Voet maankraters
vrijdag 9 mei 2014 om 14:47
Als een maanlandschap, zo zien mijn hielen er regelmatig uit in de zomer. Buiten het feit dat het geen gezicht is, doet het vreselijk veel pijn, elke keer lijken de kloven open te rijten als ik ga staan en het scheurt steeds verder door, zelfs tot onder mijn hiel!
Ik haal regelmatig eelt weg met een vijl en dit helpt wel iets, verder heb ik een poos hennepvoetzalf van de bodyshop gebruikt, dit lijkt weinig te doen.
Heeft iemand de gouden tip?
Ik haal regelmatig eelt weg met een vijl en dit helpt wel iets, verder heb ik een poos hennepvoetzalf van de bodyshop gebruikt, dit lijkt weinig te doen.
Heeft iemand de gouden tip?
vrijdag 9 mei 2014 om 15:02
Medische pedicure lijkt me wel wat. Moet ik dan eerst naar de huisarts?
Diabetes heb ik niet en een andere medische oorzaak ook niet. Ik denk wel dat het een gevalletje "erfelijk onderlegd" is. Mijn moeder heeft het ook en mijn zusje in mindere mate.
Wollenstone, ik heb wel speciale hielzalf geprobeerd, in een tubetje met een tuut zodat je goed in de kraters kon komen, met daarbij een onderhoudsmiddel voor de hele voet. Deed bijzonder weinig.
Diabetes heb ik niet en een andere medische oorzaak ook niet. Ik denk wel dat het een gevalletje "erfelijk onderlegd" is. Mijn moeder heeft het ook en mijn zusje in mindere mate.
Wollenstone, ik heb wel speciale hielzalf geprobeerd, in een tubetje met een tuut zodat je goed in de kraters kon komen, met daarbij een onderhoudsmiddel voor de hele voet. Deed bijzonder weinig.
vrijdag 9 mei 2014 om 15:59
Een paar jaar geleden waren er geweldige hielpleisters daarvoor van Compeed, die over je hele hiel pasten, maar die kan ik nergens meer vinden. Wel waren er hele kleine pleistertjes die je over de kloof moet plakken. Laten zitten tot ze er vanzelf afvallen. Bij mij werkte dat erg goed, vooral tegen de pijn. Ik ben niet helemaal zeker van het merk. Kunnen ze je vast bij de apotheek vertellen.
vrijdag 9 mei 2014 om 16:15
Als puber veel last van 'wintervoeten' gehad. Ook kloven tot bloedens toe. De remedie: iedere avond een kwartiertje een voetbad, goed drogen en insmeren met teerzalf (karwendel fossielzalf, stinkt enorm) of uierzalf (zo heet het echt, niet de crème pakken maar echt de zalf). Dan oude sportsokken om doen en slapen. Kijk wel uit als je er s'nachts uit moet voor de wc, erg glad.