Gezondheid alle pijlers

Voorhoofdholte/bijholteonsteking.

24-09-2013 17:39 15 berichten
..............
Als de huisarts en kno arts je al niet meer kunnen helpen, dan denk ik dat de huis-, tuin- en keukentips van hier ook weinig zoden aan de dijk zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Bij mij heeft het ook niet geholpen. Is nu 10 jaar geleden. Ik heb er inderdaad maar mee leren leven. Denk dat ik wel wat ouder ben dan jij en dan is het misschien makkelijker. Ik zie mensen om heen met borstkanker, longkanker, hersentumoren, overleden kinderen, hartstilstanden, ziekte van Crohn etc, dan leer je wat relativeren. En ik denk dan ook dat ik geluk heb, dat ik alleen maar dit heb.

Wat ik doe is gelijk neussprayen, stomen en spoelen. Daarnaast 2 paracetamolletjes gelijk in de ochtend en een half uur later 2 ibuprofens. 4 uur later elk 1 en dat steeds om de 4 uur, voordat de pijn erdoorheen breekt, dan heb je weer 2 van elk nodig. Als het echt te lang duurt dan bel ik de huisarts voor een antibiotica-kuur. Maar die geeft hij altijd pas na 2 weken, dus ik zeg dan wel dat ik al 2 weken last heb.
Vraag om nasonex neusspray! Dat maakt je holtes wat ongevoeliger voor invloeden .

Wat bij mij ook helpt is bruistabletten van Fluimicil. Dit is eigenlijk bedoeld voor vastzittende slijmhoest, maar het maakt het uitsnuiten van vastzittend slijm bij een bijholte ontsteking ook makkelijker.

Het klimaat hier is gewoon ongezond. Dat 'heerlijke' herfstweer, de auto 's ochtends weer helemaal nat van de condens, mist is voor mij een ramp. Het gehoest en gesnotter gaat weer beginnen en duurt tot April met een beetje pech.

Iedere neusverkoudheid daalt af naar mijn longen, astma en een bijholte ontsteking krijg ik er gratis bij.

Als ik in een warm droog land ben heb ik nergens last van, dan durf ik zelfs weg te gaan zonder tissues!
Ipv zoutoplossing eens sprayen met xylometazoline.

Gewoon bij drogist (kruidvat) te koop. Houdt je neus en holtes goed open, waardoor de prut eruit kan.

Werkt veel beter dan zout.

Vreemd dat je huisarts hier niet mee kwam
Bedankt voor de reacties. Neusspray gebruik ik natuurlijk ook al. Stomen en pijnstillers maar het helpt allemaal niet.

Ik denk toch maar terug gaan naar de huisarts.
Nasonex maakt het bij mij alleen maar erger, maar gelukkig heb ik het niet constant. Net als bij jou heb ik er in het/een buitenland ook geen last van. We moeten maar verhuizen ja
cinuforce?

vitamine c1000 retard elke dag.

Leuke dingen doen, en niet zo stressen (stress is funest voor je weerstand!)

Rook je ook?
Andere huisarts/ KNO arts?
quote:miedo schreef op 24 september 2013 @ 20:54:

cinuforce?

vitamine c1000 retard elke dag.

Leuke dingen doen, en niet zo stressen (stress is funest voor je weerstand!)

Rook je ook?

Je krijgt geen poliepen van stress hoor

quote:single-lady schreef op 24 september 2013 @ 21:15:

[...]

Je krijgt geen poliepen van stress hoor

Nee, maar wel een lagere weerstand en dus meer kans op infecties..
Cinuforce?
Vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocola in hun mond
Cinuforce van A. vogel helpt bij mijn man heel goed.
En dan bedoel ik de tabletjes.
Het plaatselijk toedienen van medicijnen in de bijholten is niet altijd zinvol. Soms raken door dergelijke chemische prikkels de slijmvliezen zo geïrriteerd, dat ze nog meer gaan zwellen en de klachten verergeren

Chronische bijholteziekten hebben vaak weken of maanden nodig om te genezen. Soms is een chirurgische ingreep noodzakelijk, vooral wanneer een ziekelijke woekering of cystevorming van het bijholteslijmvlies plaatsgevonden heeft. Een chronisch veretterde bijholte kan als haard (focus) fungeren (zie focal infection). Vaak is ingeval van een chronische of terugkerende bijholteontsteking een verband te leggen met vormen van allergie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven