjes vind ik toch wel erg kort op elkaar

donderdag 8 november 2012 om 23:36
Was het niet zo dat het lichaam na een bevalling iets in werking zet (of heeft) waardoor je de eerste paar weken/ maanden niet zwanger kunt worden?
Meen ooit zoiets te hebben gelezen. Pil in de eerste drie maanden is dan eigenlijk meestal niet nodig. MEESTAL, want uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Zoiets meende ik gelezen te hebben. Ah wacht, lees het hier. Komt door borstvoeding dus:
"Zwanger,-snel-na-je-bevalling.
Je menstruale cyclus kan al twee of drie weken na de bevalling terugkomen. Zodra je ovuleert kun je ook weer zwanger worden. Zo kan het voorkomen dat je onverwacht erg snel na de bevalling alweer zwanger bent. Dokters adviseren om in ieder geval zes weken te wachten met seks na een bevalling.
Borstvoeden kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitblijft na de bevalling. Elke keer als het kindje zuigt aan de tepel wordt namelijk hormonaal de ovulatie geremd. Toch komt het regelmatig voor dat een vrouw zwanger wordt, ondanks deze borstvoeding. Borstvoeden is dus duidelijk geen waterdichte manier van geboortebeperking. "
Meen ooit zoiets te hebben gelezen. Pil in de eerste drie maanden is dan eigenlijk meestal niet nodig. MEESTAL, want uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Zoiets meende ik gelezen te hebben. Ah wacht, lees het hier. Komt door borstvoeding dus:
"Zwanger,-snel-na-je-bevalling.
Je menstruale cyclus kan al twee of drie weken na de bevalling terugkomen. Zodra je ovuleert kun je ook weer zwanger worden. Zo kan het voorkomen dat je onverwacht erg snel na de bevalling alweer zwanger bent. Dokters adviseren om in ieder geval zes weken te wachten met seks na een bevalling.
Borstvoeden kan ervoor zorgen dat je menstruatie uitblijft na de bevalling. Elke keer als het kindje zuigt aan de tepel wordt namelijk hormonaal de ovulatie geremd. Toch komt het regelmatig voor dat een vrouw zwanger wordt, ondanks deze borstvoeding. Borstvoeden is dus duidelijk geen waterdichte manier van geboortebeperking. "

vrijdag 9 november 2012 om 08:58

vrijdag 9 november 2012 om 15:26
quote:gypsygirl-1 schreef op 09 november 2012 @ 15:03:
Ja ze is 18 weken geleden bevallen ja en vergeet af en toe een condoom te gebruiken dus het is heel goed mogelijk dat ze wél zwanger is..
Ze zal de eerste niet zijn en ook de laatste niet.Ja, dat is mogelijk, en Ja ik ken iemand die het gebeurde. Maar die kans is erg klein (1% in het eerste half jaar) combineer dat met negatieve zwangerschapstesten en de kans de TO zwanger is, is wel heeeeeeel klein
Ja ze is 18 weken geleden bevallen ja en vergeet af en toe een condoom te gebruiken dus het is heel goed mogelijk dat ze wél zwanger is..
Ze zal de eerste niet zijn en ook de laatste niet.Ja, dat is mogelijk, en Ja ik ken iemand die het gebeurde. Maar die kans is erg klein (1% in het eerste half jaar) combineer dat met negatieve zwangerschapstesten en de kans de TO zwanger is, is wel heeeeeeel klein
zaterdag 10 november 2012 om 19:08
quote:warmwaterbadeendje schreef op 09 november 2012 @ 19:38:
Even langs de huisarts geweest omdat ik daar toch al zijn moest met zoon. Een bloedtest gedaan en ook deze was negatief. Volgens de ha ben ik gewoon aan het ontzwangeren.....Ah zie, dat vak van huisarts stelt ook niks voor wist ik zo ook wel.
Even langs de huisarts geweest omdat ik daar toch al zijn moest met zoon. Een bloedtest gedaan en ook deze was negatief. Volgens de ha ben ik gewoon aan het ontzwangeren.....Ah zie, dat vak van huisarts stelt ook niks voor wist ik zo ook wel.