voorste kruisband operatie
maandag 4 januari 2010 om 20:46
Hallo mensen,
18 januari 2010 heb ik een voorste kruisband operatie.
Mijn voorste kruisband is helemaal doorgescheurd en gaan ze vervangen.
Wie heeft daar ervaring mee? En hoelang moet ik op krukken lopen en medicijnen gebruiken? Er is mij verteld 6 weken op krukken lopen en 6 weken lang trombose spuitjes spuiten in mijn buik. Is dat niet wat te overdreven?
En kan ik nog wel gewoon wat biertjes drinken terwijl ik nog wel trombose spuitjes moet gebruiken?
Groetjes Wouter
18 januari 2010 heb ik een voorste kruisband operatie.
Mijn voorste kruisband is helemaal doorgescheurd en gaan ze vervangen.
Wie heeft daar ervaring mee? En hoelang moet ik op krukken lopen en medicijnen gebruiken? Er is mij verteld 6 weken op krukken lopen en 6 weken lang trombose spuitjes spuiten in mijn buik. Is dat niet wat te overdreven?
En kan ik nog wel gewoon wat biertjes drinken terwijl ik nog wel trombose spuitjes moet gebruiken?
Groetjes Wouter
maandag 4 januari 2010 om 22:08
Leg deze vragen voor aan je arts.
Mijn man heeft gescheurde kruisbanden gehad en is daar aan geopereerd en dat was een dagopname met lokale anesthesie.
Hij heeft 6 weken met krukken gelopen en fysio gehad, geen prikjes tegen trombose gehad, misschien heb jij dat wel om een andere reden?
Als je Fraxiparine krijgt kan je gewoon je biertje drinken, maar dat kan je arts je ook vertellen.
Mijn man heeft gescheurde kruisbanden gehad en is daar aan geopereerd en dat was een dagopname met lokale anesthesie.
Hij heeft 6 weken met krukken gelopen en fysio gehad, geen prikjes tegen trombose gehad, misschien heb jij dat wel om een andere reden?
Als je Fraxiparine krijgt kan je gewoon je biertje drinken, maar dat kan je arts je ook vertellen.
dinsdag 5 januari 2010 om 10:20
En als je even verder naar beneden scrolt, zou je het 'krukkentopic' moeten kunnen vinden waar een aantal mensen met knie- operaties meeschrijven!
Na mijn meniscus operatie -minder zwaar- 1 frambozemprik gehad, verder gewoon opletten. Maar ik liep ook minder lang met krukken! Wat hier trouwens goed hielp was dat ik 2 dagen na de operatie al bij de fysio zat, om beweging in het gewricht terug te krijgwn. Als ik op de verwijzing vd kliniek had moeten wachten, had dat ruim 2 wk geduurd!
Dus als je al een vaste fysio hebt, zou ik het zeker even overleggen!
Succes iig, t is 3x niks!
Na mijn meniscus operatie -minder zwaar- 1 frambozemprik gehad, verder gewoon opletten. Maar ik liep ook minder lang met krukken! Wat hier trouwens goed hielp was dat ik 2 dagen na de operatie al bij de fysio zat, om beweging in het gewricht terug te krijgwn. Als ik op de verwijzing vd kliniek had moeten wachten, had dat ruim 2 wk geduurd!
Dus als je al een vaste fysio hebt, zou ik het zeker even overleggen!
Succes iig, t is 3x niks!
dinsdag 5 januari 2010 om 17:47
Bij een vriendin zijn voorste kruisbanden in beide knieen gerepareerd (met een paar jaar ertussen). Reken erop dat je de eerste weken de knie niet veel mag belasten, want het stukje bot aan je pees, dat dient als je nieuwe kruisband moet vastgroeien. Dat wordt langzaam opgevoerd. Dus een paar weken krukken zit je wel aan vast. Zij had ook een paar weken tromboseprikken, weet niet hoe lang.
dinsdag 5 januari 2010 om 20:02
Wat betreft de spuitjes tegen trombose; als ik jou was zou ik daar maar 'blij' mee zijn, zo voorkom je dat je trombose oploopt.
Ik ben in juni aan mijn knie geopereerd, 1 dag later had ik als complicatie trombose... waardoor revalidatie knie nog langer duurde,omdat ik niet kon oefenen en waardoor ik daarna 3 maanden aan de bloedverdunners moest + 2 jaar een kous moet dragen..
Dus overdreven is het zeker niet, maar het is dus wel zo dat elk ziekenhuis daar andere richtlijnen voor heeft en blijkbaar neemt die van jou iig geen risico!
Verder zou ik inderdaad even op het andere krukkentopic kijken voor meer tips!
Succes iig!
Ik ben in juni aan mijn knie geopereerd, 1 dag later had ik als complicatie trombose... waardoor revalidatie knie nog langer duurde,omdat ik niet kon oefenen en waardoor ik daarna 3 maanden aan de bloedverdunners moest + 2 jaar een kous moet dragen..
Dus overdreven is het zeker niet, maar het is dus wel zo dat elk ziekenhuis daar andere richtlijnen voor heeft en blijkbaar neemt die van jou iig geen risico!
Verder zou ik inderdaad even op het andere krukkentopic kijken voor meer tips!
Succes iig!
woensdag 6 januari 2010 om 20:10
Ik heb 2 november een nieuwe voorste kruisband gekregen. Zit dus nu net op 2 maanden. Ik heb echt 2 weken de hele dag op de bank gelegen, omdat ik (bijna) niets kon. Na 3 weken kon ik in huis met 1 kruk lopen, en na 4,5/5 weken in huis zonder krukken. Officieel moest ik 6 weken met krukken lopen (buiten), maar door alle sneeuw heb ik 8 weken met krukken gelopen. Nu kom ik nog zo weinig mogelijk buiten, omdat ik erg bang ben dat ik uitglijd.
Ik heb 3 trombose prikjes gehad en ben een week aan de pijnstillers geweest. Volgens mij is het per ziekenhuis verschillend hoeveel trombose prikjes je moet. Ik heb wel vaker gehoord dat je een paar weken dat moet doen.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel!
Ik heb 3 trombose prikjes gehad en ben een week aan de pijnstillers geweest. Volgens mij is het per ziekenhuis verschillend hoeveel trombose prikjes je moet. Ik heb wel vaker gehoord dat je een paar weken dat moet doen.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel!